A Starbucks nemcsak barátságos kávézóiról és finom kávékülönlegességeiről nevezetes, hanem felelős vállalati stratégiájáról is. A Starbucks filozófiája szerint a vállalatoknak képességeikből kifolyólag is szükséges hozzájárulniuk a helyi közösségeik fejlődéséhez. A Starbucks 1971-es megalakulása óta odafigyel arra, hogy etikusan járjon el a társadalomban és a környezetben végzett tevékenységei során. A kávézólánc 2015-ös céljai között szerepel például, hogy 100%-ban fair trade, vagyis etikus forrásból származó kávét vásároljon, illetve, hogy a partnerek (dolgozók) és a vásárlók közreműködésével egymillió órát fordítsanak különböző közösségi tevékenységekre.
Az utóbbi cél megvalósításának egyik lépése volt az a tavaszi kezdeményezés, amely során közel 60 000 Starbucks partner, vásárló és non-profit szervezet a világ 30 országában, 4 kontinensen összefogott, hogy a helyi közösségek életében pozitív értékeket teremtsen. A változatos kezdeményezésekben résztvevő önkéntesek összesen több mint 156 000 órát töltöttek közösségi munkával.
Magyarországon a Starbucks csapata és segítőik 253 órával járultak hozzá a nemes célhoz. A kávézólánc 40. születésnapja alkalmából például 50 önkéntes szépítette a Reformáció Emlékparkot, ahol kerítést, illetve padokat festettek, sövényt nyírtak, hulladékot szedtek, a játszóteret újították fel és egy virágágyást tettek rendbe. A Király utcai üzlet dolgozói egy tó környékét tisztították, a Westendben lévő kávézó csapata pedig az üzlet előtt lévő szobrot, padokat és az utcát takarította le szabadidejében.
A négy budapesti kávézó dolgozói egész évben törekszenek arra, hogy tevékenységükkel pozitív hatással legyenek a helyi közösségek életére, és folyamatosan szervezzenek ilyen és ehhez hasonló aktivitásokat.