Van-e értelme ma a fine dining vállalkozásnak?

Vajon megérkezik-e egyik előadónk, Gabnai Csaba Békéscsabáról, avagy sem őszi első klubtalálkozónk helyszínére? Nem a távolság nála a probléma, hanem sportbalesetet szenvedett a békéscsabai vendéglátós, és kétséges volt, össze tudja-e magát annyira szedni fizikailag, hogy vállalja a hosszú utazást. De egy elkötelezett sport- és üzletember esetében a sportsérülés nem lehet akadály…

Szabó Ákos a Bo18 Hotel *** Superior nevében köszönti vendégeinket, egyben felfed egy titkot: mitől lett a Bo Hotels brand első tagja éppen „Bo”? Mint kiderül, testvére és az ő neve a magyarázat, ám a skandináv területről érkező vendégkör számára más miatt telitalálat ez az elnevezés. A „Bo” annyit jelent, mint lakni, élni.

Érdeklődve hallgatják a Szabó név feléből alkotott szállodanevet az Opennetworks jelen lévő képviselői, azonban ők nem érik be „félmegoldással”, hiszen cégük komplex vállalati telekommunikációs megoldásokat kínál.

 

Értékesítési vezetőjüktől, Kulik Zsolttól megtudjuk, felhőalapú szolgáltatásuk használatához a szállodásnak nem kell sem speciális beruházót, az üzemeltetéshez pedig külön IT-szakembert alkalmaznia, így az IP-alapú telefonrendszer mintegy 50-70 százalékos költségmegtakarítást hozhat más, hagyományos telefonközpontok használatához képest.

Bár még több mint fél év van hátra a következő Sirha Budapest programig, viszont az élelmiszeripar, a sütő- és cukrászipar, a szálloda- és vendéglátóipar legfontosabb szakkiállítását beharangozó ismertetőnek már nagyon is itt az ideje, ezért Tihanyi Klára, a szakkiállítás igazgatója ismerteti klubunk tagságával a részleteket. Megtudjuk, hogy a budapesti Sirhával egy időben, egy helyen rendezik meg a Bocuse d’Or kétnapos európai döntőjét, amely a topgasztronómiai szakma egyik csúcsrendezvénye, és sok látogatót vonz.

Rendben megérkezik a Gault & Millau étteremkalauz 2015 által adott Év vidéki étterme címet elnyerő vendéglátóhely tulajdonosa, a Brill Bisztró megálmodója és elindítója, Gabnai Csaba, akit elsősorban arról kérdezünk, miért zárta be imádott fine dining helyét egyik napról a másikra júliusban, és nyitott a helyén egy teljesen átlagos tömegétkezési helyet. Kiderül, a napi folyamatos jelenlét, a topalapanyag beszerzés, valamint az étterem működtetése mellett két szállodájának nyitása felőrölte erejét, idejét. Az sem volt az üzletmenetre jó hatással, hogy a szakácsok, felszolgálók jöttek-mentek, Békéscsabán pedig nem könnyű hasonló „kaliberű” vendéglátóst találni. Nyár közepén eldöntötte: márpedig ezt nem csinálja így tovább. Mert rámegy az egészsége, az élete, és a családjától sem várhatja el, hogy folyton az étterem legyen az első, mindent annak rendeljen alá. Most tehát biztosra megy, ahogy ő fogalmaz: egy rendes, közönséges, átlagos éttermet működtet, a környékbelieknek is elfogadható, megfizethető árakkal az étlapon, a hely pedig végre a nyitás pillanata óta „dübörög”.

A debreceni IKON Restaurant és Lounge főszakácsa, Pataky Péter többéves tapasztalat alapján csak azt mondhatja, fine dining étterem nyitásának ma vidéken nincs realitása. Többéves angliai, Michelin-csillagos házban végzett konyhai munka során azt látta, mennyire megy a ház. Sosem volt elég hely, igaz, a vendégkör helikopterrel érkezett enni, nem pedig a környékbeliekből állt. Amikor a két tőkeerős tulajdonossal megnyitották a debreceni IKON-t, eleinte nagy siker volt, azonban egy-két hónap múlva „leült”, és egy idő után szinte csak egymást nézték. Pedig próbálkoznak sok mindennel: prémiumebéddel háromezer forintért,

kétarcú étlappal, amelyben debreceni fogások is szerepelnek. Az IKON-ról még megtudjuk: a fehér kesztyűs felszolgálásnak már annyi, az elegáns batisztterítőket is levették. Pataky szerint olyan éttermet érdemes ma nyitni, ahová ellazulni érkezhet este az üzletember, ahol levetheti a zakóját, zsebre vághatja a nyakkendőjét, ahol kényelmesen ülhet a terített asztal mellett, ehet, ihat és kellemes zene mellett jókat beszélgethet.

Utolsó előadónk még ennél is tovább megy, hiszen szerinte, hogy mindez megvalósuljon, ma nem étterembe, hanem valakinek az otthonába kell menni enni. Boros Regina a Yummber képviseletében bemutatta az új magyar találmányt, a házikosztot kínáló új szolgáltatást, amelyet gasztro-Ubernek is neveznek, és amelyről részletesen írtunk lapunk nyári dupla számának 46. oldalán.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.