Névadó márkájának jelentős ráncfelvarrására készül a PepsiCo. Az újítások legfőbb eleme a kalóriaszegény kóla új édesítőszer-keverékének bevezetése, azonban hogy pontosan milyen anyagokról van szó, azt nem kívánják nagydobra verni. A cég korábban az aszpartam nevű mesterséges cukorpótlót használta, ám ez az anyag érzékeny a hőre, könnyen elbomlik, s ezzel a ihatatlanná teszi a light kólát. A nyáron a PepsiCo nem kommentálta azokat a híreket, amelyek szerint új édesítőkkel próbálkozik. A cég a többi élelmiszer-ipari vállalathoz hasonlóan nem szívesen beszél az adalékanyagokról, ugyanis a fogyasztók egyre gyanakvóbbak ezekkel szemben – tudta meg a napi.hu.
A PepsiCo csak azt szeretné, ha az elkészült ital hosszabb ideig tartaná az ízét, ezért ennél többet nem fog elárulni az újításról, leszámítva persze, hogy a felhasznált anyagokat fel kell majd tüntetnie az üdítők címkéin. Bizonyos amerikai államokban a Diet Pepsi üdítőkön olvasható az aceszulfám-k édesítőszer felhasználásáról tudósító szöveg. Ez számos más üdítőben is előfordul más hasonló célú anyagokkal vegyítve, de ez nem mond el sokat az új keverékről.
Az új összetevőkkel előállított Pepsik már megjelentek az amerikai boltok polcain, de nem kapkodják el a váltást, hanem a készletek kifogyásával párhuzamosan, fokozatosan vezetik be a piacra az újdonságot. A jövő év elején indul az új light Pepsi sztárokkal megtűzdelt reklámkampánya.
Étkezési tanácsadók szerint az édesítőszerek keverése megszokott dolog az élet- és italgyártók körében. Egy új keverék nem változtatja meg az élelmiszerek és italok megszokott ízét. A PepsiCo reklámkampánya nem fog kitérni az adalékanyagokra, a cég annyit ismer el, hogy nagyon kevés aceszulfám-k-t ad hozzá receptjéhez. Ezzel javítják az állagát minden korty italnak. A Diet Pepsiben használt összetevők régióról régióra változnak.
A PepsiCónak minden oka megvan arra, hogy felfrissítse fő márkáját. A harmadik negyedévben két százalékkal esett termékeinek értékesítése Észak-Amerikában, ami az ilyen típusú italok piacának 1998 óta tartó zsugorodására vezethető vissza. A kalóriaszegény Pepsi hetedik a szénsavas üdítők rangsorában, piaci részesedése 4,9 százalék, ezzel szemben 2000-ben még 5,3 százalék volt a súlya.
Eközben a light Coca-Cola részesedése 8,7 százalékról 9,6 százalékra emelkedett. Az USA-ban Diet Coke néven kapható ital, amelyen csak aszpartim van 2010-ben előzte meg Pepsit a márkák sorrendjében. Ennek ellenére a light Pepsi a PepsiCo egyik legfontosabb bevételi forrása, évi ötmilliárd dollárt hoz a cég kasszájába – írta a napi.hu. (forrás: mmonline.hu / napi.hu)