A TSZSZ-t, amelynek összeállításával hazánk élen jár az európai országok között, régóta várta a szakma. A számlarendszer a turizmus gazdasági szerepvállalását végre hitelesen bemutató eszköz, amely a korábbi statisztikáknál lényegesen megbízhatóbb adatokkal szolgál. A TSZSZ összeállítása 2002-ben, többek között az Országos Idegenforgalmi Bizottság buzdítására kezdődött. A munkához a mindenkori turizmusirányítás és a Magyar Nemzeti Bank összesen csaknem 300 millió forintos anyagi támogatást nyújtott. Az MNB a turizmus fizetési mérlegben betöltött szerepe miatt volt érdekelt a számlarendszer kidolgozásában. A nemzeti számlák feldolgozottságának állapota miatt egyelőre csak a 2004-es eredményekkel tudott előrukkolni a KSH, azonban még az idén összeállítják a turizmus 2005-ös gazdasági mutatóit tartalmazó anyagot is. Mostantól kezdve minden évben várható a Turizmus Szatellit Számlák megjelentetése az előző évi eredményekkel – tett ígéretet dr. Probáld Ákos főosztályvezető, aki hangsúlyozta, hogy azon dolgoznak, hogy a jövőben többek között olyan egyelőre még hiányzó adatokat is feltárjanak a kutatásokban, mint a költségvetési, kormányzati kapcsolatok, a beruházási igények, az üdülési jogra, a második otthon használatára és a nem turisztikai célból utazókra vonatkozóan információk. A turizmus GDP-hez való közvetlen hozzájárulásaként a korábbi becslésekhez képest alacsonyabb arányt, mindössze 5 százalékot hozott ki a kutatás, a tovagyűrűző hatások figyelembevételével 8,5 százalékot állapított meg 2004-re. A külföldi és hazai utazók együttes fogyasztása ugyanebben az évben 1 377 milliárd forintot tett ki a TSZSZ szerint. Az eredményekről részletes tájékoztatást a Turizmus Trend júniusi számában, illetve a KSH honlapján olvashatnak.
Turizmus Szatellit Számlák: 5 százalékos a közvetlen GDP hozzájárulás
A múlt hét végén bemutatta a régóta várt Turizmus Szatellit Számlákat (TSZSZ) a rendszert kidolgozó KSH Szolgáltatásstatisztikai főosztálya, amely egyúttal szakmai és társadalmi vitára is bocsátotta a számlarendszert és annak eredményeit.

Jön az Országos Étterem Hét
Szerdától lehet asztalt foglalni a tavaszi Országos Étterem Hét rendezvényre, amelyen több mint 200 vendéglátóhely, köztük 14, Michelin-ajánlással rendelkező étterem menüiből lehet majd választani.

Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.

Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott

Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.

Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.