Vidéken terjeszkedne a Kupon Világ

Megoszlanak a turisztikai szakmában a vélemények a kuponos vásárlással kapcsolatban. Az azonban biztos, hogy nő az utazási és szállásajánlatok száma a kuponos oldalakon. Ezt erősítette meg Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezetője is lapunknak adott interjújában.

Mennyit nyaralunk idén kuponok segítségével? Milyen típusú üdülésekre fizetünk be kuponnal?

Idén a Kupon Világ 20 700 kupont adott el magyar utazóknak összesen 550 900 000 Ft értékben. A legeredményesebb partnereink között szerepelt a Hotel Lido Siófok (kb. 1 300 kupon), a luxus partner Hotel Abacus (több mint 750 kupon) és a Hotel Relax Resort (több mint 600 kupon) különböző vidéki helyszíneken. Ezek kb. 55 000 nyaralási napot jelentenek az összes vásárlóra vonatkozóan éves szinten.

Az idei év első hat hónapja 84%-os növekedést mutat a tavalyi első félévhez viszonyítva, amikor 10 700 kupont adtunk el összesen 244 500 000 Ft értékben. 2012-ben az átlagos hotelek voltak a legnépszerűbbek, amelyek a kereslet 41%-át tették ki. A külföldi hotelek részesedése 18%, a wellness esetében 17%, a luxus szegmens esetében 14% volt ez az arány.

Mi a helyzet a tavalyi évhez képest?

Úgy látjuk, hogy a kuponos nyaralások népszerűsége jelentősen nőtt 2012-ben a 2011-es adatokhoz képest. A magas színvonalú ajánlatok, a növekvő tudatosság és a gazdasági nyomás miatt elsősorban a fiatalok használják ezt az opciót, amikor nyaralást szerveznek.

Mi várható a jövőben? Bővül-e tovább ez a piac?

Optimisták vagyunk a Kupon Világ növekedési lehetőségeivel kapcsolatban. Az általános felmérések stabil, de az elvártnál alacsonyabb teljesítményt mutattak a turizmusban 2011-ben a kedvezőtlen gazdasági fejlődés és a különféle promóciók alacsony terjedése miatt. A magyar gazdaság növekedése új lehetőségeket nyújt számunkra a külföldi turizmus terén is, ami jelenleg mindössze 18%-át teszi ki a 2012-es utazási bevételeknek. A magyar gazdaság növekedése új lehetőségeket nyújt számunkra a külföldi turizmus terén is, ami jelenleg mindössze 18%-át teszi ki a 2012-es utazási bevételeknek.

Elvisznek-e forgalmat a hagyományos szolgáltatóktól (szálláshelyek, utazási irodák) a kuponos oldalak, vagy plusz forgalmat generálnak?

Mindkettő. Extra bevételeket generál az árérzékeny fogyasztók körében, akik egyébként megtakarításaikat nem költenék luxusnyaralásra és felső kategóriás prémiumszolgáltatásokra. Olyan emberek esetében is plusz költekezést tapasztalunk, akik nem veszik igénybe a szolgáltatásainkat, de csatlakoznak vásárlóinkhoz, akik különféle helyszínekre vásároltak kuponokat, aztán kifizetik a teljes árat. Olyan vásárlók is vannak, akik inkább a Kupon Világon keresztül választanak utazási ajánlatokat ahelyett, hogy hagyományos utazási irodákhoz fordulnának.

Érezhető-e a fizetőképes kereslet megtorpanása a kuponos piacon?

Erős növekedést tapasztaltunk az iparágban és a saját üzletünkben az elmúlt két évben, az utóbbi egy évben, illetve az utóbbi 6 hónapban. Reméljük, hogy jelenlétünket más városokra is kiterjeszthetjük a jövőben.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.