Ünnepeljük idén is együtt a Turizmus Világnapját

Ismét közeledik szeptember 27-e a Turizmus Világnapja, amikor az egész világon együtt ünneplik a turizmust és mindazt, amit az utazásnak köszönhetünk.

A Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére, a turizmusban dolgozók és a turisták 2011-ben ünnepelték meg hazánkban első alkalommal a Turizmus Világnapját. Az MT Zrt. idén is nagyszabású vendégbarát akciót hirdet a világnaphoz kapcsolódóan. Az ENSZ Turisztikai Világszervezete az esemény központi témájaként a turizmus és a víz kapcsolatát jelölte meg. Az idei mottó: „Tourism & Water: Protecting our Common Future”.

A Turizmus Világnap keretében az MT Zrt. ezúttal is a turisztikai szakma és a hazai lakosság figyelmét kívánja felhívni a vendégbarát viselkedés jelentőségére, a folyamatos szemléletformálás szükségességére. Az akcióval továbbá tudatosítani kívánják a szervezők, hogy a turizmus milyen fontos szerepet tölt be a magyar gazdaságban. Az idei Turizmus Világnap sikeréhez a szakmai partnerek saját maguk által kitalált – lehetőség szerint a vízhez is kapcsolódó –vendégbarát aktivitással járulhatnak hozzá.

Fogjunk össze ismét, és ünnepeljük idén is együtt a Turizmus Világnapját!

Egy kedves mosoly, néhány kedves szó, az előzékeny és segítőkész magatartás nem pénz kérdése.

A Magyar Turizmus Zrt. széles körű szakmai összefogást hirdet annak érdekében, hogy legyen a Turizmus Világnapja (szeptember 27-e) minden évben az a nap, amikor kiemelt figyelemben részesítjük a belföldi és külföldi vendégeinket. Lepjük meg őket egy-egy apró figyelmességgel, kedves köszöntő felirattal, vagy bármi egyéb akcióval, ami arról szól, hogy ő a mi vendégünk, mi szívesen látjuk és mindent megteszünk azért, hogy jól érezze magát nálunk. Idén, szeptember 27-én kívül szeptember 28-ára és 29-ére, tehát a kapcsolódó hétvégére is kiterjeszthetik akciójukat a belföldi turizmusban érintett szolgáltatók.

Közönségakció a Turizmus Világnapon

A Magyar Turizmus Zrt. közönségakciót szervez szeptember 27-ére, amelynek keretében a társaság munkatársai Budapest több kiemelt turisztikai központjában csokoládékat, kitűzőket, más apró ajándékokat és – az idei Turizmus Világnap szimbólumaként – vizet osztogatnak a turistáknak.

Egy apró ötlet is elég az akcióban való részvételhez!

A harmadik Turizmus Világnap akcióhoz a turisztikai szolgáltatók is csatlakozhatnak a saját maguk által kitalált aktivitással. A [email protected] címre, szeptember 16-ig várjuk a turisztikai szolgáltatók és programgazdák ötleteit arra vonatkozóan, hogy ki milyen, külön erre az akcióra kitalált – lehetőség szerint a vízhez is kötődő – kedvességgel, figyelmességgel, apró ajándékkal lepné meg vendégeit az idei Turizmus Világnap alkalmából. A szolgáltatók által megküldött akciókat, figyelmességeket és kreatív ötleteket az MT Zrt. saját weboldalain és facebook oldalain is megjelenteti és folyamatosan népszerűsíti. A legeredetibb, legszellemesebb, legkreatívabb ötleteket a Magyar Turizmus Zrt. külön is megemlíti a Turizmus Világnap alkalmából szeptemberben tartandó sajtótájékoztatóján.

Ne feledje: idén a víz és a turizmus kapcsolata áll a középpontban, ezért minél több, vízzel kapcsolatos ötletet várnak!

Sajtótájékoztató a vendégbarát akció meghirdetésére

A Magyar Turizmus Zrt. – a legnagyobb szakmai szervezetek és a turisták fogadásában közvetlenül érintett legnagyobb cégek és stratégiai partnerei bevonásával – szeptember hónapban sajtótájékoztatót tart, amelynek segítségével a hazai lakosság figyelmét is a Turizmus Világnapra és ezen keresztül a vendégszeretet fontosságára kívánja irányítani.

Tourism & Water: Protecting our Common Future

Az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) kezdeményezésére minden évben szeptember 27-én ünneplik a Turizmus Világnapját, amelynek idei központi témája a turizmus és a víz kapcsolata. Az esemény rávilágít arra, hogy a turizmus egyik legfontosabb eszköze és forrása is a víz. Évente milliók utaznak világszerte azért, hogy élvezzék a víz melletti desztinációk szolgáltatásait. A víz azonban nem csak eszköz, hanem a turizmus egyik legfontosabb forrása is, ami nélkül nem működhet semmilyen turisztikai infrastruktúra. A világ egyik legnagyobb gazdasági ágazatának, a turizmusnak ezért vezető szerepet kell vállalnia abban, hogy ösztönözze a megfelelő vízmenedzsment megoldások használatát. A Turisztikai Világszervezet a turisták számára is ajánlásokat fogalmazott meg a környezettudatos magatartás ösztönzése érdekében.

Ebben az évben a Turizmus Világnap hivatalos ünnepségét a Maldív-szigeteken tartják, ahol vezető turisztikai és vízügyi szakemberek találkoznak egymással.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.