A mobil telefonnal történő biztosítás vásárlást bonyolítja, hogy hozzá kell jutni a kötvényhez is. Ezt egy biztosító néhány éve indult szolgáltatásával úgy hidalta át, hogy a nagyobb határátkelők felé haladva az ügyfél saját mobiljáról rendelhette meg a biztosítást, és mire a határra ért, ott várta a kötvény. Az eljárás nem vált be, mivel meg kellett állni a kötvényért. Ugyanakkor a fizetés egyszerű volt, mivel a mobil szolgáltató a számlában küldte a biztosítási díjat is.
Az autópálya matrica sms-ben történő vásárlása azért egyszerű, mivel kevés adatot kell megadni, és a telefonon a válasz sms-ben megjelenik a visszaigazolás. Hasonló elven működik ezentúl a mobilról megköthető utasbiztosítás is. Miután a szolgáltató ismeri az ügyfele személyes adatait ebből elég annyit megadni, amennyi biztosan beazonosítja, illetve az utazás kezdő- és végső dátumát. A visszaigazolás itt egyúttal a kötvény.
Miután a szerződő itt nem választhat több biztosító - részletes - ajánlata közül, a terméket magát is le kellett egyszerűsíteni, és versenyképes áron adni azt. A versenyképességet az adja, hogy a szülőkkel utazó gyerekek képletes áron jutnak biztosításhoz, illetve a világ bármely országába ugyanannyiba kerül a biztosítás. (MTI)