60 000 önkéntes 30 országban

A globális kávézólánc, a Starbucks kezdeményezésére tavasszal 60 000 önkéntes 30 országban és 4 kontinensen összesen több mint 156 000 órát fordított közösségi munkára. Magyarországon a Starbucks csapata 253 órával járult hozzá a nemes ügyhöz.

A Starbucks nemcsak barátságos kávézóiról és finom kávékülönlegességeiről nevezetes, hanem felelős vállalati stratégiájáról is. A Starbucks filozófiája szerint a vállalatoknak képességeikből kifolyólag is szükséges hozzájárulniuk a helyi közösségeik fejlődéséhez. A Starbucks 1971-es megalakulása óta odafigyel arra, hogy etikusan járjon el a társadalomban és a környezetben végzett tevékenységei során. A kávézólánc 2015-ös céljai között szerepel például, hogy 100%-ban fair trade, vagyis etikus forrásból származó kávét vásároljon, illetve, hogy a partnerek (dolgozók) és a vásárlók közreműködésével egymillió órát fordítsanak különböző közösségi tevékenységekre.

Az utóbbi cél megvalósításának egyik lépése volt az a tavaszi kezdeményezés, amely során közel 60 000 Starbucks partner, vásárló és non-profit szervezet a világ 30 országában, 4 kontinensen összefogott, hogy a helyi közösségek életében pozitív értékeket teremtsen. A változatos kezdeményezésekben résztvevő önkéntesek összesen több mint 156 000 órát töltöttek közösségi munkával.

Magyarországon a Starbucks csapata és segítőik 253 órával járultak hozzá a nemes célhoz. A kávézólánc 40. születésnapja alkalmából például 50 önkéntes szépítette a Reformáció Emlékparkot, ahol kerítést, illetve padokat festettek, sövényt nyírtak, hulladékot szedtek, a játszóteret újították fel és egy virágágyást tettek rendbe. A Király utcai üzlet dolgozói egy tó környékét tisztították, a Westendben lévő kávézó csapata pedig az üzlet előtt lévő szobrot, padokat és az utcát takarította le szabadidejében.

A négy budapesti kávézó dolgozói egész évben törekszenek arra, hogy tevékenységükkel pozitív hatással legyenek a helyi közösségek életére, és folyamatosan szervezzenek ilyen és ehhez hasonló aktivitásokat.

 


Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.