Axa beugró-szpot |
Termék: az Axa-filozófia: másképp, mint mások Ügyfél: Axa Kampánycél: szórakoztatás márkázott tartalommal Ügynökség: hat Kreatívigazgató: Szászkő László Produkciós cég: Filmservice Rendező: Kapitány Iván Szövegírók: Buss Gábor Olivér és Loránt Anna, de a szövegek többsége rögtönzés |

A nagy igyekezetben azonban megkerülhetetlen módon közel került az OTP kampányához. Ahogy az OTP, az Axa is ráült egy jól futó fenoménre – ha akarjuk: trendre – ami messzebbre tud vezetni, mint celebekkel operálni vagy kedves karaktereket kreálni. Az OTP a stand-up comedy felé fordult, az Axa pedig a Beugrót választotta. Ez így nem másképp.
Ezek a filmek mégis szerethetők. Miért is?
Nem megírt szövegeket adnak a színészek szájába, hanem – a Beugró lényegéhez hűen – hagyták, hogy a poénok a maguk dinamikáját követve kibontakozzanak. Megmaradt az improvizáció, a rögtönzés okossága. Elegancia az ügyfél részéről, hogy vállalta a változó szpothosszt is. Eltalált a márka integrálása is a szpotokba a zsebszövegeken keresztül. Az üzenetek újszerű módon hangoznak el, a packshot pedig visszakapcsolódik a funkcionálisabb Axa-szpotokhoz.
Mindemellett a partnerség megmutatja, hogy mi van a molinós, logópuffogtató szponzoráción túl. Az Axa a Beugró szponzorációjából a tipikushoz képest többet hozott ki: aktív márkaszerepet, ötlethez kapcsolást, értékmaximalizálást.
A megközelítés mindkét fél számára előnyös, hiszen a reklámok magát a műsort is hirdetik.
És végül, ami a kampányt elemeli egy egyszerű reklámtól, az a Maskeppmintmasok.hu oldal. Ebből úgy tűnik, hogy nem egyszeri jópofaságként kezelik a kampányötlet kiterjesztését, hanem hosszú távú platformként, amiből sok minden kijöhet. Az érződik ki ebből, hogy az Axa a szórakoztatás területéről elmozdul a tartalomgenerálás felé, ami többet is képes nyújtani az embereknek, mint egy jó röhögés.
Szerintem azonban nem kellett volna álszerényen elhallgatni a márkát a site-on. Egyrészt az átlagparanoia miatt – „Húú, bakker, ez egy Axa-site, át vagyok verve! Mit akarnak ezek tőlem?”. Másrészt az Axa, ha okosan megjelenik ebben a térben, elkezdhet építeni valami többet magának, mint csupán a banki üzenetek. Megindulhat az igazi jelentéssel, nem csak a médiajelenléttel bíró márkává válás útján.
Még korai megítélni, hogy sikerül-e a már-már konvencionális szórakoztató platformot innovatívabb irányokba elvinni, mindenesetre a kampány jó kezdeményezés, amely magában hordozza a márkaépítés új lehetőségét. Talán mások is kedvet kapnak ehhez. Másképp.
Értékelés: 5
