A filmsorozat pár perces spotja feltűnhet már idén a Cannes-i filmfesztiválon. Szita Miklós, a Szita & Deák Film producere hat éve készül a kulturális-turisztikai-üzleti magazinsorozat elkészítésére.
Ez jóval több, mint filmsorozat
A produkció fő célja az, hogy megmutassa a világnak, hogy Magyarország sosem volt ennyire friss és rengeteg dolog történik itt és a Kárpát-medencében. Ezen túlmenően, természetesen az is cél, hogy spontán csináljon kedvet az utazáshoz, ezért valami nagyon pozitív, valami nagyon vidám dolgot terveznek: megeleveníteni Magyarország másik oldalát is. Az egyes témákat a kb. 40 fős szakértői testület, az események, a trendek, az évszakok fogják adni. Ezzel a kulturális termékek és fő üzenetek adekvát művészi leképezést kaphatnak, a film eszközeivel érve el a hatást. A sorozat rövid klipjei azonnal felkerülnek a netre és megvizsgálják, hogyan kommunikálnak ez emberek a különböző témákról. Nem akarnak nagy stratégiákat, kampányokat, hanem cselekedni szeretnének a turizmus, a kultúra és az üzleti élet érdekében. Ezért a stáb kézen fogja a nézőt és jó eséllyel eléri, hogy úgy érezze: itt van velünk, a dolgok közepében, és nem kívülről szemlél egy távoli országot. Ezért találták ki a „Hello Hungary” formátumot.
Parlamenti Bizottsági bemutatkozás
Nincs olyan szakmai testület, amely ne támogatná az elképzelést: ezek száma több mint 30. Legutóbb az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottsága előtt is sikerrel ismertette a programot a producer és Dr. Czeglédi József, volt OIH-vezető, tavaly novemberben. A Médiaszolgáltatás Támogató és Vagyonkezelő Alap adásidőt biztosít a közszolgálati csatornán, és az eredeti angol verziót, a Duna World-ön is láthatják a külföldi nézők. A magazinsorozat iránt a feltörekvő piacokról is van konkrét érdeklődés, mivel az MTVA forgalmazási igazgatóságával 2013. nyarán indult egyeztetések, illetve a korábbi tárgyalások nyomán, a Travel Channel, a Discovery és a brazíliai Globe TV csatornáin is elindulhat a vetítés az európai lehetőségeken túl. A célországokban kéthetente megjelenő (26 rész/év), majd' félórás, könnyed stúdióbeszélgetések köré nyitott médiahálózat épül, és a 6-8 különböző témát kvízjátékok sora teszi még izgalmasabbá. A program négy évre tervezett, és adásairól DVD/BluRay lemezeken nagyszámú másodlagos kül- és belföldi terjesztésre is lesz lehetőség, többek között, a Bethlen Alapítvánnyal is karöltve.
Kedvet csinálni Magyarországhoz
Néhány fejezet a produkcióból, amelynek forgatókönyvi munkáit Hajdú Bernadett, főszerkesztő vezeti: Egészségturizmus és a világhírű magyar fürdőkultúra nyomában; Balaton és más tavaink; víziturizmus, fenntartható turizmus; Zenés magyarok Liszttől Szakcsi-Lakatos Béláig; Kulturális turizmus; Szórakozás felsőfokon: varieték világától a budapesti romkocsmákig; Határon túl; Gasztronómia: borok, hungarikumok, hagyományos és modern magyar konyha; Kreatív nép: tudósok, felfedezők, nemzetközi sikereket elért alkotók bemutatása; Élő hagyományok: anno és most; A történelem nyomai a falakon: korok és épületek; Tematikus utak: vallási turizmus, Sisi Strasse, borutak, nemzeti parkok; Hungarikumok.
Forrás: Turizmus Online