Újabb találkozási lehetőség az MT Zrt. külképviselőivel

A Magyar Turizmus Zrt. folytatja a „külképviselők a régióban” c. rendezvénysorozatot.

 

Axa beugró-szpot
Termék: az Axa-filozófia: másképp, mint mások
Ügyfél:
Axa
Kampánycél:
szórakoztatás márkázott tartalommal
Ügynökség:
hat
Kreatívigazgató:
Szászkő László
Produkciós cég:
Filmservice
Rendező:
Kapitány Iván
Szövegírók:
Buss Gábor Olivér és Loránt Anna, de a szövegek többsége rögtönzés


Másképp, mint mások. Ha ilyet kimondunk, a kommunikációban is érdemes másnak lennünk, mint mások. Már csak a hitelesség kedvéért is. Az Axa legutóbbi betűkampányával tett egy nagy lépést ebbe az irányba. Egyszerű, átlátható forma, ami elsősorban az emberek rációjára hat, viszont kevésbé épít velük mélyebb kapcsolatot. Kell valami más is. Így aztán a cég megindult a szórakoztatás mezején, mint mostanában majdnem minden bank.

A nagy igyekezetben azonban megkerülhetetlen módon közel került az OTP kampányához. Ahogy az OTP, az Axa is ráült egy jól futó fenoménre – ha akarjuk: trendre – ami messzebbre tud vezetni, mint celebekkel operálni vagy kedves karaktereket kreálni. Az OTP a stand-up comedy felé fordult, az Axa pedig a Beugrót választotta. Ez így nem másképp.

Ezek a filmek mégis szerethetők. Miért is?

Nem megírt szövegeket adnak a színészek szájába, hanem – a Beugró lényegéhez hűen – hagyták, hogy a poénok a maguk dinamikáját követve kibontakozzanak. Megmaradt az improvizáció, a rögtönzés okossága. Elegancia az ügyfél részéről, hogy vállalta a változó szpothosszt is. Eltalált a márka integrálása is a szpotokba a zsebszövegeken keresztül. Az üzenetek újszerű módon hangoznak el, a packshot pedig visszakapcsolódik a funkcionálisabb Axa-szpotokhoz.

Mindemellett a partnerség megmutatja, hogy mi van a molinós, logópuffogtató szponzoráción túl. Az Axa a Beugró szponzorációjából a tipikushoz képest többet hozott ki: aktív márkaszerepet, ötlethez kapcsolást, értékmaximalizálást.

A megközelítés mindkét fél számára előnyös, hiszen a reklámok magát a műsort is hirdetik.

És végül, ami a kampányt elemeli egy egyszerű reklámtól, az a Maskeppmintmasok.hu oldal. Ebből úgy tűnik, hogy nem egyszeri jópofaságként kezelik a kampányötlet kiterjesztését, hanem hosszú távú platformként, amiből sok minden kijöhet. Az érződik ki ebből, hogy az Axa a szórakoztatás területéről elmozdul a tartalomgenerálás felé, ami többet is képes nyújtani az embereknek, mint egy jó röhögés.

{video|id=799|width=425|height=344}



Szerintem azonban nem kellett volna álszerényen elhallgatni a márkát a site-on. Egyrészt az átlagparanoia miatt – „Húú, bakker, ez egy Axa-site, át vagyok verve! Mit akarnak ezek tőlem?”. Másrészt az Axa, ha okosan megjelenik ebben a térben, elkezdhet építeni valami többet magának, mint csupán a banki üzenetek. Megindulhat az igazi jelentéssel, nem csak a médiajelenléttel bíró márkává válás útján.

Még korai megítélni, hogy sikerül-e a már-már konvencionális szórakoztató platformot innovatívabb irányokba elvinni, mindenesetre a kampány jó kezdeményezés, amely magában hordozza a márkaépítés új lehetőségét. Talán mások is kedvet kapnak ehhez. Másképp.

Értékelés: 5


 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.