DMC-vé válik a Booking.com és a TripAdvisor?

Nem elképzelhetetlen, hogy idővel az egyes úti célokon elérhető szolgáltatásokkal bővítik repertoárjukat az online szállásfoglaló és -értékelő oldalak.

Az online szállásfoglaló és -értékelő oldalak – mint a Booking.com vagy az Expedia – a jövőben beléphetnek a desztinációkban elérhető egyéb szolgáltatások piacára is, így egyfajta DMC-vé (Destination Management Company - desztinációs menedzsmenttel foglalkozó szervezet) válhatnak – egyesek szerint ugyanis a jelenleg zajló mobilforradalom ezt indokolná.

Az ausztrál Macquarie Equities Research kutatócsoport munkatársa, Tom White elmondta: „Jó ötletnek tartom, hogy egy turista a TripAdvisor, a Booking.com vagy az Expedia mobilapplikációján keresztül csekkoljon be a hotelbe – kiváltva ezzel a recepción történő bejelentkezést –, igényeljen az elképzeléseinek jobban megfelelő szobát vagy rendeljen szobaszervizt a következő napra. Mindezt pár másodperc alatt, egyetlen alkalmazáson belül.”

White hozzátette, hogy nem lenne meglepődve, ha a jövőben nagy összeolvadások és felvásárlások történnének az online szállásfoglaló és -értékelő oldalak szolgáltatásbővülésének következtében.

Foglaljon asztalt vagy városnéző túrát!

Ezek az oldalak várhatóan tovább fognak terjeszkedni, és túl fognak lépni a desztinációkeresésen és szállásfoglaláson alapuló funkciójukon, hiszen napjaink mobiltrendje megköveteli, hogy mindent egy weboldalon vagy applikációban intézzünk, ráadásul minél gyorsabban. Így olyan, az úti célokon elérhető szolgáltatásokat is kínálnának, mint a túrákra és egyéb szabadidős tevékenységekre való jelentkezés vagy az éttermi asztalfoglalás.

A TripAdvisor elnöke és vezérigazgatója, Steve Kaufer egy korábbi interjúban felvázolta jövőbeli elképzeléseit, amelyben kitért arra is, hogy hogyan próbálják elérni, hogy a TripAdvisor az egész utazási ágazatot uralja többek között azáltal, hogy az egyes desztinációkban a vendégek házigazdájává avanzsáljon.

Lássuk be, ebben van ráció: White rámutat, hogy a TripAdvisor mobiloldala és applikációi havi 108 millió egyedi látogatót vonzanak, 2 millió éttermet és mintegy 400.000 attrakciót értékeltek már, ezen kívül a cég mobilalkalmazásaiban számos online és offline városnéző túrát is kínál.

A Priceline pedig – amely többek között szállásfoglalással, hajóutakkal és autóbérléssel is foglalkozik – marketingvezető-helyettese elmondása szerint mobileszközökön elérhetővé fogja tenni a szállodába történő becsekkolást és a saját felületükön való fizetést.

Forrás: Skift


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.