Nagy vihart kavart a közösségi felületeken a patcai Katica Tanya felhívása tavaly év végén, amelynek során hisztiző gyermekek videóinak megosztására kérte a szülőket a Facebook-on, írja a szerkesztőségünknek eljuttatott közleményében a szabadidőközpont. A „hiszticasting” miatt még fogyasztói panasz is érkezett az Önszabályozó Reklám Testülethez (ÖRT), ám a testület szerkesztett videó hiánya miatt nem indított eljárást. Az idei turisztikai szezon indításaként a Katica Tanya – felhasználva az online mintagyűjtés és saját tapasztalatait – egy vírusfilmmel igyekszik növelni ismertségét. A szpotban egy édesapa mindenki legnagyobb meglepetésére gyermekként hisztizik, mert nem akar hazamenni, annyira jól érzi magát a beltéri és kültéri játékok között.
{youtube|id=hhwD2kA9dug}
A reklámszpotot a turisztikai szolgáltató elküldte előzetes állásfoglalásra az ÖRT-nek is, írják a közleményben. Az etikai ad hoc bizottság határozata szerint az apuka viselkedése negatív mintát mutat, ám a reklám humora, amit a gyerekek reakciója is megerősít, és az a tény, hogy a főszereplő kislánya megfelelően reagál, elfogadhatóvá teszi a megjelenített magatartást. A bizottság állásfoglalásában hangsúlyozta: figyelembe vették, hogy a kampány kizárólag online eszközökön jelenik meg, amelyek használata során a gyermekkorú fogyasztók böngészését korlátozni, ellenőrizni lehet. A szpotot január 14-i publikálása óta több mint 11.000-en látták.