A szakma képviselői, „vásárlói” (a hosted buyer-ek) mindig keresik az új gyógy- és wellness lehetőségeket. Az október 3-5. között zajló SPA-CE egészségturisztikai szakmai vásár az egyik legjobb alkalom a közép-európai lehetőségek megismerésére, üzleti kapcsolatok kiépítésére. Az elmúlt 4 év során a rendezvény az egyik legnevezetesebb eseménnyé nőtte ki magát, kiváló lehetőség kapcsolatépítésre, ötletek és elképzelések cseréjére, üzleti lehetőségek megtárgyalására.
A németországi FIT Reisen képviselője, Claudia Wagner szerint az egészségturizmus határozottan fejlődik Európában, továbbá kifejezetten növekvő érdeklődés mutatkozik a kelet-európai gyógy- és wellness turizmus iránt. Bíznak benne, hogy új ismeretségekre, üzleti lehetőségekre tehetnek szert a kiállításon.
Az Oroszországból Magyarországra beutazó turisták száma évről évre növekszik, egyre többen keresik fel a fürdővárosokat – mondta el Olga Kaplina, az oroszországi Les Fores-től. Az utazók érdeklődésének középpontjában Budapest, Balaton és Hévíz áll, de szeretnék további egyedi kezeléseket kínáló, egyedi természeti adottságokkal rendelkező gyógyhelyek kínálatával bővíteni ajánlataik számát. Elmondása szerint a magyarországi kínálatban érdemes lenne jobban diverzifikálni a prevenciós, rehabilitációs és a pihenés célú programokat, hogy még izgalmasabb és változatosabb legyen az ajánlati paletta. Mindenesetre komoly potenciál rejlik a magyar egészség- és aktív turizmusban. Abban a reményben vesznek részt a vásáron, hogy megerősíthetik kapcsolataikat meglévő partnereikkel és újakkal bővíthetik a már meglévők körét, így ez a rendezvény eredményes kapcsolatteremtési lehetőség lehet mind hosted buyerek, mind kiállítók számára.
A kanadai Heart of Europe Holidays munkatársa, Blanka Martincek Hanecak elmondta: azért jönnek el a vásárra, hogy jobban megismerjék a közép-európai régió egészségturisztikai adottságait és új lehetőségeket, különböző célcsoportok számára eladható programokat fedezzenek fel, valamint szeretnék bővíteni meglévő kapcsolatainkat.
A wellness-turizmus iránti érdeklődés és igény egyre nagyobb Észak-Amerikában. A legfontosabb célországok India és Thaiföld. Közép-Európa elsősorban az európai utazók előtt ismert, Észak-Amerikában kevésbé. Az észak-amerikai utazók nemcsak a wellness programokra kíváncsiak, hanem szívesen részt vesznek városnézéseken, koncerteken, bor és gasztronómiai programokon is. Előnyt jelent, ha a fürdő rendelkezik gyógy- és termálforrással. A lehetőségek végtelenek, jó marketinggel ide lehet vonzani az utazókat, de erős konkurenciát jelentenek az ázsiai és a dél- amerikai országok.
Közép-Európának érdemes megkülönböztetnie magát a versenytársaitól, piaci előnye a gyógyvíz és más természetes gyógytényezők, vagy éppen az akár rómaiakig visszanyúló fürdőkultúra lehet.
Forrás: Turizmus Online