A résztvevők megállapodtak abban, hogy a helyi desztinációk területi lehatárolását átlépve a világörökségi értékek és a kapcsolódó turisztikai szolgáltatások minél hatékonyabb termékké alakítása érdekében a borvidéket érintő helyi desztinációk nemcsak területi feladatokat látnak el, hanem egy-egy, a borvidékre jellemző turisztikai termék kidolgozásának és marketingjének, valamint értékesítésének az egészét felvállalják. A borturisztikai kínálat termékké formálása, az ezzel kapcsolatos turisztikai kínálat felmérése, kommunikálása, stb. a Tokaj-Szerencs desztináció munkaszervezetének feladata lesz, a kulturális értékek termékké formálása a sárospataki helyi TDM-é, míg az aktív turizmus kínálatát a sátoraljaújhelyi TDM vállalja fel.
A fentiek nem azt jelentik, hogy a területi lehatárolású helyi TDM munkái helyett vállalják a munkaszervezetek a fenti feladatokat, hanem azt, hogy az egységes és hatékony termékfejlesztés érdekében bizonyos feladatokat átadnak egymásnak, illetve együttműködve valósítanak meg, egységes arculattal – s az adott termék iránti legnagyobb felelősséggel. Ez azt is jelenti, hogy a borvidék a közeljövőben három markáns termékkel rukkolhat elő az ehhez kapcsolódó marketingeszközökkel, amely három termék aktív kommunikálása akár más-más vonalon is történhet, de mindhárom terület kellő hangsúllyal jelenhet meg a hazai és nemzetközi turisztikai piacon.
Azóta, hogy másfél éve elkezdődött a helyi és térségi TDM szervezetek kialakítása, egyre komolyabb veszélynek tűnt a világörökségi borvidék, mint egységes turisztikai desztináció felaprózása, eltűnése a helyi TDM-ek rendszerében. A helyi TDM-ek képviselőinek döntése nem a helyi TDM-ek területi termékfejlesztése helyetti borvidéki fejlesztési és marketingmunkát jelenti, pusztán az értékőrzés, érték-továbbadás, valamint világörökségi fenntartható turizmusfejlesztés felelősségének átlátását, felvállalását, a közös turisztikai, borvidéki értékek együttes kommunikálását.