A vendéglátásban is eredményes a közösségi vásárlás

A Restaurant.com étteremkereső szolgáltatással és ajándékutalványok értékesítésével foglalkozó oldal gondolt egyet, és tesztelte a közösségi vásárlásban rejlő lehetőséget. Az eredmény 1,5 millió eladott utalvány két nap alatt, ami becslések szerint további 105 millió dolláros éttermi fogyasztást generál majd- olvastuk a Bitporton.

Az USA éttermeit nyilvántartó és azok speciális ajánlatait értékesítő Restaurant.com hagyományosan is komoly kedvezményeket ad a látogatóknak. Ám a hónap elején előálltak egy első hallásra hajmeresztőnek hangzó ötlettel: közösségi vásárlás keretében egy napig a csökkentett árakból is 90 százalékot engednek, és aki kapja, marja!

Az akció keretében egy 25 dollár értékű utalványt egyetlen dollárért el lehetett vinni. Nem csoda, hogy a hatalmas érdeklődésre való tekintettel az egynaposra tervezett akcióból két nap lett. A végelszámolásnál pedig kijött, hogy közel 1,5 millió tranzakciót sikerült lebonyolítani 48 óra alatt.

Felmerül a kérdés, hogy mindez miért éri meg a programra önként jelentkező éttermeknek? Nos, az értékesített utalványok felhasználásával kapcsolatban meglehetősen sok az apró betűs rész. Így például egy alkalommal csak egy kupon váltható be, általában alkoholra, borravalóra és adókra nem váltható be. Valamint ha már elmegy a vendég egy étterembe, akkor valószínűleg alapból többet költ, hiszen egy jó része úgyis „ingyen volt”. A cég becslése szerint az eladott kuponok felhasználó további 105 millió dollár értékben fognak költeni az akcióba bevont bő 15 ezer vendéglátóhelyen.

A közösségi vásárlás modelljének lényege, hogy ennek keretében a fogyasztók csoportokba állnak össze, és így vonzó kedvezményekhez juthatnak. A közösségi oldalak gyorsuló növekedésével azonban, a Facebook vagy a Twitter révén, immár több százmillió ember érhető el egyszerre, ami megnyitotta az utat e vásárlói modell előtt is.

Amerika persze messze van. Nálunk valószínűleg még a népességkülönbséget figyelembe véve sem lehet sokáig ilyen méretű kampányt levezényelni (többek között a kulturális különbségek miatt), ám örvendetes, hogy közösségi vásárlásra épülő vállalkozás több is indult az elmúlt hetekben, hónapokban. (forrás: Bitport, Figyelő)

 


Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben

Kortárs magyar írók kedvencei a VakVarjú egységeiben 

Június 5-től ismét étlapra kerülnek népszerű hazai íróink a VakVarjúkban.
Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes?

Kovász, kreativitás, kézművesség – melyik kenyér lesz a nyertes? 

2025. június 4-én lezárul a Szent István napi kenyérverseny.
Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak

Két szakácssapka a kassai Márai Bistro-nak 

A Hotel & More Group által üzemeltetett kassai Márai Bistro újabb mérföldkőhöz érkezett.
Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál

Hétvégén Gyulai Pálinkafesztivál 

Péntektől vasárnapig rendezik meg a 25. Gyulai Pálinkafesztivált a vár előtti téren.
Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka

Újra megrendezésre kerül az Avasi Kvaterka  

A Kvaterka idén lett hétéves, ezért úgy gondolták a szervezők, ideje felfrissülni.
 lsmét szent a béke az Aldi-testérek között?

lsmét szent a béke az Aldi-testérek között? 

Több mint hatvan év után egyesülhet az Aldi Nord és az Aldi Süd.
Új piacra törnek be a hazai food truck-osok

Új piacra törnek be a hazai food truck-osok 

Szlovákia felé indulnak a hazai food truck-ok.
Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep

Jön a nyárindító bor és pezsgő ünnep  

A rendezvény 2025. június 4-9. között várja a látogatókat.
Pannonhalmára költözik a Costes Downtown

Pannonhalmára költözik a Costes Downtown 

Június közepén egy szokatlan helyszínen tűnik fel a Michelin-ajánlott Costes Downtown: a Pannonhalmi Főapátság tövében.
Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe

Új világnap született: a magyar pezsgő ünnepe 

Június 1-jét a magyar pezsgő világnapjának választották.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.