Várják a SPA-CE-t a hosted buyerek is

Az egészségturizmus nemcsak rövidtávú trendet jelent, jelentősége folyamatosan növekszik Európa-szerte. Jelenleg mintegy 1200 gyógyfürdő (spa) és gyógyhely található Európában. Kelet-Közép-Európában kiemelt fontosságúak a természetes gyógytényezők, ezen belül is a gyógyvizek. 

A szakma képviselői, „vásárlói” (a hosted buyer-ek) mindig keresik az új gyógy- és wellness lehetőségeket. Az október 3-5. között zajló SPA-CE egészségturisztikai szakmai vásár az egyik legjobb alkalom a közép-európai lehetőségek megismerésére, üzleti kapcsolatok kiépítésére. Az elmúlt 4 év során a rendezvény az egyik legnevezetesebb eseménnyé nőtte ki magát, kiváló lehetőség kapcsolatépítésre, ötletek és elképzelések cseréjére, üzleti lehetőségek megtárgyalására.

A németországi FIT Reisen képviselője, Claudia Wagner szerint az egészségturizmus határozottan fejlődik Európában, továbbá kifejezetten növekvő érdeklődés mutatkozik a kelet-európai gyógy- és wellness turizmus iránt. Bíznak benne, hogy új ismeretségekre, üzleti lehetőségekre tehetnek szert a kiállításon.

Az Oroszországból Magyarországra beutazó turisták száma évről évre növekszik, egyre többen keresik fel a fürdővárosokat – mondta el Olga Kaplina, az oroszországi Les Fores-től. Az utazók érdeklődésének középpontjában Budapest, Balaton és Hévíz áll, de szeretnék további egyedi kezeléseket kínáló, egyedi természeti adottságokkal rendelkező gyógyhelyek kínálatával bővíteni ajánlataik számát. Elmondása szerint a magyarországi kínálatban érdemes lenne jobban diverzifikálni a prevenciós, rehabilitációs és a pihenés célú programokat, hogy még izgalmasabb és változatosabb legyen az ajánlati paletta. Mindenesetre komoly potenciál rejlik a magyar egészség- és aktív turizmusban. Abban a reményben vesznek részt a vásáron, hogy megerősíthetik kapcsolataikat meglévő partnereikkel és újakkal bővíthetik a már meglévők körét, így ez a rendezvény eredményes kapcsolatteremtési lehetőség lehet mind hosted buyerek, mind kiállítók számára.

A kanadai Heart of Europe Holidays munkatársa, Blanka Martincek Hanecak elmondta: azért jönnek el a vásárra, hogy jobban megismerjék a közép-európai régió egészségturisztikai adottságait és új lehetőségeket, különböző célcsoportok számára eladható programokat fedezzenek fel, valamint szeretnék bővíteni meglévő kapcsolatainkat.

A wellness-turizmus iránti érdeklődés és igény egyre nagyobb Észak-Amerikában. A legfontosabb célországok India és Thaiföld. Közép-Európa elsősorban az európai utazók előtt ismert, Észak-Amerikában kevésbé. Az észak-amerikai utazók nemcsak a wellness programokra kíváncsiak, hanem szívesen részt vesznek városnézéseken, koncerteken, bor és gasztronómiai programokon is. Előnyt jelent, ha a fürdő rendelkezik gyógy- és termálforrással. A lehetőségek végtelenek, jó marketinggel ide lehet vonzani az utazókat, de erős konkurenciát jelentenek az ázsiai és a dél- amerikai országok.

Közép-Európának érdemes megkülönböztetnie magát a versenytársaitól, piaci előnye a gyógyvíz és más természetes gyógytényezők, vagy éppen az akár rómaiakig visszanyúló fürdőkultúra lehet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.