Az utazási szájtok többsége azt kérdezi legelőször, hová szeretne utazni a kedves ügyfél, és ahhoz szab minden mást az autóbérléstől a fakultatív romlátogatásig. Ezen a tarthatatlan helyzeten kíván változtatni az amerikai-magyar koprodukcióban létrehozott Joobili, a közösségi utazási szájt, amely webkettesebb a Google-nél, közösségibb a Facebooknál és utazásibb az Expediánál. Olyannyira az, hogy nemrég negyedmagával díjat nyert a varsói Seedcampen, az európai (és elméletileg közel-keleti meg afrikai) startupok felvirágoztatásával foglalkozó csoport legutóbbi rendezvényén.
A Joobili (ejtsd: dzsubilí, mint jubileum) alapötlete, hogy adjuk meg az időt, sőt időintervallumot, amikor utazni akarunk, aztán a közösség tagjai által feltöltött ajánlatokból válasszuk ki, hová érdemes éppen akkor menni. A találatok között európai fesztiválok, rendezvények, koncertek, kiállítások szerepelnek, amelyekre tematikusan is kereshetünk, amint megadjuk, hogy a gasztronómia, a vásárlás, a művészet, a zene, vagy éppen a sport érdekel bennünket jobban. (Index/Napi Turizmus)