Tavaly nyár elején nagy szakmai érdeklődés kísérte a Tesco Travel magyarországi megjelenését. A kereskedelmi nagyvállalat 2009 májusában a TSC Travel Broker Kft.-vel kötött szerződést az áruházakban utazási ajánlatok értékesítésére. A több hónapig tartó sikeresnek tűnő együttműködés ez év elején váratlanul véget ért, és ezidáig szünetelt a Tesco utazási szolgáltatása. "Új utazási ügynökkel fogunk dolgozni" – nyilatkozta január elején Hackl Mónika, a Tesco Global Áruházak Zrt. szóvivője. Mint elmondta, azért döntöttek a Tesco hipermarketlánc nevén hirdetett utazásközvetítő vállalkozást, a Tesco Travelt üzemeltető partner váltása mellett, mert bővíteni szerették volna az utazási szolgáltatások körét.
„A TSC Kft. saját szervezésben csak belfölddel foglalkozott, a többi külföldi út közvetített utazás volt. A Tesco azonban minél hamarabb teljes körű utazásszervezésre szándékozott váltani, amelyhez közvetlen partnere biztosít árualapot. Az ehhez szükséges infrastruktúrát azonban képtelenség viszonylag rövid idő alatt felállítani, ezért döntöttek arról, hogy tender kiírásával keresnek új utazási partnert” – mondta el a Napi Turizmus kérdésére Schlégl Ildikó, az egykori TSC Travel Broker Kft. ügyvezetője.
„Magyarország 10 legnagyobb utazásszervezőjét hívtuk meg a tenderre, s majdnem mindegyik pályázott is. A tender nagyon sok szempontot tartalmazott, melynek minden elemében a Neckermann adta a legjobb ajánlatot” – válaszolt a Napi Turizmus kérdésére Iglódi-Csató Judit, a Tesco Globál Áruházak Zrt. kommunikációs igazgatója.
Az együttműködés megszületett, és május első hetében rukkolt elő a Tesco és partnere, a Neckermann - a Tesco Travel nevet és domain nevet lecserélve - a Tesco Utazás szolgáltatással, amely ajánlatainak zömét a Neckermann árualapja, kisebb részét pedig a Neckermann partnereinek ajánlatai teszik ki. A Tesco szerint a korábbi Tesco Travel-hez képest komoly változást jelent a szélesebb választék, a termék típusok új köre (üdülés, városlátogatás, repülő-autó-busz-hajófoglalási lehetőségek, szállásfoglalás, incentive és corporate utak, valamint a teljes Neckermann választék), a több értékesítési csatorna, és a kiterjedtebb jelenlét. Ezen túlmenően csak a Tesco-nál elérhető csomagokat, egyedi lehetőségeket, a piacon rendkívüli ár-érték arányt képviselő sztárajánlatokat is kínál a Tesco Utazás.
A két szolgáltató úgy tervezi, a Tesco Utazás ajánlatait az interneten (www.tescoutazas.hu) vagy telefonon (+36 40 525 552 kék szám) foglalják majd a vásárlók. A 30 legnagyobb hipermarketben, ahol a Tesco Pénzügy Partner-szolgáltatás is elérhető, a megbízott helyszíni, úgynevezett ügyfélszolgálati ügyintézők nyújtanak segítséget a tájékoztatásban és igény szerint abban is, hogy rögzítsék az ügyfél igényét, érdeklődését, foglalását. Ezek nem értékesítési pontok, itt az utazást az utas ugyanúgy interneten keresztül tudja befizetni, ahogyan otthon is tenné. A kollegák a tájékozódáshoz, az utazás rögzítéséhez nyújtanak segítséget.
Megújult az áruházlánc utazási magazinja is. A harminc áruházban havonta megjelenő Tesco Utazás magazin 16-20 oldalon hívja fel a figyelmet az újabb és újabb ajánlatokra. Az újságban is szereplő kiemelt ajánlatok az adott időszakban kizárólag a Tesco Utazás értékesítési csatornáin keresztül érhetők el (más utazási vállalkozó kínálatában azonos feltételek mellett nem szerepelnek), míg a sztár ajánlatok a kategóriájukban rendkívül kedvező árú utazásokat jelölik.
Iglódi Csató-Judit elmondta, a Tesco Global célja, hogy a Tesco Utazás Magyarország egyik meghatározó szereplőjévé váljon. A forgalomra és eredményekre vonatkozó tervekről azonban nem árult el többet.
Schlégl Ildikótól, az egykori TSC Travel Broker Kft. ügyvezetőjétől úgy tudjuk, hogy a TSC Kft. tulajdonában lévő www.tescotravel.hu domain névvel kapcsolatban még mindig folynak a tárgyalások a TSC és a Tesco között. Schlégl Ildikó ma már a LILI-N Tour utazásközvetítő irodát vezeti Óbudán, amely tájékoztatása szerint hamarosan megújult honlappal és új arculattal jelentkezik.