Sok éves várakozást követően mára Olaszország is rendelkezik olyan intézménnyel, mely kizárólag az üzleti turizmus előmozdításával foglalkozik - adta hírül az ENIT Olasz Idegenforgalmi Hivatal magyarországi irodája.
A Convention Bureau Italia (CBI) azzal a céllal jött létre, hogy bemutassa és lehetővé tegye a kimeríthetetlenül változatos olasz MICE (meeting, incentive, congress, events) kínálat promóciós-kereskedelmi tevékenységét külföldön, és hangsúlyozza Olaszország, mint konferenciaturisztikai desztináció erősségeit.
Az ENIT római központjában helyet kapott CBI iroda tovább erősíti a szinergiát a két intézmény között, melyet ugyanaz a közös cél köt össze: népszerűsíteni a változatos olasz üzleti turisztikai kínálatot, mint a desztinációk és rendezvényhelyszínek széles, jól koordinált rendszerét, mely egyedivé teszi az üzleti utazás élményét.
Ebből kifolyólag minden külföldi ENIT irodában egy-egy, az adott ország piacát korábbi tevékenysége alapján már jól ismerő MICE referenshez lehet fordulni olaszországi rendezvényszervezéssel kapcsolatban.
E megoldásnak köszönhetően biztosított az egyes országokban való folyamatos jelenlét és a piaci szereplőkkel való személyes kapcsolatok kialakítása, mely által a Convention Bureau Italia az olaszországi üzleti turizmus elsődleges kiindulási pontjává válik.
Convention Bureau Italia szeminárium
A Convention Bureau Italia követi a működési tervében meghatározott számos tevékenységét. Ennek jegyében került sor 2012. március 1-2. között az ENIT római székhelyén az első továbbképzésre.
A kétnapos konferencián megvitatásra kerültek az éves promóciós- kereskedelmi terv részletei és a végrehajtandó feladatok. A „CBI szeminárium 2012: desztináció Olaszország” elnevezésű szemináriumon 29, az ENIT nemzetközi irodáit képviselő MICE referens vett részt, akik már el is kezdték Convention Bureau Italia képviseleti működésüket az egyes országokban.
A CBI elnöke, Mario Resca elégedettségét fejezte ki a szemináriummal kapcsolatban s hangsúlyozta az ENIT tevékenységével összefüggő közös célokat. Véleménye szerint a siker záloga a nemzetközi piacokon való aktív jelenlét és a konferenciaturizmusban megjelenő „Olaszország márka” népszerűsítése, mely során nagy segítséget jelent az ENIT referensek szakértelme, a nemzetközi piacok és a versenytársak ismerete.
Paolo Rubini, az ENIT ügyvezető igazgatója és a CBI igazgatótanácsi tagja hozzátette: a szeminárium célja a referensek tájékoztatása volt a Convention Bureau külföldi tevékenységéről. Mindazokon a piacokon, melyeken az ENIT jelen van, a CBI a konferenciaturizmus szempontjából elsődleges kiindulási pontjának számít.
A szektor szereplői és a piac részéről különösen nagy érdeklődés tapasztalható Olaszország iránt, főként, hogy a korábban tapasztalt korlátozások, közvetítésből adódó nehézségek a Convention Bureau jóvoltából megszűnnek. Rubini hangsúlyozta, a CBI fő feladata a nemzetközi piacokon való egyértelmű jelenlét, mely igazodik a kereslethez, a külföldi buyerek igényeihez, akik nemzetközi szinten vizsgálják a piacot és a versenytársakat. A CBI és az ENIT közti együttműködésnek köszönhetően a promóciós tevékenység még hatékonyabban végezhető, kihasználva a meglévő erőforrásokat, elkerülve így a költségek megduplázódását.
Az eseményen jelen voltak a különböző olaszországi convention bureauk képviselői, akik az egyes helyi irodák (Szicília, Torino, Firenze) promóciós stratégiáit, operatív feladatait mutatták be a MICE referenseknek. A rimini és a milanói képviselők pedig az olasz konferenciaturizmust jellemző új trendekről beszéltek, mint pl. a dizájn, innováció és a fenntartható fejlődés összekapcsolása az új infrastruktúrák esetében, a nemzetközi elvárásokhoz igazodva.
A szeminárium második napján a konferenciaturizmus keresleti oldalának alaposabb vizsgálatára került sor, valamint szó volt arról, hogyan szólítsuk meg a különböző szegmenseket.
Patrick Hoffnung, a CBI ügyvezető igazgatója e szavakkal zárta a kétnapos szemináriumot: „Egy különleges alkalom volt, mely lehetővé tette a Convention Bureau olasz és külföldi munkatársai közti információ- és tapasztalatcserét a promóciós- kereskedelmi stratégiáról, az olasz MICE és a keresleti oldal jellemzőiről, valamint a több fronton való jelenlét részleteiről a nemzetközi hálózat segítségével.”
Az ENIT-en belül kinevezett MICE referensek - a már ismert ENIT- es elérhetőségeken- minden érdeklődő rendelkezésére állnak, akik Olaszországot választják célpontként üzleti utak, konferenciák lebonyolításához.