Az egészségesebb táplálkozásért

A közelmúltban közzétették Brüsszelben annak a független elemzésnek az eredményeit, amely mintegy négy és fél hónapon át zajlott Európa öt országában, s azt vizsgálta, vajon milyen mértékben vezették be az étel és italgyártók az úgynevezett Irányadó Napi Beviteli Értéken (GDA) alapuló jelölési rendszert.

A Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Egyesült Királyságban és Hollandiában megvizsgált 2.026 étel- és italgyártó céggel kapcsolatos felmérés (a minta reprezentatívnak tekinthető, abban multinacionális vállalatok és családi tulajdonban levő hentesüzletek és pékségek egyaránt beletartoztak) többek között az alábbiakat mutatta ki. A nagyvállalatok 65 százaléka, már bevezette, vagy hamarosan megteszi az INBÉ címkék alkalmazását, a közepes társaságok 58 százaléka, a kisvállalkozások 34 százaléka szintén használja ezt a jelölési rendszert. Az említett címkéket alkalmazó cégek 79 százaléka várhatóan a termékválasztéka több mint felét bevonja e körbe, s nagyon nagy százalékuk (75) a csomagolás elején tünteti fel a fontos információt.

Erről a pozitív jelenségről Jean Martin, az Európai Unió Élelmiszeripari Konföderációjának (CIAA) elnöke így nyilatkozott: „Két évvel ezelőtt még alig alkalmazták az INBÉ jelölési rendszert, ma pedig az élelmiszerek és italok jelentős, és gyorsan növekvő hányadát lefedi a rendszer”. A CIAA nagyvállalati tagjai egyébként 2009-re a teljes választékukon megjelenítik az adatokat, amelyek praktikusan arról tájékoztatnak, hogy az adott csomagolásban a termék öt fontos mutatóban – kalória, cukor, zsír, telített zsírsav és nátrium – hány grammot tartalmaz, illetve, hogy az egy átlagos felnőtt irányadó napi bevitelének hány százaléka.

Az INBÉ jelölés egyre terjed hazánkban is, a McDonald’s máris teljes termékválasztékát ily módon forgalmazza, a Chio szeptember végéig lesz 100 százalékos adatszolgáltató, míg a Coca-Cola, a Nestlé, a Danone, a Tesco és a Pepsi az év végéig ígéri, hogy minden árucikkén megtalálható lesz az információ. A Mars, a Kraft és az Unilever is jó úton jár, de várhatóan nem tudnak a programhoz teljes körűen csatlakozni a 2009 végénél előbb. Egy a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszékén végzett 2008. júniusi fókuszcsoportos kutatás eredménye szerint az egészségtudatos magyar fogyasztók körében nagyon pozitív a fogyasztói hozzáállás az INBÉ-hez, sokan kifejezetten ezeket a termékeket keresik az üzletekben. (További információk: www.mitiseszemiszom.hu, illetve Folláth Györgyné főtitkár, Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége)


Nyitva az Alelí - ez most a pesti belváros egyik legjobb olasz étterme

Nyitva az Alelí - ez most a pesti belváros egyik legjobb olasz étterme 

Az Alelí egy mediterrán vidékeken őshonos dísznövény - ezt a nevet adta a spanyol éttermének három Michelin-csillagot szerzett sztárséf, Dani García, aki Budapesten nyitotta meg brandjének legújabb egységét.
Az idei év legjobb pezsgőjét kóstolhatjuk a főváros tetején

Az idei év legjobb pezsgőjét kóstolhatjuk a főváros tetején 

Komplex élmények és különleges koktélok is várnak a Hilton Budapest tetején található White Raven skybarban.
Megint egy skybar-nyitás: ezúttal a pesti oldalon

Megint egy skybar-nyitás: ezúttal a pesti oldalon 

Átadták a skybart a WING fejlesztésű ibis&TRIBE Budapest Stadium Hotelben, teljes szolgáltatáspalettájával várja látogatóit a Libertyben lévő szálloda-duo.
Vendéglátósok éves közgyűlése a Gundelben

Vendéglátósok éves közgyűlése a Gundelben 

Május 15-én a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) vezetősége és tagsága a Gundel étteremben tartotta éves közgyűlését.
Dél-amerikai "füst" a budai vár lábánál - megnyílt az UMO

Dél-amerikai "füst" a budai vár lábánál - megnyílt az UMO 

A hely koncepciója a négy alapelem, a tűz, a víz, a föld, és a levegő köré rendeződött, ahol a vendég minden érzékszervére egyszerre hatnak a multikulturális gasztronómiai élmények.
Hogyan és mennyit grilleznek nyáron a magyarok?

Hogyan és mennyit grilleznek nyáron a magyarok?  

Azokat, akik sütögetni szoktak leginkább az ételek ízvilága, a jó idő, a társaság és a tűz hangulata csábítja a grillezésre.
Különleges helyszín nyílik a Duna part egyik legszebb szakaszán

Különleges helyszín nyílik a Duna part egyik legszebb szakaszán 

Művészet, kultúra és kikapcsolódás városlakóknak.
Leállt a termelés a világ leghíresebb csípős szósz gyártójánál

Leállt a termelés a világ leghíresebb csípős szósz gyártójánál 

A rajongók állítólag rohamosan felvásárolják a még piacon lévő készleteket.
BUD Wine: kiválasztották a Budapest Airport borait

BUD Wine: kiválasztották a Budapest Airport borait 

A BUD Wine címért öt kategóriában mérettettek meg a borászatok.
Igazi borkülönlegesség volt a kínai elnök búcsúajándéka

Igazi borkülönlegesség volt a kínai elnök búcsúajándéka 

Orbán Viktor miniszterelnök Hszi Csin-pinget egy 1949-es évjáratú Tokaji Aszúval ajándékozta meg.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.