Vendég- és bevételnövelő online és offline stratégiák

Konferencia és konzultáció keretében látta vendégül a szakmát Az Utazó. A Boscolo Budapest Event Palace február 18.-án szakmai díjátadónak, nagyberuházások áttekintésének, szálloda-szakmai évértékelőnek és a trendek ismertetésének adott otthont.

Fürjes Balázs, a budapesti nagyberuházásokért felelős kormánybiztos bemutatta a legfontosabb fővárosi projekteket, kihangsúlyozva, hogy Budapest nélkül nem valósulhat meg az ország stratégiai fejlesztése. Cél, hogy rendezett és fejlett közösségi közlekedéssel bíró metropolisszá váljon: Fürjes szerint erre minden esély adott a kormányzattal kialakított együttműködés, így az adóság-csapdából való kikerülés révén is. Úgy gondolja. hogy rendezett a költségvetés, működik az új városüzemeltetési modell. A csapásirányokat is kijelölte a kormánybiztos: a jó gazda gondosságával szervezik a főváros kulturális turisztikai programjait, izgalmas és fiatalos világvárost kommunikálnak és az egészséget is fontos pillérnek tartják.

Háromszor kilencven perc

Márciustól a Nemzeti Közszolgálati Egyetemnek ad otthont a Ludovika, konferenciatermekkel és tanuszodával felszerelten. Végleges állapotát 2015-ben nyeri el végleges állapotát, mintegy tízmilliárdos állami és 40 milliárdos uniós finanszírozással. Az új, ferencvárosi stadion is kötődik a turizmushoz, hiszen 1700 négyzetméteres alapterületű multifunkcionális termével, a kapcsolódó cateringgel akár 30 000-es koncerteknek és VIP fogadásoknak is helyszíne lehet majd, valamint évente 30-40 meccsnek. A korábbi építőanyagok felhasználásával, napkollektorokkal épült stadionban wifi is működik majd. Cél, hogy a vendégek 3x90 percet töltsenek itt.

Indokolt az új konferencia központ

Budapestet a kormánybiztos már az első három európai konferencia centrumként vizionálja, Berlin és Barcelona után – amennyiben végre megvalósul a nagybefogadó-képességű komplexum. A szállodai kapacitás ehhez már most adott. Az elképzelések szerint a Millenniumi városnegyedbe tervezett központ 8-10 éven belül megtérülhet. A pályázatok előkészítése már zajlik, azonban az átadás dátuma és a beruházás összköltsége ma még nem ismert, de pénzügyi akadálya immár nincsen a több mint tíz éve ígérgetett és halogatott beruházásnak.

2013. legjobb turisztikai szolgáltatói díjátadó

Az év legjobb ötcsillagos szállodája a Hotel Boscolo Budapest, wellness-hotele a LifeStyle Hotel Mátra lett. Konferenciák terén a legjobb ház a Hotel Continental, vidéki viszonylatban pedig az Airport Hotel Budapest viszi a pálmát. A legjobb utazási iroda Az Utazó szerint a DerTour, globális légitársaságként vezet az Air France-KLM, európaiként pedig a TAP. Nyíregyháza itt is bezsebelte a legjobb turisztikai város címet, amelyet a legjobb fürdő kategóriában megszokott Gyulai Várfürdő követ. Budapesten ma a legjobb étterem a Baltazár, vidéken a már többször elismert Kistücsök. A tradicionális étterem kategória győztese a Lajosmizsei Tanyacsárda lett, és díjazásra került a legjobb autókölcsönző is: az Avis.

Mini évértékelőt adott Niklai Ákos

Kritikus és önkritikus, de optimista prezentációjában, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke trendfordítónak csak kérdőjellel együtt nevezné a 2013-as évet, amelyet nem csak a 2012-essel, hanem a válság előtti utolsó sikeres, 2007-es esztendővel is összehasonlított. A foglalási számok 25,5 %-kal nőttek ezidő alatt, és ha lehet összeadni az inflációs adatokat, akkor az 29%-ban összegezhető, ami azért elgondolkoztató. Utalt a jó eredmények mellett a World Economic Forum listájára is, ahol tovább esett pozíciónk, most a 39. helyre. Majdnem 43%-os a belföldi turizmus által generált vendégéjszaka szám növekmény, de a bevételek ennél tíz százalékkal alacsonyabbak egyelőre. Igaz, hogy Németország megőrizte vezető szerepét a küldő országok között, de az elmúlt hat évben 18%-kal esett a beutazók száma a német piacról.

A szállodaipar legnagyobb kihívásai

A felújítások és beruházások elmaradása, az olcsóbb és alacsonyan képzett munkaerő alkalmazása, a kiugróan magas forgalmiadó-kulcsok, gyenge általános versenyképességünk, az olcsó desztináció képe mind-mind hozzájárulnak a szállodai jövedelmezőképesség visszaeséséhez - sorolta Niklai Ákos. Sokszor az elhibázott fejlesztési gyakorlat (és nem a politika, mert az nem igazán volt), a főváros egyoldalú, csak a bulizós fiataloknak érthető imázsa, a szezonalitás novembertől márciusig tartó hullámvölgye és a nemzetközi mércével mérhető attrakciófejlesztés ma is elő kihívásokat jelentenek - mondta. Teret nyertek a magánszálláshelyek és a kuponos cégek, és még nem tudunk eléggé figyelni a szállodahajókon érkezőkre sem. A nemzetközi sajtó általában még mindig negatív összefüggésekben beszél hazánkról, és az IFA-kérdés sem rendeztt, mint ahogy, turizmus törvényünk sem lesz egyhamar - tette hozzá.

Nyíregyháza, a legóváros

Úgy tűnik, Kovács Ferenc polgármesternek sikerült megértenie a turizmusban rejlő lehetőségeket és ösztönöznie annak szereplőit az ötlet-összefogás-attrakció gondolatsor mentén, mindezt három év alatt. Egy passzív, marketingmentes és finanszírozási gondokkal terhelt városból egy pozitív és vendégszerető, ma már szállodai férőhely-hiánnyal számoló, erős turizmusmarketinggel dolgozó, brand-elt teleülést varázsolt azzal a csapattal, akik stratégiai alapokon fejlesztve 62%-kal növelték az IFA bevételt és költötték turisztikai kommunikációra. Az eredmény pedig, hogy a belföldről érkezők száma 30, a külföldről érkezőké 38%-kal nőtt. Egy másik szám szerint, a befektetések terén is vonzóbb lett a város, hiszen nemsokára beindul a termelés abban a LEGO-csarnokban, ahol a világ minden ötödik színes kockáját gyártják majd.

Pro Turismo díjas kapirgálós csirke

No, nem a csirke, hanem Zsidai Zoltán kapta az elismerést. Arról beszélt, hogy milyen módon sikerült éttermeket és szállodákat nyitnia a válság kellős közepén: van köztük belvárosi resort és romkocsma 2.0 is. Sosem intézményekben, hanem karakterekben és személyiségekben gondolkodik, és folyton ötletel. A legnagyobb kihívást a hazai beszállítók hiánya jelenti: ír marhapofa, osztrák és amerikai marhahús, hogy csak néhányat említsünk. A nagymama-féle koszthoz szükséges kapirgálós csirke hazai beszállítóját is cserélni kellett már. A Zsidai Csoport cégvezetője többek között a smart luxury kategóriában lát fejlődési lehetőséget úgy az éttermek, mint a szálláshelyek tekintetében.

Kellenek a wholesale-kapcsolatok a szállodai marketingben?

Géher Zoltán, a Continental Hotels vezérigazgatója erre az alapvető kérdésre kereste a választ, számos példával illusztrált előadásában. Beszélt a travel metasearch enginekről, amelyek mintegy összehasonlítva adják a keresőmotorok eredményeit, sokszor letörve a hazai szobaárakat. Több esetben rejtett árak is megjelennek, és azzal, hogy ugyanarra a termékre több ár is létezik, egyfajta hitelvesztést is eredményezhet ez a megoldás. Lehet online klubtag is egy vendég, induló 10%-os alapkedvezménnyel, de egyre inkább hódítanak a flash sales megoldások. Ennek lényege, hogy regisztráció után a vendég egy zárt vásárlói kör tagjaként, rendszeresen kap hírleveleket 4-7 napig érvényes ultra olcsó ajánlatokkal. Igaz, olyan módszer is ismert, amikor ingyenes extrákkal kell, hogy kedveskedjen a hotel. A Hotel Tonight rendszerében például este 6 óra utáni foglalásunkkor féláron kapjuk a szobát.

A BWI után jön a nyári forgalomélénkítő kampány is

Erről már Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese beszélt összefoglalójában. Betekintést kaphatott a szakma az arculat frissítésébe és abba a koncepciótervbe, amely a Budapesti Tavaszi Fesztivál kommunikációs támogatói körét igyekszik majd létrehozni. Nem annyira kedvezményekkel operálva, de a city break szegmenst célozza majd egy nyári kampány. Interneten jelentkezett be a program végén Mezősi Csilla németországi és Mező Ildikó, az angliai külképviselet-vezetője. A német piacot a megnövekedett elvárások jellemzik, a fiatal generációk viszont alig-alig ismernek mást, mint a Sziget. A családosok körében sok a potenciál és külön mini-kampány készül a 25 évvel ezelőtti határnyitás kapcsán. A Gatwick-Budapest légi kapcsolat a Malév-kiesés után most helyreáll, hiszen a Norwegian heti három járattal kapcsolja hazánkat a brit piachoz. A kultúra, a gasztronómia és a bor is kiemelt téma lesz az angol piacon, a gyógyturizmus pedig mintaértékűen erős a németek szemében. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.