A Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Egyesült Királyságban és Hollandiában megvizsgált 2.026 étel- és italgyártó céggel kapcsolatos felmérés (a minta reprezentatívnak tekinthető, abban multinacionális vállalatok és családi tulajdonban levő hentesüzletek és pékségek egyaránt beletartoztak) többek között az alábbiakat mutatta ki. A nagyvállalatok 65 százaléka, már bevezette, vagy hamarosan megteszi az INBÉ címkék alkalmazását, a közepes társaságok 58 százaléka, a kisvállalkozások 34 százaléka szintén használja ezt a jelölési rendszert. Az említett címkéket alkalmazó cégek 79 százaléka várhatóan a termékválasztéka több mint felét bevonja e körbe, s nagyon nagy százalékuk (75) a csomagolás elején tünteti fel a fontos információt.
Erről a pozitív jelenségről Jean Martin, az Európai Unió Élelmiszeripari Konföderációjának (CIAA) elnöke így nyilatkozott: „Két évvel ezelőtt még alig alkalmazták az INBÉ jelölési rendszert, ma pedig az élelmiszerek és italok jelentős, és gyorsan növekvő hányadát lefedi a rendszer”. A CIAA nagyvállalati tagjai egyébként 2009-re a teljes választékukon megjelenítik az adatokat, amelyek praktikusan arról tájékoztatnak, hogy az adott csomagolásban a termék öt fontos mutatóban – kalória, cukor, zsír, telített zsírsav és nátrium – hány grammot tartalmaz, illetve, hogy az egy átlagos felnőtt irányadó napi bevitelének hány százaléka.
Az INBÉ jelölés egyre terjed hazánkban is, a McDonald’s máris teljes termékválasztékát ily módon forgalmazza, a Chio szeptember végéig lesz 100 százalékos adatszolgáltató, míg a Coca-Cola, a Nestlé, a Danone, a Tesco és a Pepsi az év végéig ígéri, hogy minden árucikkén megtalálható lesz az információ. A Mars, a Kraft és az Unilever is jó úton jár, de várhatóan nem tudnak a programhoz teljes körűen csatlakozni a 2009 végénél előbb. Egy a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszékén végzett 2008. júniusi fókuszcsoportos kutatás eredménye szerint az egészségtudatos magyar fogyasztók körében nagyon pozitív a fogyasztói hozzáállás az INBÉ-hez, sokan kifejezetten ezeket a termékeket keresik az üzletekben. (További információk: www.mitiseszemiszom.hu, illetve Folláth Györgyné főtitkár, Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége)