Mennyit nyaralunk idén kuponok segítségével? Milyen típusú üdülésekre fizetünk be kuponnal?
Idén a Kupon Világ 20 700 kupont adott el magyar utazóknak összesen 550 900 000 Ft értékben. A legeredményesebb partnereink között szerepelt a Hotel Lido Siófok (kb. 1 300 kupon), a luxus partner Hotel Abacus (több mint 750 kupon) és a Hotel Relax Resort (több mint 600 kupon) különböző vidéki helyszíneken. Ezek kb. 55 000 nyaralási napot jelentenek az összes vásárlóra vonatkozóan éves szinten.
Az idei év első hat hónapja 84%-os növekedést mutat a tavalyi első félévhez viszonyítva, amikor 10 700 kupont adtunk el összesen 244 500 000 Ft értékben. 2012-ben az átlagos hotelek voltak a legnépszerűbbek, amelyek a kereslet 41%-át tették ki. A külföldi hotelek részesedése 18%, a wellness esetében 17%, a luxus szegmens esetében 14% volt ez az arány.
Mi a helyzet a tavalyi évhez képest?
Úgy látjuk, hogy a kuponos nyaralások népszerűsége jelentősen nőtt 2012-ben a 2011-es adatokhoz képest. A magas színvonalú ajánlatok, a növekvő tudatosság és a gazdasági nyomás miatt elsősorban a fiatalok használják ezt az opciót, amikor nyaralást szerveznek.
Mi várható a jövőben? Bővül-e tovább ez a piac?
Optimisták vagyunk a Kupon Világ növekedési lehetőségeivel kapcsolatban. Az általános felmérések stabil, de az elvártnál alacsonyabb teljesítményt mutattak a turizmusban 2011-ben a kedvezőtlen gazdasági fejlődés és a különféle promóciók alacsony terjedése miatt. A magyar gazdaság növekedése új lehetőségeket nyújt számunkra a külföldi turizmus terén is, ami jelenleg mindössze 18%-át teszi ki a 2012-es utazási bevételeknek. A magyar gazdaság növekedése új lehetőségeket nyújt számunkra a külföldi turizmus terén is, ami jelenleg mindössze 18%-át teszi ki a 2012-es utazási bevételeknek.
Elvisznek-e forgalmat a hagyományos szolgáltatóktól (szálláshelyek, utazási irodák) a kuponos oldalak, vagy plusz forgalmat generálnak?
Mindkettő. Extra bevételeket generál az árérzékeny fogyasztók körében, akik egyébként megtakarításaikat nem költenék luxusnyaralásra és felső kategóriás prémiumszolgáltatásokra. Olyan emberek esetében is plusz költekezést tapasztalunk, akik nem veszik igénybe a szolgáltatásainkat, de csatlakoznak vásárlóinkhoz, akik különféle helyszínekre vásároltak kuponokat, aztán kifizetik a teljes árat. Olyan vásárlók is vannak, akik inkább a Kupon Világon keresztül választanak utazási ajánlatokat ahelyett, hogy hagyományos utazási irodákhoz fordulnának.
Érezhető-e a fizetőképes kereslet megtorpanása a kuponos piacon?
Erős növekedést tapasztaltunk az iparágban és a saját üzletünkben az elmúlt két évben, az utóbbi egy évben, illetve az utóbbi 6 hónapban. Reméljük, hogy jelenlétünket más városokra is kiterjeszthetjük a jövőben.