Új dimenziót akar nyitni a magyar piacon

Csaknem 200 utazási iroda képviselője volt kíváncsi egy új tour-operátor hazai bemutatkozására, a Karya Tour januári katalógusbemutatójára. Az 1999-ben alapított, az első öt török beutaztató cég között számon tartott Karya Tour ügyvezetője, Tolga Deniz lapunknak hangsúlyozta: hosszú távra terveznek, komoly befektetéssel új rendszert honosítanak meg a magyar piacon, és elsősorban nem versenytársaik részesedését szeretnék megszerezni.

ttrend • Magyarországon eddig kevesen ismerték a Karya Tourt, mit kell tudni a cégről?

 A Karya Tourt 1999-ben alapították Antalyában, jelenleg Törökországban, Ukrajnában, Oroszországban, Egyiptomban és Magyarországon van jelen. A két volt szovjet utódállamban a legjelentősebb utazásszervezők közé tartozunk. Évente összesen 200 ezer főt utaztatunk, kínálatunk hetven százaléka török desztinációkat foglal magában. Hurghadában és Antalyában saját beutaztató irodával rendelkezünk, ez utóbbi városban üzemeltetői is vagyunk a katalógusunkban szereplő Jasmin Beach Hotelnek. Budapesten 2007 júliusában nyitottunk képviseletet. Célunk, hogy a magyarországi iroda 2008-ban regionális központtá bővüljön, és tovább terjeszkedjen Szlovákia és Csehország felé. Mi specialisták vagyunk, nem kívánunk sok desztinációval foglalkozni. Azt akarjuk viszont, hogy mindenki számára világos legyen, hogy Törökországban és Egyiptomban a legjobb árakat és a legszélesebb kínálatot tudjuk nyújtani partnereinknek és utasainknak.

ttrend • Hányszor és hová repülnek az idei szezonban?

Öt charterünk lesz az idén Törökországba. Áprilistól hetente indulunk Budapestről Antalyába – kedden, szerdán, pénteken és szombaton. Szerdánként pedig lesz még egy járatunk Debrecenből is. Májustól hetente repülünk Egyiptomba is Budapestről.

ttrend • Kivel kívánnak együttműködni a piacon?

Utasainknak a repülés terén is minőséget kínálunk, mivel a Törökországban 2002 óta piacvezető, évi négymilliós utasforgalmat produkáló Sky Airlines légitársasággal állunk partneri kapcsolatban, velük repülük Antalyába. Az utak értékesítésében két stratégiai partnerünk a Vista Utazási Iroda és a Car-Tour lesz, a charterjáraton pedig blockseatet vásárolt tőlünk a Green Travel. A stratégiai partner irodák körét ötre kívánjuk bővíteni a közeljövőben. Stratégiai partnereinknek marketingtámogatást nyújtunk, katalógust nyomtatunk számukra. Az a célunk, hogy olyan tour-operátor is tudja ajánlani az utasainak Törökországot, akinek egyébként nincs ilyen terméke. Így viszont sajátjaként tudja kínálni mindkét utazásszervező a saját hálózatán keresztül a mi törökországi útjainkat.

ttrend • Nem fél attól, hogy túlkínálat alakul ki a nyári charterpiacon?

 Kétségtelen tény, hogy több török termék lesz a piacon idén, mint egy évvel ezelőtt, de szerintem több utas is lesz. Tavaly 45 000 magyar üdült Antalyán és környékén, míg Dalaman és Bodrum szállodáiban további 15 ezren voltak a magyarok. Összesen 135 ezer magyar utazott tavaly Törökországba, jelentős részük rövid városlátogatásra, üzleti útra. Hiszem, hogy több profizmussal és „koncentrált árakkal” 14 000 utasunk lehet az idén Törökországba.

ttrend • Mit ért „koncentrált árak” alatt?

Garantáltan jó árakat, mivel az idén Magyarországra mint kiemelt küldőországra koncentrálunk. Garanciálisan vesszük meg a szállodákban a szobákat, így mi is jobb árakat kapunk partnereinktől.

ttrend • Eddig milyenek a benyomásai, mennyire nyitottak a viszonteladók?

Nagy sikert aratott budapesti katalógusbemutatónk, és komoly érdeklődés kísérte a vidéki nagyvárosokban tartott értékesítési tréningeinket is. 250 iroda már aláírta a viszonteladói szerződést, és még 150-et várunk néhány napon belül. Összességében 300–400 viszonteladóra számítunk a szezonra. Bízunk benne, hogy sokan megkeresik majd az Utazás kiállításon exkluzív, száz négyzetméteres, kétszintes standunkat.

ttrend • Mi az önök specialitása?

A technológiába és a partnerkapcsolatok kiépítésébe egyaránt komoly összegeket és energiát fektetünk, és biztosak vagyunk benne, hogy nem a piacot romboljuk, nem vesszük el más területét, hanem új piaci lehetőséget, új helyeket teremtünk. Utasaink számára – szállodától függően – all inclusive vagy ultra all inclusive ellátást kínálunk. A nagyon széles körű szálláskínálaton túl talán az is fontos, hogy mi nem per fő adjuk meg az üdülések részvételi díját, hanem szobaárban számolunk. Így az ügynököknek nem kell számológépet elővenniük, csak megkeresik az árlista megfelelő oszlopában, hogy mikor hány felnőtt és hány gyerek utazik együtt, és hét vagy tizennégy napra mennek, így megtalálják az utasok által fizetendő végösszeget.

ttrend • Ezek szerint nem kínálnak tíz és tizenegy napos utakat?

Dehogynem, ilyen terminusokat is választhatnak az utasok, de ezek az árak már nem fértek be a katalógusba, ellenben a honlapunkon mindenki megtalálja őket. Nagyon egyszerű egyébként az utak foglalása a magyar nyelvű honlapunkon, amelynek kifejlesztésére eddig 220 ezer eurót költöttünk.

ttrend • Ezt az oldalt csak viszonteladók részére tartják fenn?

Elsősorban igen, de tájékozódásra a nagyközönség is használhatja az oldalt. Foglalni viszont csak az irodák tudnak rajta, ugyanis mi nem akarjuk elvenni az üzletet partnereinktől. A foglalási kód birtokában továbbá az utasok is ellenőrizni tudják üdülésük státuszát, vagyis meg tudják nézni, visszaigazoltuk-e a viszonteladónak az utat (vagyis hogy elutalta-e nekünk az út ellenértékét a partner). Ez a kontroll szerintem mindhárom résztvevő számára nyugalmat és korrekt elszámolást biztosít.

Két török és egy egyiptomi katalógus

A Karya Tour 2008-as nyári török ajánlatait a „Törökország 2008”, valamint a VIP-hoteleket csokorba foglaló „Family VIP Suite” katalógusok tömörítik. Az egyiptomi ajánlatokat bemutató kiadvány lapzártánk idején készült el. A társaság katalógusbemutatóján Rátkai Ildikó marketingvezető ismertette a 164 oldalas, részletes országinformációt is tartalmazó Törökország katalógust. Ebben öt török üdülőhelyen – Kemer, Antalya, Belek, Side, Alanya – összesen több mint 150 szálláshelyet kínálnak az idei szezonra. A különböző kategóriájú, túlnyomó többségében all inclusive ellátást biztosító hotelekben március 31-ig előfoglalási kedvezményt biztosítanak. A VIP-katalógus a Török Riviéra legjobb 12 szállodáját kínálja, amely egyedi terméknek számít a piacon. Az utasokat már a repülőtérre érkezéskor különleges bánásmódban részesítik, és az egész nyaralás alatt exkluzív élményt kapnak.

Vadócz Péter, a Karya Tour sales vezetője a cég weboldalát mutatta be a jelenlévőknek. Itt a látogatóknak kombinált keresésre van lehetőségük, többek között azt is megtudhatják, hol találják a legközelebbi partnerirodát, ahol befizethetik kiszemelt nyaralásukat. Az oldalon úgynevezett „Partnerkapu” is működik a Karya Tour szerződött partnerei számára, amelyen keresztül sok hasznos információhoz és letölthető dokumentációkhoz jutnak. Februártól már működik az online foglalási rendszer is.

Mint Hakan Ekinci, a Karya Tour elnöke elmondta, a jövőben is klasszikus tour-operátorként szeretnének működni, nem tervezik saját irodahálózat kiépítését. Bónuszprogrammal segítik az értékesítőket, a legsikeresebbeket kiemelten díjazzák értékes üdülésekkel. Jutalékos rendszerük két részre osztható; a hagyományos értékesítést – utasszámtól függően – 7–12 százalékkal jutalmazzák, míg az online foglalásokat ezen túl egy százalékos extra jutalékkal díjazzák. A bemutatón három törökországi hotel is részt vett, a Titanic, a Letoonia Golf és a Simena Sun szálloda. Az elsüllyedt óceánjáró 556 szobás luxusszállodaként támadt fel Antalya Lara beach nevű részén, tíz kilométerre a repülőtértől és 15 kilométerre a városközponttól. A 2003-ban megnyitott nyolcemeletes hotel és a hozzátartozó tíz villa közel 100 ezer négyzetméteres területen fekszik. Az ötcsillagos Letoonia Golf Resort Belekben található, fenyőfák ölelésében. A Simena Sun Hotel Antalya belvárosától 50 km-re, közvetlenül a homokos, kavicsos tengerparton található. A 2006-ban felújított szállodában összesen 350 szoba van.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.