A szakemberek javaslatokat tettek arra vonatkozóan, hogy milyen új turisztikai piacokat lenne érdemes közös marketingtevékenységgel „meghódítaniuk”. A Magyar Turizmus Zrt. indítványa, miszerint a V4 országok célozzák meg az Arab-öböl menti országokat, rendkívül pozitív visszhangra talált. Minden fél úgy látta, hogy az arab piac nagy potenciállal bír, ezért bár a Visegrádi Országok a jövő évben még nem terveznek közös akciót a térségben, döntés született arról, hogy az Arab-öböl menti országok 2012-ben bekerülnek a V4 célpiacai közé.
A Cseh Idegenforgalmi Hivatal szakemberei szerint – előzetes piackutatásaikra és akcióik tapasztalataira alapozva – a V4 eredményesen tudna fellépni az ausztrál piacon. A felek abban is megállapodtak, hogy a jövőben megerősítik a V4-et mint márkajelet. A négy ország jövőbeli szoros együttműködését mutatja az is, hogy valamennyi tagország nemzeti turisztikai marketingszervezete nagyobb anyagi forrás biztosításával kíván hozzájárulni a közös sikerhez, így 2011-ben több marketingakció keretében tudják felhívni majd a négy ország turisztikai kínálatára a figyelmet.
Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia turisztikai együttműködése a The European Quartet – One Melody (Európai négyes-közös dallam) márkanév alatt 2003 óta folyik sikeresen. A négy ország turisztikai együttműködésének fő célja, hogy összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével közösen népszerűsítsék a közép-európai régió turisztikai kínálatát mind szélesebb körben. A V4 országok célpiacai jelenleg: Kína, Japán, USA, Brazília, Oroszország – ahol jövőre továbbra is a tagországok egészségturisztikai kínálatára helyeződik a hangsúly– és India.
A 2011. évi marketingterv ünnepélyes aláírására 2011 februárjában kerül sor Pozsonyban.