UNWTO: a növekedés motorja Európa

Erős maradt a nemzetközi turistaforgalom 2013 első nyolc hónapjában, az UNWTO World Tourism Barometere szerint. 

Az idei január-augusztus között a nemzetközi turistaérkezések száma a világon 5%-kal nőtt, amelyet Európa, Ázsia és a Csendes-óceáni térség, illetve a Közel-Kelet jó teljesítménye húzott magával. Az elmúlt időszakban a legnagyobb növekedést tavalyhoz képest a májustól augusztusig mérték, azonban az év hátralevő részére is optimisták a kilátások. Az idei első nyolc hónapban a nemzetközi turistaérkezések száma 5%-kal nőtt a világban, meghaladva a 747 milliót, ami a tavalyi azonos időszaknál 38 millióval több turistát jelent. Kiemelkedő volt a nyári hónapok teljesítménye: júliusban és augusztusban egyaránt meghaladta a vendégérkezések száma a 125 milliót, míg júniusban idén először 100 millió feletti turista utazott külföldre. 

Minden régióban nőtt a turisták száma

A 2013 első nyolc hónapját jellemző forgalombővítésből Európa profitált a leginkább. Az öreg kontinensen 5%-os volt a turistaérkezések növekedése a tavalyi azonos időszakhoz képest, ami a régiónak több mint 20 milló vendéget jelentett. Tekintettel arra, hogy Európa tradicionális turisztikai desztináció, ez az 5% nagyon pozitív eredmény. Közép- és Kelet-Európában a forgalom a tavalyi azonos időszakhoz képest 7%-kal nőtt, míg a Dél-Európában és a Mediterrán-térségben 6%-kal több vendég érkezett.

Az Ázsiai és Csendes-óceáni térség 6%-os növekedésének motorja Dél-Kelet-Ázsia volt, ahol 12%-kal 10 millióra nőtt turisták száma.

Amerika 3%-kal több vendéget fogadott idén, mint 2012-ben, ami valamelyest elmarad a világátlagtól, itt Észak-Amerika teljesítménye javított az eredményeken, ahol 4%-kal emelkedett a turisták száma.

Afrikába 5%-kal utaztak többen, mint a tavalyi azonos időszakban. Jól teljesített az észak-afrikai régió, ahol a növekedés 6%-os volt. A Közel-Keleten a két éve tartó forgalomcsökkenés után idén 7%-os növekedést mértek.

A turizmusból származó bevételek is nőttek

Néhány kivételtől eltekintve a pozitív vendégforgalmi adatok a turisztikai bevételekben is visszaköszönnek. A nemzetközi turizmusból származó legtöbb bevétellel rendelkező országok 25-ös listájáról az első 6-8 hónapban két számjegyű növekedést ért el Thaiföld (+27%), Hongkong (+25%), Törökország (+22%), Japán (+19%), Nagy-Britannia (+18%), Görögország (+15%), India (+14%), Malajzia (+12%) és az USA (+11%).

Sokat költöttek a feltörekvő piacok turistái

Továbbra is egyre nő a BRIC országok turistáinak költése, India kivételével az államok két számjegyű növekedést értek el. A kínai turisták költési szintje 31%-kal nőtt, míg az orosz turisták 28%-kal, a brazilok 15%-kal költöttek többet. A fejlett országoknál az emelkedés természetesen nem ilyen dinamikus: a turisztikai szolgáltatásokra fordított kiadások a kanadaiaknál 4%-kal, a briteknél 2%-kal, a franciáknál 2%-kal, az USA-belieknél 1%-kal nőttek.  A németek költési szinte a tavalyihoz hasonló volt az idei első 8 hónapban, míg a japánok, ausztrálok és olaszok kevesebbet költöttek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.