60 000 önkéntes 30 országban

A globális kávézólánc, a Starbucks kezdeményezésére tavasszal 60 000 önkéntes 30 országban és 4 kontinensen összesen több mint 156 000 órát fordított közösségi munkára. Magyarországon a Starbucks csapata 253 órával járult hozzá a nemes ügyhöz.

A Starbucks nemcsak barátságos kávézóiról és finom kávékülönlegességeiről nevezetes, hanem felelős vállalati stratégiájáról is. A Starbucks filozófiája szerint a vállalatoknak képességeikből kifolyólag is szükséges hozzájárulniuk a helyi közösségeik fejlődéséhez. A Starbucks 1971-es megalakulása óta odafigyel arra, hogy etikusan járjon el a társadalomban és a környezetben végzett tevékenységei során. A kávézólánc 2015-ös céljai között szerepel például, hogy 100%-ban fair trade, vagyis etikus forrásból származó kávét vásároljon, illetve, hogy a partnerek (dolgozók) és a vásárlók közreműködésével egymillió órát fordítsanak különböző közösségi tevékenységekre.

Az utóbbi cél megvalósításának egyik lépése volt az a tavaszi kezdeményezés, amely során közel 60 000 Starbucks partner, vásárló és non-profit szervezet a világ 30 országában, 4 kontinensen összefogott, hogy a helyi közösségek életében pozitív értékeket teremtsen. A változatos kezdeményezésekben résztvevő önkéntesek összesen több mint 156 000 órát töltöttek közösségi munkával.

Magyarországon a Starbucks csapata és segítőik 253 órával járultak hozzá a nemes célhoz. A kávézólánc 40. születésnapja alkalmából például 50 önkéntes szépítette a Reformáció Emlékparkot, ahol kerítést, illetve padokat festettek, sövényt nyírtak, hulladékot szedtek, a játszóteret újították fel és egy virágágyást tettek rendbe. A Király utcai üzlet dolgozói egy tó környékét tisztították, a Westendben lévő kávézó csapata pedig az üzlet előtt lévő szobrot, padokat és az utcát takarította le szabadidejében.

A négy budapesti kávézó dolgozói egész évben törekszenek arra, hogy tevékenységükkel pozitív hatással legyenek a helyi közösségek életére, és folyamatosan szervezzenek ilyen és ehhez hasonló aktivitásokat.

 


Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől

Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől 

Immár hivatalosan is bejelentették: végleg eltűnik Magyarországról a Tupperware – az az amerikai cég, amelynek neve egybeforrt a konyhai műanyag tárolódobozokkal.
Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme

Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme 

A kazincbarcikai Borsod Burger étterem másfél évnyi működés után bezárja kapuit.
Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék

Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék 

A fiatal pék célja, hogy friss péksüteményeivel segítse a helyi közösséget, különösen azokat, akik nehéz anyagi körülmények között élnek.
NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon

NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon 

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva összességében 2,6 százalékkal növekedett.
Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját

Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját 

A kísérletre Dobos C. József cukrász halálának 100. évfordulójának tiszteletére került sor.
Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől

Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől 

Közös pizzázással támogatja a Virtuózok fiatal tehetségeit az Alelí Budapest étterem.
Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája

Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája 

A fináléban hat darab lángost fogyasztott el a korai mokpang influenszer.
Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.