Egynapos kirándulásokon a háztartások 60 százaléka, hétvégi típusú (2–4 napos) utazásokon egyötöde, ennél hosszabb utazásokon azonban mindössze 6,5 százaléka vett részt, ami szerény aktivitást jelent. Az öt- és többnapos utakon 732 ezer személy vett részt az idei első negyedévben, akik összesen 5,4 millió napot töltöttek az utazásokon, az ehhez kapcsolódó fogyasztás pedig 13 milliárd forint volt. Az idei összeg közel 4 százalékos csökkenést jelent folyó áron a tavalyi azonos időszakéhoz képest, figyelembe kell venni azonban a húsvéthatást, azaz hogy az ünnep 2005-ben az első, 2006-ben viszont a második negyedévre esett. Az utazás célját tekintve a leggyakoribb motiváció a rokon-, barátlátogatás volt (24%). Hasonló volt a tanulási céllal utazók aránya (22%), akik döntő többségükben olyan diákok, akik nem a lakóhelyükön tanulnak. 15%-os volt a szórakozás, pihenés, sport céljából utazók aránya. A munkavégzéssel kapcsolatos öt- és többnapos utak teszik ki az utazások 6,7%-át, míg a hobbi jellegű munkavégzéssel kapcsolatos utak 5,4%-os részesedést érnek el. Az öt- és többnapos utak átlagos hossza 7,4 nap. Az átlagos időtartam szempontjából a gyógykezelésre utazók töltik el a legtöbb időt, majdnem 10 napot, őket követik a keresőtevékenység, munkavégzés céljából utazók (9 nap). Az egy főre jutó napi költésben az üzleti útra, kiállítás- és vásárlátogatásra utazók vezetnek 8000 forintos napi átlagköltéssel, őket követik az egészségmegőrzés (6100 forint/nap) és a természetjárás céljából utazók (6000 forint/nap). A legkevesebbet a rokon-, barátlátogatásra utazók költik (1100 forint/nap), a tanulási céllal utazók napi költése 1300 forint, a hobbi jellegű munkavégzés céljából utazóké pedig 1500 forint.
Ugyanannyit utazunk
A hazai lakosság turisztikai utazási aktivitása 2006 első negyedében lényegében nem változott tavaly óta, derül ki a Központi Statisztikai Hivatal által kiadott gyorstájékoztatóból.
Egy korty Ázsia reggelire
Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.