Várják a SPA-CE-t a hosted buyerek is

Az egészségturizmus nemcsak rövidtávú trendet jelent, jelentősége folyamatosan növekszik Európa-szerte. Jelenleg mintegy 1200 gyógyfürdő (spa) és gyógyhely található Európában. Kelet-Közép-Európában kiemelt fontosságúak a természetes gyógytényezők, ezen belül is a gyógyvizek. 

A szakma képviselői, „vásárlói” (a hosted buyer-ek) mindig keresik az új gyógy- és wellness lehetőségeket. Az október 3-5. között zajló SPA-CE egészségturisztikai szakmai vásár az egyik legjobb alkalom a közép-európai lehetőségek megismerésére, üzleti kapcsolatok kiépítésére. Az elmúlt 4 év során a rendezvény az egyik legnevezetesebb eseménnyé nőtte ki magát, kiváló lehetőség kapcsolatépítésre, ötletek és elképzelések cseréjére, üzleti lehetőségek megtárgyalására.

A németországi FIT Reisen képviselője, Claudia Wagner szerint az egészségturizmus határozottan fejlődik Európában, továbbá kifejezetten növekvő érdeklődés mutatkozik a kelet-európai gyógy- és wellness turizmus iránt. Bíznak benne, hogy új ismeretségekre, üzleti lehetőségekre tehetnek szert a kiállításon.

Az Oroszországból Magyarországra beutazó turisták száma évről évre növekszik, egyre többen keresik fel a fürdővárosokat – mondta el Olga Kaplina, az oroszországi Les Fores-től. Az utazók érdeklődésének középpontjában Budapest, Balaton és Hévíz áll, de szeretnék további egyedi kezeléseket kínáló, egyedi természeti adottságokkal rendelkező gyógyhelyek kínálatával bővíteni ajánlataik számát. Elmondása szerint a magyarországi kínálatban érdemes lenne jobban diverzifikálni a prevenciós, rehabilitációs és a pihenés célú programokat, hogy még izgalmasabb és változatosabb legyen az ajánlati paletta. Mindenesetre komoly potenciál rejlik a magyar egészség- és aktív turizmusban. Abban a reményben vesznek részt a vásáron, hogy megerősíthetik kapcsolataikat meglévő partnereikkel és újakkal bővíthetik a már meglévők körét, így ez a rendezvény eredményes kapcsolatteremtési lehetőség lehet mind hosted buyerek, mind kiállítók számára.

A kanadai Heart of Europe Holidays munkatársa, Blanka Martincek Hanecak elmondta: azért jönnek el a vásárra, hogy jobban megismerjék a közép-európai régió egészségturisztikai adottságait és új lehetőségeket, különböző célcsoportok számára eladható programokat fedezzenek fel, valamint szeretnék bővíteni meglévő kapcsolatainkat.

A wellness-turizmus iránti érdeklődés és igény egyre nagyobb Észak-Amerikában. A legfontosabb célországok India és Thaiföld. Közép-Európa elsősorban az európai utazók előtt ismert, Észak-Amerikában kevésbé. Az észak-amerikai utazók nemcsak a wellness programokra kíváncsiak, hanem szívesen részt vesznek városnézéseken, koncerteken, bor és gasztronómiai programokon is. Előnyt jelent, ha a fürdő rendelkezik gyógy- és termálforrással. A lehetőségek végtelenek, jó marketinggel ide lehet vonzani az utazókat, de erős konkurenciát jelentenek az ázsiai és a dél- amerikai országok.

Közép-Európának érdemes megkülönböztetnie magát a versenytársaitól, piaci előnye a gyógyvíz és más természetes gyógytényezők, vagy éppen az akár rómaiakig visszanyúló fürdőkultúra lehet.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.