Újabb működő TDM

Augusztus első felében kezdte meg működését a Sátoraljaújhely-Hegyköz turisztikai desztinációs menedzsment (TDM), a Tourinform Zemplén információs iroda megvételével.

Sátoraljaújhely Város Önkormányzata 2009-ben vezető partnerként, további 6 hegyközi településsel (Mikóháza, Alsóregmec, Vágáshuta, Vilyvitány, Füzérkomlós, Nyíri), számos idegenforgalmi szolgáltatóval és civil szervezettel közösen pályázatot nyújtott be helyi turisztikai desztináció menedzsment szervezet létrehozására.

A pozitív támogatói döntés eredményeként 2010. áprilisban, az Észak-magyarországi Régióban elsőként írhatta alá a Támogatási Szerződést a helyi TDM feladatokat ellátó Sátoraljaújhely-Hegyköz Turizmusáért Egyesület.

Mivel a kiírt pályázat információs iroda működtetését írta elő, értelemszerű volt a meglévő Tourinform Iroda átvétele és feladat körének bővítése, mint egy új, párhuzamosan működő iroda létrehozása. Ezt megvalósítandó született egy Középtávú Együttműködési Megállapodás Sátoraljaújhely-Hegyköz Turizmusáért Egyesület és az Önkormányzat között: – a Tourinform Iroda használatának átvételéről – valamint a várost érintő idegenforgalmi feladatok megosztásának szabályozásáról.

Ennek eredményeként 2010. augusztus 2-án az Egyesület átvette a Tourinform Iroda szakmai irányítását és működtetését. A megállapodás alapján Sátoraljaújhely Város Önkormányzata átadta a Tourinform iroda épületét és eszközeit a Tourinform iroda munkatársait az éves tagdíjat, mely a TDM munkaszervezet pályázatban kötelezően előírt minimális éves szakmai és működési forrás (15 millió Ft) önkormányzatok által biztosítandó 65%-ának 80,75%-a és a tagdíjon felül ugyanazt az előirányzott összeget, melyet korábban a Tourinform Iroda működtetésére fordított.  

A 2009-es TDM pályázatból elnyerhető összeg legnagyobb hányadát az információs irodák kialakítására lehetett felhasználni. Ezáltal korszerűsítették és vendég barátabbá tették a jelenlegi irodahelységet, valamint további két információs pontot alakítottak ki és szereltek fel Mikóházán illetve Füzérkomlóson.

Olyan eszközök kaptak helyet az irodákban - a teljesség igénye nélkül-, mint: asztalok, székek, klímaberendezés, vitrinek, új kiadványtartók, fogadópultok, paraván szett, LCD monitorok, multifunkciós készülékek, projektor, digitális fényképezőgép és GPS készülékek melyeket a hegyekben túrázni vágyók bérelhetnek. Augusztus közepéig a turisztikailag legfrekventáltabb területeken 6 db touch info kerül kihelyezésre, hogy a vendégek minél több helyen juthassanak információhoz.

A marketingre fordítható összegből folyamatban van az új arculatnak megfelelően az egyesület új honlapjának kialakítása, illetve a kiállításokra, rendezvényekre mobil installációk készítése. Szintén ebből a keretből valósul meg a TDM ún. imázs kiadványa, illetve az egyesület turisztikai szolgáltatóit bemutató katalógus, melyet a budapesti Főszezon kiállításra egy aktuális ajánlatokat tartalmazó prospektussal egészítenek ki. A pályázat kapcsán lehetőség nyílt,nyílik képzések, workshopok lebonyolítására is.

A Sátoraljaújhely-Hegyköz Turizmusáért Egyesület feladatai közé tartozik a termékfejlesztés is, mely első lépéseként szeptember elején bevezetésre kerül egy kedvezményeket adó kuponfüzet. Célja, hogy összefoglalja az egyesület tagjai által adott kedvezményeket, ezáltal biztosíthasson egy egységes kedvezményrendszert a térségbe érkező látogatóknak, s hosszabb tartózkodásra, vagy több szolgáltatás igénybe vételére ösztönözze őket. Az egyes engedményeket a kuponfüzet szelvényei alapján lehet igénybe venni, melyeket a vállalkozók/tagok maguk határoznak meg. Egyszeri kedvezményre vehetők igénybe, érvényességük a vásárlástól számított egy évig tart. A terméket szándékok szerint a csatlakozott tagoknál és információs irodákban lehet majd megvásárolni (Sátoraljaújhely, Mikóháza, Fűzérkomlós), de ott lesz minden vásári, kiállítási megjelenésünkre, kitelepülésünkre mint az Utazás kiállítás, Kassai turisztikai kiállítás, Menjünk Világgá - utazás kiállítás Miskolc, Utazás és Szabadidő kiállítás – Debrecen; Főszezon kiállítás Budapest.

A Zemplén Tourinform Iroda évek óta rendszeresen képviseltette magát a budapesti és a célterületeit lefedő földrajzilag közelebbi turisztikai kiállításokon, vásárokon és szívesen vállalt részt az MT Zrt. Észak-magyarországi RMI által nyújtott megjelenési lehetőségekből. Ezt az Egyesület, mint az új üzemeltető sem kívánja egyenlőre megszakítani, így részt vesz augusztus 12-15. között a szegedi Hungaricum Fesztiválon, és szeptember 17-19.-én a budapesti Főszezon kiállításon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.