Világörökségi felelősségvállalás és a helyi TDM-ek Tokaj-Hegyalján

Fontos előkészítő megbeszélések zajlottak a a közelmúltban Tokaj-Hegyalján. A megbeszélés tárgya az volt, hogy hogyan lehetne a borvidéki, világörökségi értékeket a világörökségi területen lévő helyi desztinációknak egységesen megjeleníteni, függetlenül attól, hogy éppen a Tokaj-Szerencs, Sárospatak-Bodrogköz, Sátoraljaújhely vagy Telkibánya-Abaújszántó desztinációhoz tartozik-e egy-egy település vagy szolgáltató. A megbeszé­lést a Tokaj-Hegyalja Fejlődéséért Szövetség ügyvivője, Takács András kezdeményezte a borászati egyesületek képviseletében.

A résztvevők megállapodtak abban, hogy a helyi desztinációk területi lehatárolását átlép­ve a világörökségi értékek és a kapcsolódó turisztikai szolgáltatások minél hatékonyabb termékké alakítása érdekében a borvidéket érintő helyi desztinációk nemcsak területi fel­adatokat látnak el, hanem egy-egy, a borvidékre jellemző turisztikai termék kidolgozásá­nak és marketingjének, valamint értékesítésének az egészét felvállalják. A borturisztikai kínálat termékké formálása, az ezzel kapcsolatos turisztikai kínálat felmérése, kommuni­kálása, stb. a Tokaj-Szerencs desztináció munkaszervezetének feladata lesz, a kulturális értékek termékké formálása a sárospataki helyi TDM-é, míg az aktív turizmus kínálatát a sátoraljaújhelyi TDM vállalja fel.

A fentiek nem azt jelentik, hogy a területi lehatárolású helyi TDM munkái helyett vállalják a munkaszervezetek a fenti feladatokat, hanem azt, hogy az egységes és hatékony ter­mékfejlesztés érdekében bizonyos feladatokat átadnak egymásnak, illetve együttműköd­ve valósítanak meg, egységes arculattal – s az adott termék iránti legnagyobb felelősség­gel. Ez azt is jelenti, hogy a borvidék a közeljövőben három markáns termékkel rukkolhat elő az ehhez kapcsolódó marketingeszközökkel, amely három termék aktív kommuniká­lása akár más-más vonalon is történhet, de mindhárom terület kellő hangsúllyal jelenhet meg a hazai és nemzetközi turisztikai piacon.

Azóta, hogy másfél éve elkezdődött a helyi és térségi TDM szervezetek kialakítása, egy­re komolyabb veszélynek tűnt a világörökségi borvidék, mint egységes turisztikai desztináció felaprózása, eltűnése a helyi TDM-ek rendszerében. A helyi TDM-ek képvise­lőinek döntése nem a helyi TDM-ek területi termékfejlesztése helyetti borvidéki fejlesztési és marketingmunkát jelenti, pusztán az értékőrzés, érték-továbbadás, valamint világörök­ségi fenntartható turizmusfejlesztés felelősségének átlátását, felvállalását, a közös turisz­tikai, borvidéki értékek együttes kommunikálását.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.