Visszaestek Horvátország idegenforgalmi bevételei

Horvátországban tavaly jelentősen csökkentek az idegenforgalmi bevételek: a nemzeti bank szerdán ismertetett adatai szerint a külföldi turisták 5,77 milliárd eurót költöttek az első kilenc hónapban, 15,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.

A vasárnap kihirdetett shortlist után hétfőn, egy szokás szerint nagyszabású gálán osztották ki a cannes-i reklámfesztivál első oroszlánjait. A PR és a Promo & Activation kategóriákban a tavalyihoz hasonlóan nagy volt az átfedés, a fődíjat is ugyanaz a kampány, a Los Angelesi TBWA/Chiat/Day Replay című munkája nyerte, amelyet a Gatorade energiaitalnak készített. A két középiskolás amerikai focicsapat meccsének 15 év után megszervezett visszavágójára épülő kampány nemrég a nemzetközi Andy Awards fődíját is elvitte, ahol branded content kategóriában is díjat kapott – a harmincévesek edzéseit és felkészülését a meccsre ugyanis tévésorozatban is közvetítették.
 

{video|id=1330|width=560|height=340}


 
A kelet-európaiaknak a pr megy legjobban
Mindkét kategóriában kapott két-két aranyat az olasz JWT Heinekennek kitalált gerillakampánya is, az Auditorium, amit már mi is megdicsértünk a Szívlapát blogon
 

{video|id=1331|width=480|height=385}

 
Az idén másodszor meghirdetett PR kategóriában tavaly csak egyfajta oroszlánt osztottak, összesen 19-et, de a nevezések számának 32 százalékos növekedése, és ezáltal a díjazottak számának 44-re emelkedése miatt idén már aranyra és ezüstre osztották a díjakat. A 11 aranyból és 32 ezüstből a legtöbbet, összesen hetet a svédek vihetnek haza. A kategóriában két kelet-európai nevezés is kapott ezüstöt: az egyik a bukaresti The Practice a kukoricapuffancsok népszerűsítésére szolgáló, pr-alapú, integrált kampánya, a másik pedig a lengyel „Mate from the past” című, Varsó városának készült közösségi média kampány, ami a portorozsi Golden Drum PR kategóriájában és az Epica reklámversenyen is díjat nyert. (Ebben és ebben a posztban már írtunk róla). 
 

{video|id=1332|width=480|height=385}


 
Promo & Activation kategóriában nyolc arany, húsz ezüst és 27 bronz oroszlánt osztottak ki, a legtöbbet, hetet az amerikai versenyzőknek. A stockholmi Farfar Nokiának készített, A világ legnagyobb útjelző táblája kampánya (amiről ebben a posztban írtunk) a Leo Burnett előrejelzésének megfelelően díjat kapott, de csak ezüstöt, a BMW Mini márkájának készített  karácsonyi doboz kampányhoz hasonlóan. Ebben a kategóriában egyetlen kelet-európai díj sem született.
 
Direktmarketingben Új-Zéland győzte meg a zsűrit
A három első kategóriából a Direct Lionsban talált gazdára a legtöbb díj, 75 oroszlánt, ebből 19 aranyat és 24 ezüstöt osztottak ki. Itt az aucklandi Special Group munkáját találta legjobbnak a zsűri. Az Orcon, egy új-zélandi telekommunikációs cégnek készült kampányban az ügynökség a Miamiban székelő Iggy Popot kötötte össze online nyolc kiválasztott új-zélandi zenésszel, hogy a The Passanger című számot újra felvegyék. A tavaly ősszel futó kampányhoz a cég Facebookon gyűjtötte a jelentkezőket.
 

{video|id=1333|width=560|height=340}


 
A Direct Lions versenyén aranyat nyert A világ legnagyobb útjelző táblája és az Ikea Facebook Showroom is, ezüstöt pedig a Heineken Auditoriuma, a brazil Ogilvy Whopper Face címet viselő nevezése és az egyik kedvencünk, az Andes sör Teletransportere is, amiről a Szívlapáton már szintén írtunk. Ebbe a mezőnybe egyetlen kelet-európai ügynökség jutott be: a lengyel Change Integrated már a tavalyelőtti Golden Drumon meggyőzte a zsűrit (és minket), most a Skodának készített Elektromos csomagtartóval nyert. A kategória nyertes országai Ausztrália és Németország voltak, legtöbbet nekik kellett a színpadra fáradniuk az aranyakért.
 

{video|id=1334|width=560|height=340}

{video|id=1335|width=480|height=385}

Az elnyert díjak alapján kiszámolták az Év direkt ügynöksége díjat is: harmadik helyen a brazil Ogilvy végzett, második a hamburgi Jung von Matt lett, első pedig a londoni Abbott Mead Vickers BBDO.

A PR, Direct és Promo & Activation kategóriákban nevezett öt magyar munka már a tegnapi shortlist kihirdetéskor kiesett a versenyből, és nem jutottak tovább az Outdoor, Radio és Media kategória hazai nevezései sem.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.