Gordon Mária ügyvezető igazgató elmondta: a hazánkban 1907 óta működő, üzleti utaztatásokra specializálódott iroda 2008 júniusában érezte először a gazdasági válság jeleit. Ekkor még csak 5–6%-os visszaesést tapasztaltak, ami 2008 őszére már 23–28%-osra dagadt. A hanyatlás leginkább a hazai repülőjegy-eladások drasztikus csökkenése miatt következett be, amely 2009 első negyedévében 33,7%-os visszaesést mutatott. A CWT vezetősége ekkor határozta el, hogy közvélemény-kutatást végez a piacon, és ez alapján alakítja tovább üzleti stratégiáját. A 200 megkeresett nagyvállalat közül 74 cég reagált a kérdőívre. A válaszadók 86%-a a válság hatására csökkentette utazási költségkeretét – 40,9%-uk 10-30%-kal, 26,8%-uk 30–50%-kal. Mindez az jelenti, hogy a nagyvállalatok közel 70%-a több mint 10%-kal csökkentette az üzleti utazásokra szánt keretét. A megtakarításokat elsősorban a repülőjegyek, a szállások és a programok díján érték el a cégek. A hagyományos légitársaságok helyett fapados járatokat választanak, a szállásokat alacsonyabb kategóriájú szállodákban foglalják le, de vannak olyan esetek is, amikor videokonferenciával váltják ki az üzleti utakat. Az utazások számának csökkentése helyett a Carlson Wagonlit Travel a költségek hatékonyságának növeléséhez ad tanácsokat ügyfeleinek. A CWT globális hálózatának hatalmas repülőjegy- és szállásforgalma lehetővé teszi, hogy kedvezményes árakat nyújthasson ügyfeleinek. Az utazási szokásokat, az ezekről készült statisztikákat és költségelemzéseket minden ügyfél online felületen ellenőrizheti, így hosszú távon optimalizálhatja kiadásait.
Visszaeső üzleti turizmus
A Carlson Wagonlit Travel (CWT) a közelmúltban a gazdasági válság üzleti utazásokra gyakorolt hatásait vizsgálta a magyarországi nagyvállalatok körében.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.