Van egy ország…

A Malév „magyar ízének” megteremtésén dolgozik a Malév ír származású értékesítési és marketingigazgatója, aki hat éve él Magyarországon és nagyon jól érzi itt magát.

Bevallom, nekem mindig fenntartásaim vannak, ha azt hallom, hogy egy magyar cég értékesítési és marketingigazgatója külföldi. Mennyire ismerheti egy külföldi a magyar piacot?

– Nem egyedül dolgozom, hanem egy teamet vezetek. A munkatársaim magyarok, tehát ismeretekben nincs hiány. Másrészt pedig az üzleti ismeretek és tapasztalatok nem országhoz kötöttek, nem beszélve arról, mennyire fontosak lehetnek a kapcsolatok.

Mondana néhány szót a szakmai pályafutásáról?

– Eredetileg mérnöknek tanultam. 11 évig dolgoztam a British Airwaysnél Londonban, a kilencvenes években munkakapcsolatom volt többek között a Lufthansával és a Uniteddel is. 1997 és 1998- ban részt vettem a Malévval kötendő szerződés előkészítésében. 1999-ben Magyarországra költöztem, alapítottam egy jótékonyságra szakosodott marketingcéget. Olyan partnereim voltak, mint a Danone és a Kraftfoods, a cégem részt vett az Aranyág programban is. Később a magyarországi ír nagykövetségen voltam kereskedelmi tanácsadó. Ezt a munkát nagyon élveztem.

Miért hagyta abba?

 – Amikor lejárt a szokásos négyéves ciklus, mindenki elment a követségről.

Ismét az üzleti szférában folytatta?

– Igen, 2004-től az ír befektetők tulajdonában lévő Sármelléki repülőtéren dolgoztam, majd 2005 júliusában kerültem a Malévhoz.

Honnan ez a vonzódás Magyarországhoz?

– Szerintem nagyon jó Magyarországon élni. Budapest gyönyörű és élő város, tele programokkal, az idő jó, a nők gyönyörűek, az ételek és a borok kiválóak, jó a közbiztonság, és az emberek nagyon vendégszeretőek.

Volt-e valami, ami mégis meglepte, amikor Magyarországon kezdett élni?

– Igen, az egyik például a magyarok legendás és alaptalan pesszimizmusa. Ugyanakkor az is meglepett, hogy a magyar kultúra és nyelv Erdélyben menynyivel élőbb, mint Magyarországon, ahol sokkal inkább lehet érzékelni a globalizáció hatásait.

Vázolná röviden a Malév marketingstratégiáját?

– Azt akarjuk elérni, hogy utólag úgy gondolják az utasok, érdemes volt velünk utazniuk. Nagyon éles küzdelmet folytatunk a fapados légitársaságokkal, ezért fontos, hogy sokkal magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtsunk náluk. Nálunk a fedélzeten ingyenes a vendéglátás, és nagyon ízletesek az ételek, a városok központi repülőtereire repülünk, és a gépeink általában nagyon pontosak. Igyekszünk olyan kedvező árú ajánlatokat kidolgozni, amelyek sok ember figyelmét megragadják – ilyen volt például a „Ketten egy jegy áráért” és a „Szabad szombat” nevű akciónk.

Vannak a stratégiának olyan elemei, amelyek kifejezetten az ön közreműködésére kerültek be?

– Fontosnak tartom, hogy hagyjam a teamet dolgozni, legfeljebb azt közvetítsem feléjük, ami egy külföldi számára nagyon pozitív Magyarországgal kapcsolatban: a nyitottságot, a barátságosságot, a vendégszeretetet. Azt remélem, együtt meg tudjuk teremteni a Malév magyar „ízét”.

Valamilyen szempontból speciálisnak látja-e ön a magyar piacot?

– Igen, itt a szokásosnál sokkal inkább a nyárra koncentrálódnak az utazások. A szakma többi képviselőjével együtt dolgoznunk kellene a szezon szélesítésén.

Az egyik utazási szakember nemrég azt mondta, hogy az, hogy Budapest idegenforgalmi mutatói ennyire kedvezőek, nem annyira a turizmus kiváló munkájának, hanem inkább a kedvező körülményeknek köszönhető; annak, hogy a főváros Európában divatos hely lett. A Malév készül valahogy a „rossz időkre”?

– A légi iparra mindig is jellemző volt a szezonalitás – ez valamennyi résztvevőre igaz, ezért aztán egy-egy kevésbé frekventált időszakban történő visszaesés ellensúlyozására is törekszünk. Sokat fog segíteni az is, ha szorosabbra tudjuk fűzni a kapcsolatunkat egy nagy légi szövetséggel.

Mit tart élete legnagyobb sikerének illetve kudarcának?

– A legnagyobb sikernek azt tartom, hogy képes voltam arra, hogy jól végezzem a munkámat a követség kötelékében. Előtte kizárólag az üzleti szférában mozogtam, sokan óvtak is a váltástól. Büszke vagyok arra, hogy ekkora váltásra képes voltam. Ami pedig a kudarcokat illeti – kisebbek-nagyobbak mindenki életében előfordulnak, az a fontos, hogy az ember megtanulja belőlük, amit kell.

Mondana valamit a terveiről?

– Szeretném még sokáig segíteni a Malévot. Szívesen élek Magyarországon, azt is el tudom képzelni, hogy ide szülessen a gyermekem – szerintem Magyarország van olyan jó hely, ahol érdemes felnőni.

■ Született
UK, de ír nemzetiségű
■ Család
Nős, felesége erdélyi magyar
■ Iskolák
• Loughborough Műszaki Egyetem, termékfejlesztés és menedzsment szak
■ Munkahelyek
• 1988–1999 British Airways, különböző pozíciók
• 1999–2000 The Good Brand Works alapítója és vezetője
• 2000–2004 Budapesti Ír Nagykövetség, kereskedelmi tanácsos
• 2004–2005 FlyBalaton (Sármellék) kereskedelmi igazgatója és tulajdonos
• 2005. júl. 15. a Malév értékesítési és marketingigazgatója
■ Nyelvismeret
Német és magyar
■ Egyéb
• az erdélyi nonprofit OMRO elnökségi tagja
• az ír GRA jótékonysági fejlesztési társaság tanácsadója Erdélyben
■ Egyéb
• Vitorlázás, kerékpározás, utazás

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.