A Magyar Turisztikai Ügynökség koordinálásával, a szakmai szövetségekkel való egyeztetés eredményeként megszületett az a végleges fogalmi rend, amely a turistabuszok közlekedését szabályozza a budai Vár felújításának ideje alatt.
2016. június 1-jétől október 31-ig reggel 7 és 19 óra között egyidejűleg összesen nyolc jármű tartózkodhat a Várban, szigorúan a fel- és leszállás idejére. A buszok előzetes regisztráció után, egyedi jelöléssel hajthatnak fel a Várba.A regisztráció a Várkert Bazár előtti területen, a Lánchíd utcában történik (M0 pont), amely egyidejűleg 19 járművet képes befogadni. A buszok innen indulva kizárólag a Lánchíd utca–Clark Ádám tér–Hunyadi János út útvonalon hajthatnak fel a Budai Várba.
A Hunyadi János út–Dísz tér csatlakozásánál (M1, M2), valamint a Dísz tér és a Palota út (M3, M4) találkozásánál két-két megállóhely szolgál a leszállásra. A Várba érkezés után a járművek csak az utasok leszállásának idejére állhatnak meg, ezután a leszállóhelyet és a Vár területét el kell hagyniuk.
A buszok kizárólag a Dózsa György téren kialakított (térképen: P1, P2, P3) parkolózóna területén parkolhatnak, és a helyszínen segítő közlekedésirányítók jelzését követően indulhatnak a Vár területére az utasokért. A regisztráció során kapott egyedi jelölésnek jól látható helyen kell szerepelnie. Fontos, hogy a városnézést követően az utasok együttesen, idegenvezetőjük koordinálásával jelentkezzenek a Palota úton, a felszállásra kijelölt (térképen: M5, M6, M7 és M8) pontokon (PICK-UP POINT). Ezután a buszoknak a Palota úton lehajtva el kell hagyniuk a Várat.
Az MTÜ vállalta, hogy a turistabuszok Várba történő behajtását koordináló csapatban is aktívan részt vesz: június 1-jétől munkatársai mind a négy, térképen jelölt ponton a turisták és az idegenvezetők segítségére lesznek. Az MTÜ arra kéri a szakma szereplőit, hogy próbálják meg csoportjaikat gyalogosan felvezetni a Vár területére.
A szigorú fel- és leszállási rendet a közterület- felügyelet és a rendőrség fogja betartatni. Az egyeztetésben részt vevő két utaztatói érdekképviselet, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége és a Magyar Beutaztatók Szövetsége vállalta, hogy a változásokról értesíti külföldi társszervezeteit, így az ECTAA-t (Európai Utazási Irodák Szövetsége), a DRV-t (Német Utazásszervezők Szövetsége) és az EACT-t, az Európai Buszos Vállalkozások Szövetségét.