Új turisztikai filmsorozat készül Magyarországról

Turisztikai filmsorozatot tervez Magyarországról Szita Miklós producer, az MTVA már alá is írta a világforgalmazási megállapodást a „Hello Hungary – Hello Budapest” szériáról.

A filmsorozat pár perces spotja feltűnhet már idén a Cannes-i filmfesztiválon. Szita Miklós, a Szita & Deák Film producere hat éve készül a kulturális-turisztikai-üzleti magazinsorozat elkészítésére.

Ez jóval több, mint filmsorozat

A produkció fő célja az, hogy megmutassa a világnak, hogy Magyarország sosem volt ennyire friss és rengeteg dolog történik itt és a Kárpát-medencében. Ezen túlmenően, természetesen az is cél, hogy spontán csináljon kedvet az utazáshoz, ezért valami nagyon pozitív, valami nagyon vidám dolgot terveznek: megeleveníteni Magyarország másik oldalát is. Az egyes témákat a kb. 40 fős szakértői testület, az események, a trendek, az évszakok fogják adni. Ezzel a kulturális termékek és fő üzenetek adekvát művészi leképezést kaphatnak, a film eszközeivel érve el a hatást. A sorozat rövid klipjei azonnal felkerülnek a netre és megvizsgálják, hogyan kommunikálnak ez emberek a különböző témákról. Nem akarnak nagy stratégiákat, kampányokat, hanem cselekedni szeretnének a turizmus, a kultúra és az üzleti élet érdekében. Ezért a stáb kézen fogja a nézőt és jó eséllyel eléri, hogy úgy érezze: itt van velünk, a dolgok közepében, és nem kívülről szemlél egy távoli országot. Ezért találták ki a „Hello Hungary” formátumot.

Parlamenti Bizottsági bemutatkozás

Nincs olyan szakmai testület, amely ne támogatná az elképzelést: ezek száma több mint 30. Legutóbb az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottsága előtt is sikerrel ismertette a programot a producer és Dr. Czeglédi József, volt OIH-vezető, tavaly novemberben. A Médiaszolgáltatás Támogató és Vagyonkezelő Alap adásidőt biztosít a közszolgálati csatornán, és az eredeti angol verziót, a Duna World-ön is láthatják a külföldi nézők. A magazinsorozat iránt a feltörekvő piacokról is van konkrét érdeklődés, mivel az MTVA forgalmazási igazgatóságával 2013. nyarán indult egyeztetések, illetve a korábbi tárgyalások nyomán, a Travel Channel, a Discovery és a brazíliai Globe TV csatornáin is elindulhat a vetítés az európai lehetőségeken túl. A célországokban kéthetente megjelenő (26 rész/év), majd' félórás, könnyed stúdióbeszélgetések köré nyitott médiahálózat épül, és a 6-8 különböző témát kvízjátékok sora teszi még izgalmasabbá. A program négy évre tervezett, és adásairól DVD/BluRay lemezeken nagyszámú másodlagos kül- és belföldi terjesztésre is lesz lehetőség, többek között, a Bethlen Alapítvánnyal is karöltve.

Kedvet csinálni Magyarországhoz

Néhány fejezet a produkcióból, amelynek forgatókönyvi munkáit Hajdú Bernadett, főszerkesztő vezeti: Egészségturizmus és a világhírű magyar fürdőkultúra nyomában; Balaton és más tavaink; víziturizmus, fenntartható turizmus; Zenés magyarok Liszttől Szakcsi-Lakatos Béláig; Kulturális turizmus; Szórakozás felsőfokon: varieték világától a budapesti romkocsmákig; Határon túl; Gasztronómia: borok, hungarikumok, hagyományos és modern magyar konyha; Kreatív nép: tudósok, felfedezők, nemzetközi sikereket elért alkotók bemutatása; Élő hagyományok: anno és most; A történelem nyomai a falakon: korok és épületek; Tematikus utak: vallási turizmus, Sisi Strasse, borutak, nemzeti parkok; Hungarikumok.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.