Újratervezés: Tesco Travel után itt a Tesco Utazás

2010 májusának első hetétől a Tesco ismét belevág az utaztatásba. Az áruházlánc időközben lecserélte utazási partnerét, és a Neckermannal dolgozik együtt. Új weboldala, a tescoutazas.hu hétfőn élesedett.

Tavaly nyár elején nagy szakmai érdeklődés kísérte a Tesco Travel magyarországi megjelenését. A kereskedelmi nagyvállalat 2009 májusában a TSC Travel Broker Kft.-vel kötött szerződést az áruházakban utazási ajánlatok értékesítésére. A több hónapig tartó sikeresnek tűnő együttműködés ez év elején váratlanul véget ért, és ezidáig szünetelt a Tesco utazási szolgáltatása. "Új utazási ügynökkel fogunk dolgozni" – nyilatkozta január elején Hackl Mónika, a Tesco Global Áruházak Zrt. szóvivője. Mint elmondta, azért döntöttek a Tesco hipermarketlánc nevén hirdetett utazásközvetítő vállalkozást, a Tesco Travelt üzemeltető partner váltása mellett, mert bővíteni szerették volna az utazási szolgáltatások körét.

„A TSC Kft. saját szervezésben csak belfölddel foglalkozott, a többi külföldi út közvetített utazás volt. A Tesco azonban minél hamarabb teljes körű utazásszervezésre szándékozott váltani, amelyhez közvetlen partnere biztosít árualapot. Az ehhez szükséges infrastruktúrát azonban képtelenség viszonylag rövid idő alatt felállítani, ezért döntöttek arról, hogy tender kiírásával keresnek új utazási partnert” – mondta el a Napi Turizmus kérdésére Schlégl Ildikó, az egykori TSC Travel Broker Kft. ügyvezetője.

„Magyarország 10 legnagyobb utazásszervezőjét hívtuk meg a tenderre, s majdnem mindegyik pályázott is. A tender nagyon sok szempontot tartalmazott, melynek minden elemében a Neckermann adta a legjobb ajánlatot” – válaszolt a Napi Turizmus kérdésére Iglódi-Csató Judit, a Tesco Globál Áruházak Zrt. kommunikációs igazgatója.

Az együttműködés megszületett, és május első hetében rukkolt elő a Tesco és partnere, a Neckermann - a Tesco Travel nevet és domain nevet lecserélve - a Tesco Utazás szolgáltatással, amely ajánlatainak zömét a Neckermann árualapja, kisebb részét pedig a Neckermann partnereinek ajánlatai teszik ki. A Tesco szerint a korábbi Tesco Travel-hez képest komoly változást jelent a szélesebb választék, a termék típusok új köre (üdülés, városlátogatás, repülő-autó-busz-hajófoglalási lehetőségek, szállásfoglalás, incentive és corporate utak, valamint a teljes Neckermann választék), a több értékesítési csatorna, és a kiterjedtebb jelenlét. Ezen túlmenően csak a Tesco-nál elérhető csomagokat, egyedi lehetőségeket, a piacon rendkívüli ár-érték arányt képviselő sztárajánlatokat is kínál a Tesco Utazás.

A két szolgáltató úgy tervezi, a Tesco Utazás ajánlatait az interneten (www.tescoutazas.hu) vagy telefonon (+36 40 525 552 kék szám) foglalják majd a vásárlók. A 30 legnagyobb hipermarketben, ahol a Tesco Pénzügy Partner-szolgáltatás is elérhető, a megbízott helyszíni, úgynevezett ügyfélszolgálati ügyintézők nyújtanak segítséget a tájékoztatásban és igény szerint abban is, hogy rögzítsék az ügyfél igényét, érdeklődését, foglalását. Ezek nem értékesítési pontok, itt az utazást az utas ugyanúgy interneten keresztül tudja befizetni, ahogyan otthon is tenné. A kollegák a tájékozódáshoz, az utazás rögzítéséhez nyújtanak segítséget.

Megújult az áruházlánc utazási magazinja is. A harminc áruházban havonta megjelenő Tesco Utazás magazin 16-20 oldalon hívja fel a figyelmet az újabb és újabb ajánlatokra. Az újságban is szereplő kiemelt ajánlatok az adott időszakban kizárólag a Tesco Utazás értékesítési csatornáin keresztül érhetők el (más utazási vállalkozó kínálatában azonos feltételek mellett nem szerepelnek), míg a sztár ajánlatok a kategóriájukban rendkívül kedvező árú utazásokat jelölik.

Iglódi Csató-Judit elmondta, a Tesco Global célja, hogy a Tesco Utazás Magyarország egyik meghatározó szereplőjévé váljon. A forgalomra és eredményekre vonatkozó tervekről azonban nem árult el többet.

Schlégl Ildikótól, az egykori TSC Travel Broker Kft. ügyvezetőjétől úgy tudjuk, hogy a TSC Kft. tulajdonában lévő www.tescotravel.hu domain névvel kapcsolatban még mindig folynak a tárgyalások a TSC és a Tesco között. Schlégl Ildikó ma már a LILI-N Tour utazásközvetítő irodát vezeti Óbudán, amely tájékoztatása szerint hamarosan megújult honlappal és új arculattal jelentkezik.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.