Zárul a Via Urbium projekt

Végéhez közeledik a szombathelyi Tourinform iroda által benyújtott, a Szlovénia-Magyarország-Horvátország Interreg szomszédsági program finanszírozásában megvalósuló „Via Urbium – A városi turizmus közös fejlesztése és marketingje” című nemzetközi projekt, amelynek eredményeit szerdán mutatták be a sajtó képviselőinek.

Az eredetileg 15 hónapra tervezett tevékenységek megvalósítására és a projekt zárására 2008. április végén kerül sor. Szombathely Maribor megkeresésére vett részt a projekt kidolgozásában és kivitelezésében, harmadik partnerként a horvátországi Varasd kapcsolódott be a munkába. A projekt alapötlete a három város közös adottságain alapult, valamint azon a felismerésen, hogy önállóan egyik város sem képes hatékonyan fellépni a nemzetközi turisztikai piacon. A három város turisztikai szakemberei ezért közös turisztikai programcsomagot dolgoztak ki, amelynek bevezetéséről, értékesítéséről és fenntartásáról szintén közösen gondoskodnak majd a projekt lezárását követően is.

A három város turisztikai attrakcióira és adottságaira építve létrejött egy ún. „városi turisztikai termék”, ami 3-6 és 9 napos csomagokban kínál kikapcsolódást és élményeket a potenciális turistáknak. A termékötletek kidolgozását nemzetközi kutatás előzte meg, amelybe a három térség szállodáit, utazási irodáit és nagy tour-operátorait is bevonták. A kutatás eredményeként minden város öt termékötletet dolgozott ki. Szombathelyre vonatkozóan először készültek speciálisan az egyéni utazók, a családosok és a nyugdíjasok számára tematikusan összeállított programcsomagok. A termékötletek kidolgozásával párhuzamosan elkészült a három városra és a közös turisztikai termékre kifejlesztett arculati és marketingterv. A turisztikai termékek kidolgozásának második legfontosabb lépcsőfoka a népszerűsítés. Létrejött a három város közös turisztikai kínálatát, programajánlatát, gasztronómiai különlegességeit bemutató többnyelvű közös honlap, a www.viaurbium.com címen. 12 ezer példányban turisztikai kiadvány készült, ami bemutatja a Via Urbium céljait, kínálatát és elérhetőségét. Ez a 12 oldalas prospektus az egyéni turisták számára nyújt információkat, magyar, szlovén, horvát, angol és német nyelven. 90 ezer példányban készült el az a 24 oldalas színes, részletes információkat és a 3-6 és 9 napos turisztikai programkínálatot bemutató brosúra, amit mindhárom országba, valamint angol és német nyelvterületre juttatnak el, főként a célterület utazási irodáihoz, tour-operátoraihoz, valamint utazásszervezőihez. E kiadvány célja, hogy a turisztikai szakma legnagyobb nemzetközi kiállításain népszerűsítse a térséget, és megfelelő támpontot nyújtson a megfelelő programcsomag kiválasztásához és előkészítéséhez. A kiadvány szintén 5 nyelven készült.

A pályázat harmadik fő célkitűzése a turisztikai fogadóképesség javítása volt. Megújult a város turisztikai információs táblarendszere, új számítástechnikai eszközöket kapott a Tourinform iroda, kiadványtartó állványok kerültek a turisztikailag frekventált helyekre. A három város közötti együttműködés várhatóan a projekt lezárását követően is folytatódik.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.