Új igazgatók és szakemberek a Magyar Turizmus Zrt.-nél

Amint az ismeretes, 2010. június 17-e óta a Magyar Fejlesztési Bank gyakorolja a tulajdonosi jogokat a Magyar Turizmus Zrt. felett. A nemzeti turisztikai marketingszervezet vezető posztjain számos új szakemberrel találkozhatunk.

A nemzeti turisztikai marketingszervezet élére 2010. július 2-án új vezérigazgató került Horváth Gergely személyében, aki a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően, a meglévő értékek megtartása mellett, eredményorientált és értékesítés-központú szemléletben kezdte meg a Magyar Turizmus Zrt. szervezetének és szakmai munkájának a megújítását.

Az új szemlélet meghonosításának jegyében, az MT Zrt. szorosabbra kívánja fűzni együttműködését a piac szereplőivel, melynek elsődleges célja a vállalkozói szféra munkájának és piacra jutásának hatékonyabb segítése. A Magyar Turizmus Zrt. részeként működő Magyar Kongresszusi Iroda tevékenységének eddig is kiemelt célja volt az értékesítés ösztönzése, a hivatásturizmusból származó bevételek növelése. Az MT Zrt. új vezetése tovább kívánja erősíteni ezt a tevékenységet, nagyobb hangsúlyt fektetve a Magyar Kongresszusi Iroda szerepére, ezért az iroda élére 2010. augusztus 16-án igazgatót nevezett ki Ferenczy Anikó személyében.

Ferenczy Anikó, a Magyar Kongresszusi Iroda igazgatója, a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolán szerzett közgazdász diplomát idegenforgalmi és szálloda szakon 1998-ban. Szakmai pályafutását a Hilton Budapest szállodában kezdte, ahol három évet töltött értékesítési területen. Később másfél évet dolgozott az Event Incoming incentive irodában projekt menedzserként. Ezután négy és fél év következett a Danubius Hotels Group szállodavállalat központjában, ahol az Értékesítési és Marketing Igazgatóság berkein belül a központi Rendezvény és Cégkapcsolatok Irodát vezette az utolsó két és fél évben. Elsődleges feladata volt a Danubius 56 tagszállodája számára minél több céges megrendelést és konferenciát szerezni. Mostani kinevezéséig a Taverna Hotels & Resort szállodavállalatnál volt értékesítési és marketing igazgató.

A Magyar Kongresszusi Iroda igazgatójaként – ahogy eddigi pályafutása során mindig – munkájának középpontjában az üzletszerzés, az értékesítés ösztönzése áll. Angol és német nyelven beszél. Elérhetősége: ferenczy@itthon.hu.

Szintén a mai napon, augusztus 16-án kezdte meg munkáját a Magyar Turizmus Zrt. új gazdasági igazgatója, Nagyné Vass Éva, aki a Társaság gazdasági tevékenységét és üzemeltetési feladatait irányítja.

Nagyné Vass Éva, a Magyar Turizmus Zrt. új gazdasági igazgatója, a Közgazdaságtudományi Egyetemen szerzett közgazdász diplomát 1978-ban, majd idegenforgalmi szakközgazdász végzettséget 1984-ben. Több mint tíz-tíz évet töltött el két nagy hazai szállodalánc, a Danubius Hotels Group és az Accor Hotels kötelékében. 2002. és 2007. között a CIB Lízing Zrt.-nél volt projektfinanszírozási üzletágvezető majd 2007. és 2010. között a Vegyépszer Csoportnál projektigazgató. Mostani kinevezéséig egy 6,5 milliárdos fürdőfejlesztés projektigazgatójaként tevékenykedett. Angolul beszél. Elérhetősége: nagyne@itthon.hu.

Horváth Gergely vezérigazgató munkáját új szakmai titkár is segíti július 20-tól Illésné Balázs Edina személyében, akinek legfontosabb feladata a szakmai anyagok elkészítésének koordinálása.

Illésné Balázs Edina tanulmányait a budapesti Xantus János Idegenforgalmi Szakközépiskolában, majd az egri Eszterházy Károly Főiskolán végezte, ahol művelődésszervező szakon szerzett turizmus szakirányú diplomát 2000-ben. 2002. és 2006. között a turizmus állami irányításában tevékenykedett, majd az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottságának szakértőjeként, valamint a Budai és Barta Tanácsadó Kft. turisztikai tanácsadójaként szerzett szakmai tapasztalatokat. Részt vett többek között a Kulturális turizmus fejlesztési stratégia összeállításában, illetve több TDM szervezet előkészítésében. Német és angol nyelven beszél. Elérhetősége: balazs@itthon.hu.

A Magyar Turizmus Zrt. új vezetése fontos feladatnak tartja azt is, hogy javuljon Magyarország mint turisztikai desztináció megközelíthetősége, elérhetősége, ezért a Zrt. stratégiai kapcsolatainak fejlesztése során a jövőben kiemelt szerepet kap a különböző közlekedési szektorok, különösen a légi közlekedés szereplőivel való szorosabb együttműködés.

A Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójának új, légi közlekedési stratégiai tanácsadója, Palkó Lajos, akinek elsődleges feladata, hogy elősegítse az MT Zrt. és a légi közlekedési szektor szereplői közötti hatékonyabb szakmai együttműködést annak érdekében, hogy minél több légi járat kösse össze hazánkat a fontos turisztikai küldőpiacokkal. További fontos szempont a vidéki desztinációk jobb elérhetőségének biztosítása is, a Fly and Rail és Fly and Bus kapcsolódások javítása.

Palkó Lajos 1997-ben végzett a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolán majd az Eötvös Loránd Tudományegyetem Jogi Továbbképzőjében szerzett jogi szakokleveles közgazdász diplomát 2000-ben. Pályafutását a Sas Club Hotel értékesítésén kezdte 1990-ben. 1997. és 2000. között a Magyar Turizmus Zrt. nemzetközi osztályvezető helyettese, majd 2003-ig az MT Zrt. belföldi hálózati igazgatója. 2003-tól a Danubius Hotels Group-nál folytatta pályafutását, először termékfejlesztési igazgatóként, majd PR igazgatóként. 2005-től 2009-ig a FlyBalaton Repülőtér értékesítési és marketing igazgatói pozícióját töltötte be, ahol szintén fontos feladata volt a különböző légitársaságokkal való kapcsolattartás, az új légi járatok indításának ösztönzése érdekében. Angolul és németül beszél. Elérhetősége: palko@itthon.hu.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.