A rendezvény célja a térség mint elsősorban gyógyturisztikai desztináció megismertetése volt, ezért a roadshow-n a Hajdúszoboszlói Turisztikai Nonprofit Kft., a Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület vezetőjén, valamint a Hungarospa képviselőjén kívül 9 hajdúszoboszlói és debreceni szálloda és panzió is részt vett.
Az első állomáson, Ungváron, a rendezvényen Dr. Bacskai József ungvári főkonzul és Szalipszki Endre konzul, valamint Dr. Nagy Ignác beregszászi konzul volt jelen. A roadshow záróeseménye Bayer Mihály nagykövet és Mihajlo Visivanyuk, Ivano-Frankivszk megye állami közigazgatásának elnöke részvételével zajlott le. Az eseményen a regionális TV-csatorna is képviseltette magát, az interjúkat is tartalmazó beszámolók még aznap, június 1-jén adásba kerültek.
A roadshow minden állomásán prezentációkból és workshopból állt a rendezvény. A szakmai programot a magyar borok prezentációjával egybekötött fogadás követte.
A KSH adatai szerint 2012. első három hónapjában az észak-alföldi régióban regisztrált ukrán vendégéjszakák száma mintegy 32%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A szervezők szerint ezt a forgalmat tovább lehet növelni, ezért még az idén egyéb értékesítés-ösztönző akciókat, többek között sajtótanulmányutat és nagyszabású szakmai tanulmányutat is terveznek.
Ukrajnában „roadshow-zott” Hajdúszoboszló és Debrecen
Május 30. és június 1. között mutatkozott be Ukrajnában Hajdúszoboszló és Debrecen, a Magyar Turizmus Zrt szervezésében. A bemutatkozást, amelyet a Hajdúszoboszlói TDM kezdeményezett, Kárpátalján és Nyugat-Ukrajnában, Ungváron, Lviv és Ivano-Frankivszk városban megrendezett roadshow formájában valósították meg a partnerek.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.