A kiállításon mind a Magyar Turizmus Zrt. központi standja mind pedig a turisztikai régiók standjai a témaév jegyében jelennek meg. A gazdasági válság hatására az eddigieknél is nagyobb szerepet kap a belföldi turizmus élénkítése, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. a turisztikai szakmával és a régiókkal együttműködve kíván megvalósítani. A belföldi forgalom élénkítését szolgálja a 2009-re meghirdetett Kulturális Turizmus Éve is, amely az idei Utazás Kiállítás kiemelt belföldi témája.
Az Utazás Kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. 100m2-es központi standján – G pavilon 202/B stand – az egész ország turisztikai kínálatából kaphatnak ízelítőt az utazni vágyók, de természetesen – éppúgy, mint a régiók standjain – a Kulturális Turizmus Éve jegyében hazánk kulturális turisztikai kínálata kap kiemelt szerepet. A Társaság a témaév 5 pillérhez – „Bor és gasztronómia”, „Élő hagyományok”, „Fesztiválok, kulturális rendezvények”, „Friss: a XXI. század kultúrája, kortárs művészet”, „Városlátogatás” – kapcsolódó különleges attrakciókkal várja az érdeklődőket. Az előző évekhez hasonlóan társkiállítói is lesznek az MT Zrt.-nek: a Társaság standján belül kapnak helyet az EDEN („Kiváló Európai Desztinációk”) „Magyarország legjobb, élő hagyományokat őrző desztinációja” projekt nyolc legjobb pályázója. A rendezvényen valamennyi turisztikai régió képviselteti magát több mint 1500m2-en.
Az idei kiállításon mind a kilenc turisztikai régió egy pavilonban kap helyet. A régiók a G pavilonban, az alábbi standokon mutatják be legfrissebb ajánlataikat: - Balaton: G pavilon, 505/F és 502/A - Budapest-Közép-Dunavidék: G pavilon, 302/F - Dél-Alföld: G pavilon, 101/F - Dél-Dunántúl: G pavilon, 501/O - Észak-Alföld: G pavilon, 102/D és 202/F - Észak-Magyarország: G pavilon, 103/C - Közép-Dunántúl: G pavilon, 303/A - Nyugat-Dunántúl: G pavilon, 503/A, 403/A,C és 502/I - Tisza-tó: G pavilon, 203/G és 203/H