A vendéglátásban is eredményes a közösségi vásárlás

A Restaurant.com étteremkereső szolgáltatással és ajándékutalványok értékesítésével foglalkozó oldal gondolt egyet, és tesztelte a közösségi vásárlásban rejlő lehetőséget. Az eredmény 1,5 millió eladott utalvány két nap alatt, ami becslések szerint további 105 millió dolláros éttermi fogyasztást generál majd- olvastuk a Bitporton.

Az USA éttermeit nyilvántartó és azok speciális ajánlatait értékesítő Restaurant.com hagyományosan is komoly kedvezményeket ad a látogatóknak. Ám a hónap elején előálltak egy első hallásra hajmeresztőnek hangzó ötlettel: közösségi vásárlás keretében egy napig a csökkentett árakból is 90 százalékot engednek, és aki kapja, marja!

Az akció keretében egy 25 dollár értékű utalványt egyetlen dollárért el lehetett vinni. Nem csoda, hogy a hatalmas érdeklődésre való tekintettel az egynaposra tervezett akcióból két nap lett. A végelszámolásnál pedig kijött, hogy közel 1,5 millió tranzakciót sikerült lebonyolítani 48 óra alatt.

Felmerül a kérdés, hogy mindez miért éri meg a programra önként jelentkező éttermeknek? Nos, az értékesített utalványok felhasználásával kapcsolatban meglehetősen sok az apró betűs rész. Így például egy alkalommal csak egy kupon váltható be, általában alkoholra, borravalóra és adókra nem váltható be. Valamint ha már elmegy a vendég egy étterembe, akkor valószínűleg alapból többet költ, hiszen egy jó része úgyis „ingyen volt”. A cég becslése szerint az eladott kuponok felhasználó további 105 millió dollár értékben fognak költeni az akcióba bevont bő 15 ezer vendéglátóhelyen.

A közösségi vásárlás modelljének lényege, hogy ennek keretében a fogyasztók csoportokba állnak össze, és így vonzó kedvezményekhez juthatnak. A közösségi oldalak gyorsuló növekedésével azonban, a Facebook vagy a Twitter révén, immár több százmillió ember érhető el egyszerre, ami megnyitotta az utat e vásárlói modell előtt is.

Amerika persze messze van. Nálunk valószínűleg még a népességkülönbséget figyelembe véve sem lehet sokáig ilyen méretű kampányt levezényelni (többek között a kulturális különbségek miatt), ám örvendetes, hogy közösségi vásárlásra épülő vállalkozás több is indult az elmúlt hetekben, hónapokban. (forrás: Bitport, Figyelő)

 


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.