Öt érdekes tény a világ egyik legismertebb söréről

Forró nyári estéken, egy húzós nap után mi lehetne frissítőbb és üdítőbb, mint beülni a haverokkal egy korsó sörre? A Heineken most összegyűjtött 5 megdöbbentő sztorit, hogy mindenki többet tudjon meg a nyár kedvenc italáról. Nem árt belesni a színfalak mögé, a mai sörözéshez már meglesz a téma! Egészségünkre!

Annak ellenére, hogy a sör a világ egyik legrégebbik itala - hiszen már az őskorban is létezett - napjainkban is előszeretettel fogyasztják országtól, nációtól és nemtől függetlenül. Rengeteg verzióját ismerjük, mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb ízvilágot, színt, csomagolást, erősséget és fajtát. A nyári szezon legkedveltebb italáról most a nagymúltú és az egyik legnagyobb tapasztalattal rendelkező sörgyár, a Heineken 5 izgalmas tényt tárt fel.

  • A hatvanas évek elején egészen különleges sörös üveg jelent meg a piacon. Az úgynevezett WOBO palack forradalmi újításnak számított, hiszen a Heineken elsőként gondolkozott felelős vállalatként és gyártott olyan terméket, ami újrahasznosításra is alkalmas.  John Habraken (mérnök) téglaként újrahasznosítható sörösüveg ötlete innovatív volt, azonban a valóságban nem működött túl jól, hiszen nem sokan szerettek volna üvegházban élni. Nem is értjük!

  • A második világháború után dramatikusan csökkent a sörfogyasztás, így reklámokkal, fotó pályázatokkal, dalokkal és különleges programokkal próbálták fellendíteni a piacot. Akkoriban szinte minden a holdra szállásról szólt, – bár ez végül csak 1969-ben történt meg, mindenki arra készült- férfiak milliói szerettek volna az űrhajósok bőrébe bújni, nők ezrei szerettek volna a közelükbe kerülni. A Heineken megragadta az alkalmat és 1955-ben elkészítette a ma már elképzelhetetlen hosszúságú, 3 perces reklámfilmet, amit mozifilmek előtt játszottak le. A film rendezője és animátora a magyar származású Balázs Gyula (Jules Balázs) volt. Ha szeretnénk megnézni a reklámot, az alábbi linken érjük el: https://www.youtube.com/watch?v=I03AxY5gA8I

  • Bár napjainkban minden sör három alapvető alapanyagból készül - víz, maláta, komló - a 19. század óta minden egyes Heineken sikerét és egyediségét egy kis, de jelentős plusz, az A-élesztő adja. A Heineken egyedi A-élesztője felelős a gazdag és kiegyensúlyozott ízért és a megbújó gyümölcsös jegyekért.

  • A Heinekennek Amszterdamban saját múzeuma van, a Heineken Experience, ahol egy interaktív kiállítás keretében bepillantást nyerünk a sörfőzés kulisszatitkaiba. A holland sörmárka legelső eredeti főzdéjét alakította át múzeummá, annak érdekében, hogy a folyékony kenyér szerelmesei még többet megtudhassanak a sörfőzésről.

  • A Heineken az egyetlen olyan sör, amit szinte az egész világon ismernek és árusítanak. 192 országban elérhető a sörkedvelők számára és mindenhol ugyanazt a minőséget biztosítja. Ebben maga mögé utasít népszerű cseh, amerikai és mexikói márkákat is.

 

Ha még több érdekes sztorira vagyunk kíváncsiak, akkor látogassunk el a múzeum hivatalos honlapjára: http://www.heineken.com/Heineken-Experience/Heineken-Experience


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.