A válság mind a négy országban negatívan befolyásolta a beutazó turizmus alakulását, állapították meg az érintett országok képviselői, ugyanakkor a visszaesés mindenhol kisebb volt a vártnál. Mivel a távolabbi piacokon való együttműködés költséghatékonyabbá teszi a marketingtevékenységet, a V4 országoknak szándékukban áll erősíteni a közös promóciót.
A kétnapos találkozó során a turisztikai szakemberek megállapodtak abban: folytatják a kínai, amerikai és japán piacokon a kooperációt, a jövőben is hangsúlyt fektetnek az orosz piacon való megjelenésre, különös tekintettel az Urálon túli területekre, és tovább viszik a tavaly megkezdett egészségturisztikai promóciót is. Továbbra is működtetik az amerikai piacon jól bevált internetalapú V4 oktató programot, amelynek révén az amerikai utazásszervezők megismerhetik országaink turisztikai kínálatát, sőt, a programot az orosz piacra is adaptálják. Döntöttek arról is: megújítják a visegrádi országok négynyelvű honlapját, és megkezdik a közös promóciót Indiában és Brazíliában.
A Visegrádi Országok együttműködése keretében megvalósuló turisztikai programokhoz a négy ország együttesen 1,6 millió euróval járult hozzá a 2005-2010-es időszakban, tájékoztatott Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár. Dr. Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója hangsúlyozta: a Visegrádi Országok egymás közti forgalma is folyamatosan bővül. Az együttműködés intenzívvé válása óta, vagyis az elmúlt hat év alatt a térségből származó magyarországi vendégéjszakák száma megkétszereződött.
A négy ország turisztikai együttműködése a The European Quartet – One Melody (Európai négyes – közös dallam) márkanév alatt 2004 óta folyik sikeresen. A fő cél: összehangolt munkával és a források egyesítésével népszerűsíteni a régió turisztikai kínálatát, elsősorban a tengerentúli és távoli harmadik országokban.