A film központi eleme a tófürdő és az egészség élménye. A lendületes vágási technikával készült kisfilm kiemeli a hévízi tó természet közeliségét és egyedülálló atmoszféráját. Három generáció segítségével kalauzol el minket Hévízre, az „élet forrásához”. Bemutatásra kerülnek a klasszikus hévízi kezelések – a súlyfürdő, az iszappakolás – mellett a keleti orvoslás és a modern szépészeti praktikák is.
A turisztikai film kategóriában többszörös díjnyertes rendezővel beszélgettünk.
- A Magyarország és a Budapest filmben nagy sikert aratott a hazai találmányok felvonultatása. Folytatódott ez a gondolatvilág Hévíz esetében is?
- Igazság szerint nagyon szerettük volna elkerülni, hogy folytatódjon. Jó büszkének lenni a találmányainkra, a kreatív, okos magyarokra - de ezt már kétszer is "elsütöttük", szeretném hinni, hogy ezen túl is vannak dolgok, amikre büszkék lehetünk; illetve, a találmányokhoz sokszor túlságosan is a múltba kellett nézni, vagy a határainkon túlra, ahol ezek a fejlesztések konkrétan megvalósultak - úgyhogy ezúttal tényleg azzal akartunk foglalkozni, ami ITT van, ami MOST van - konkrétan Hévízen és környékén.
- Az elmúlt időszakban számos díjat ítéltek az általad rendezett turisztikai filmeknek. Melyek voltak ezek, melyikre vagy a legbüszkébb?
- A Budapest, illetve a Magyarország imidzsfilmek díjakat nyertek itthon és szerte Európában, Lettországban, Lengyelországban, Portugáliában, Szerbiában és Ausztriában, de megkapták az Olasz Köztársaság Emlékérmét is. A legbüszkébb azonban arra vagyok, hogy úgy tűnik, az emberek nagyon szerették a filmeket.
- Ilyen sok díjátadó mellett mikor maradt időd forgatni? Hogyan készült a Hévíz film?
- Azért nem volt ez olyan sok.... legalább is én még mentem volna szívesen többre is....
A Hévíz film forgatásának legnagyobb előnye az volt, hogy egy helyen voltunk, nem az utazgatással ment el az idő, hanem a lényegre koncentrálhattunk. Fantasztikus időt töltöttünk Hévízen, az előkészítés és a forgatás alatt is, napról-napra jobban belefeledkeztünk a környékbe, egyre több olyan fantasztikus apróságot fedeztünk fel a nyilvánvaló csodák mellett, amiktől azt gondolom, hogy igazán életre kelt a film. Mert a gyógytó meg a vízililiom természetesen adja magát, de amikor pár nappal később felfedezzük a lépcső alatt lakó vöcsökcsaládot, vagy egy mindössze két asztalból álló ici-pici borozót - na, azok adnak igazán autentikus ízt egy ilyen filmnek!
Ráadásul Hévízen a munka után is jó volt lenni, én ráadásul a forgatás befejeztével a családommal is visszajöttem ide.... úgyhogy lassan tiszteletbeli polgár leszek itt....
- A film zenei világára a modernitás és a népzene ötvözése jellemző. Ezúttal is a Balkan Fanatikkal dolgoztatok együtt?
- Nem, mert most nem egy dalt szerettem volna a filmhez, hanem instrumentális kísérőzenét. A Balkan Fanatik kétségtelenül a műfaj legjobbja, az előző imidzsfilmek sikere ráadásul nagyrészt az ő zenéjüknek köszönhető, efelől nincsen kétségem. Azonban nem akartam ennyire ismételni magunkat, voltak tudatos eltávolodások az előző filmek stílusától - úgy gondolom, így egészséges ez. Szilágyi Barnabás barátom írta és hangszerelte a zenét a megrendelő dalválasztása alapján. A munka érdekessége az volt, hogy ő jelenleg New York-ban él, így csak éjszakánként tudtunk beszélgetni, vagy mindent az interneten küldözgettünk egymásnak. Fantasztikusan tehetséges zeneszerző ő, még sok nagyszerű dolgot fogunk tőle hallani – remélem, sokat az én filmjeim alatt!
Nincs más hátra, nézzük meg, hogy miről is beszéltünk!
{youtube|id=poH88glxzus}