Új rendezvény típus a válság idejére

2009. május 13-án vadonatúj, exkluzív, hideg-meleg „fingerfood” trendet, illetve rendezvénytípust mutatott be a Comp-Let Event & Party Kft. a Citadellán. Az új "beszélgetős" koncepciót kifejezetten a válságra szabták, hiszen - ahogy vélik -  a jelen gazdasági helyzetben a partner- és ügyfélkapcsolatok építése lépett elő a rendezvényszervezés legfontosabb mozgatórugójává.

A budai Citadellában több mint 200 szakmai partner és vendég akár harmincféle különböző ínyencséget is megkóstolhatott a Degusta Bitebar névre hallgató gasztronómia kalandtúrán,  amelynek szervezői a modern konyhaművészet minden trükkjét felhasználva a fúziós konyhára fektették a hangsúlyt.

A szakácsok a látványkonyhában, frissen készítették el a falatokat, melyeket modern látványos világító pulton, óriás koktéltornyon, apró kelyhekben, pohárkákban, tálkákban helyeztek a vendégek elé.

Bár ízekről nehéz beszélni, mégis érdemes rátekintünk az étlap egy-két ínycsiklandó kínálatára: tavaszi medvehagyma leves, borjúlábkocsonya rántva, mangó chutney-val, szarvasgombás libamájhab balzsamecet redukcióval, vöröstonhal sashimi pirított szezámmaggal, mentás tahini szósszal, chilis királyrákfarok korianderes zöldborsókrémmel, rozé kacsamell carpaccio lilahagyma lekvárral, Earl Gray-es tejcsokoládé mousse lágy citromkrémmel. Az est folyamán különleges bemutatókra – kaviár, pezsgő és vodka kóstolóra – is sor került.

A Degusta Bitebar bemutató szervezői, Fábián Bea és Kis Péter, a Comp-Let Event & Party Kft. rendezvényigazgatója illetve ügyvezetője kiemelték, hogy a jelen gazdasági helyzetben a partner- és ügyfélkapcsolatok építése vált a rendezvényszervezés legfontosabb mozgatórugójává, ezért szeretnék bevezetni a piacra ezt az innovatív rendezvény típust. „A hagyományos, de merevebb keretek közé szorított party service és a rövid idő alatt lezajló koktélfogadás közé szerettük volna megteremteni azt a beszélgetős rendezvénytípust, ahol kapcsolatok ápolására és építésére a lehető legnagyobb lehetőség kínálkozik, miközben a vendéglátás nem csak aláfestő zenének számít, hanem maga az egyik legizgalmasabb program, igazi gasztronómiai kalandtúra” - nyilatkozta Fábián Bea rendezvényigazgató az OGH hírügynökségnek.

Kis Péter szerint akár 25-30%-kal is csökkenhet idén a céges rendezvények száma, és a költségvetésükön is érződik az óvatosság. Kis Péter a Promo Direkt Piackutató cég 3200 nagyvállalat bevonásával készített legfrissebb elemzésére rámutatva  – kiemelte, hogy míg az elmúlt 2-3 évben a megkeresett cégek mintegy 45%-a jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, az idén már csak 31% nyilatkozott pozitívan. A cégek 42%-a budapesti, további 12% Pest megyei (ami jól követi a nagyvállalatok területi elhelyezkedésének arányát), a fennmaradó 46% pedig más megyékben található. A rendezvények fajtáját tekintve a megkérdezett vállalatok több mint a fele tervez valamilyen fogadást, partyt, vacsorát (17% kiállítást illetve bemutatót, 15% ügyfél- vagy vevőtalálkozót, promóciós rendezvényt) Lényeges csökkenést jelez előre a kutatás a tréningek, továbbképzések (11%) és különösen a konferenciák, kongresszusok arányában (5%). A cégek több mint fele viszont még ebben az évben is egymilliónál többet tervez elkölteni rendezvényre, ráadásul közülük is 13% több mint 5 millió forinttal kalkulál.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.