Az eredetileg 15 hónapra tervezett tevékenységek megvalósítására és a projekt zárására 2008. április végén kerül sor. Szombathely Maribor megkeresésére vett részt a projekt kidolgozásában és kivitelezésében, harmadik partnerként a horvátországi Varasd kapcsolódott be a munkába. A projekt alapötlete a három város közös adottságain alapult, valamint azon a felismerésen, hogy önállóan egyik város sem képes hatékonyan fellépni a nemzetközi turisztikai piacon. A három város turisztikai szakemberei ezért közös turisztikai programcsomagot dolgoztak ki, amelynek bevezetéséről, értékesítéséről és fenntartásáról szintén közösen gondoskodnak majd a projekt lezárását követően is.
A három város turisztikai attrakcióira és adottságaira építve létrejött egy ún. „városi turisztikai termék”, ami 3-6 és 9 napos csomagokban kínál kikapcsolódást és élményeket a potenciális turistáknak. A termékötletek kidolgozását nemzetközi kutatás előzte meg, amelybe a három térség szállodáit, utazási irodáit és nagy tour-operátorait is bevonták. A kutatás eredményeként minden város öt termékötletet dolgozott ki. Szombathelyre vonatkozóan először készültek speciálisan az egyéni utazók, a családosok és a nyugdíjasok számára tematikusan összeállított programcsomagok. A termékötletek kidolgozásával párhuzamosan elkészült a három városra és a közös turisztikai termékre kifejlesztett arculati és marketingterv. A turisztikai termékek kidolgozásának második legfontosabb lépcsőfoka a népszerűsítés. Létrejött a három város közös turisztikai kínálatát, programajánlatát, gasztronómiai különlegességeit bemutató többnyelvű közös honlap, a www.viaurbium.com címen. 12 ezer példányban turisztikai kiadvány készült, ami bemutatja a Via Urbium céljait, kínálatát és elérhetőségét. Ez a 12 oldalas prospektus az egyéni turisták számára nyújt információkat, magyar, szlovén, horvát, angol és német nyelven. 90 ezer példányban készült el az a 24 oldalas színes, részletes információkat és a 3-6 és 9 napos turisztikai programkínálatot bemutató brosúra, amit mindhárom országba, valamint angol és német nyelvterületre juttatnak el, főként a célterület utazási irodáihoz, tour-operátoraihoz, valamint utazásszervezőihez. E kiadvány célja, hogy a turisztikai szakma legnagyobb nemzetközi kiállításain népszerűsítse a térséget, és megfelelő támpontot nyújtson a megfelelő programcsomag kiválasztásához és előkészítéséhez. A kiadvány szintén 5 nyelven készült.
A pályázat harmadik fő célkitűzése a turisztikai fogadóképesség javítása volt. Megújult a város turisztikai információs táblarendszere, új számítástechnikai eszközöket kapott a Tourinform iroda, kiadványtartó állványok kerültek a turisztikailag frekventált helyekre. A három város közötti együttműködés várhatóan a projekt lezárását követően is folytatódik.