A boldog farmer termeszti a legjobb kávét

A Nespresso új kampányában személyes közelségbe hozza a kávéfarmerek világát.

A cég meggyőződése, hogy a minőség nem a véletlen műve, hanem tudatos tettek eredménye. A legkiválóbb minőségű kávé utáni kutatás egy sor döntéshez vezetetett; ezek egyike volt a Nespresso AAA Sustainable Quality™ Program elindítása 2003-ban. Az AAA Programban közvetlenül együttműködnek a farmerekkel a fenntartható kávétermelési módszerek meghonosításában, egyszerre javítva a kávé minőségét, a farmerek termelékenységét és ültetvényük életképességét.

Hogyan csökkenthető a farmerek munkaideje? A választ a kolumbiai Jardínban működő közösségi üzem adja meg 

Miközben a cég szakemberei együtt dolgoztak a kolumbiai termelőkkel, kiderült, hogy eddig minden farmon más és más módszerekkel dolgozták fel a termést, ezért nehezen volt garantálható a kávé egységesen jó minősége. A kiváló minőségű kávéellátás folyamatossága, a termelők bevételének emelése, illetve a környezet védelme érdekében a Nespresso AAA Sustainable Quality™ Programja egy kis kolumbiai falu, Jardín szövetkezetével együtt épített fel egy közösségi hántolóüzemet. Ide a farmerek elhozhatják begyűjtött kávécseresznyéjüket, hogy azokat a legegyenletesebb és legjobb minőséget biztosító módon dolgozzák fel. Ám a közösségi hántoló üzem nem csupán a kávé kiváló minőségét szolgálja – annál jóval több előnyt nyújt. Mintegy 200 termelő viszi termését a hántolóba, ezzel akár napi négy óra munkát is megspórolhatnak, amit végre a családjukra, közösségükre és személyes kedvteléseikre fordíthatják. Mindemellett többet is keresnek, hiszen a hántolóban feldolgozott, egyenletesen jó minőségű kávéért magasabb felár jár. A hántoló a környezetet is szolgálja. A létesítmény a termelők által korábban felhasznált víz mintegy 60 százalékát megtakarítja, illetve a folyók tisztaságát is megóvja.

HÁROM FARMER, HÁROM TÖRTÉNET:

"Ha nem otthon tisztítom a kávét, hanem elviszem a hántolóba, akkor nem szennyezem a vizet. Én ezt hagyom a gyerekeimre." - mondja Humberto Galeano, egy kávétermelő, akinek nagy hasznára válik a közösségi hántolóüzem, hiszen végre maga is osztozhat lánya rajongásában a pillangók iránt. A fiatal lány jelenleg biológiát tanul az egyetemen, Humberto pedig közös szenvedélyüknek szentelheti a központi feldolgozással megtakarított idő – és az így szerzett plusz jövedelem – egy részét.

A közösségi kávéüzem egy másik termelő, a kétgyermekes családapa, Esteban Suarez életét is megváltoztatta. Régebben, mikor beérett a termés, alig láthatta a családját, hiszen jardíni gazdaságában naponta 12 órán át szüretelte a kávét, aztán késő estig hántolta, a tisztításhoz pedig már napkelte előtt talpon kellett lennie. Mindez már a múlté.A 34 éves Esteban most már a hántolóba hordja a kávéját feldolgozni. "Este hatkor megyek a hántolóba leadni a kávét, majd indulhatok haza", mondta el Esteban. "Rengeteg időt spórolok ezzel, több időt tölthetek a feleségemmel és a gyerekekkel is, ami nagyon jó. Másnap reggel ráérek hatkor kelni, hogy újra szüreteljek. Ráadásul tudtam jelentkezni tűzoltónak is, hogy segítsek másokon. Ha látom, hogy valakinek szüksége van rám, azonnal segítek."

A kampányban szereplő harmadik termelő, Luis Angel most végre hódolhat legkedvesebb időtöltésének, a horgászásnak, és megtaníthatja rá kisfiát, Mathiast is, akivel a hántoló használata óta sokkal többet lehet együtt. A közösségi hántolóüzem másik nagy előnye, hogy a vízkezelési módszereket is javította, tisztábbá varázsolva a környék folyóit: "A hántoló nagy hatással van a közösségre," mondta. "Segítünk tisztán tartani a folyókat és az egész környezetet."

A szívmelengető történetek mögött minden esetben felfedezhető a Nespresso elkötelezett törekvése a legjobb minőségű kávé iránt. Alfonso Gonzalez, a Nespresso marketing-igazgatója azt mondja: “Ezek a történetek jól példázzák: miközben arra törekszünk, hogy fenntartható módon biztosítsuk a legkiválóbb minőségű kávék beszerzését, ez a folyamat egyúttal a kávét gondozó és termelő emberek életét is sokkal jobbá teszi. Azt szeretnénk, ha a kávéfogyasztók is megismernék őket, s ezáltal megértenék, milyen történetek fűződnek a kávéhoz, amit nap mint nap fogyasztanak. Meggyőződésünk, hogy az ehhez hasonló döntéseink tesznek minket azzá, akik vagyunk.”

Forrás: Vendég & Hotel


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.