Csak erős idegzetűeknek!

Aki figyelmesen tanulmányozta a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) tavaszi közgyűlését megelőző nap programját, annak nyilvánvaló volt, hogy a nulladik nap előadásainak témái több mint érdekesek, ezért nagyon sokan érkeztek a közgyűlés előtti napon Kecskemétre, az éppen ekkor átadásra került Four Points by Sheratonba, amely a nemzetközi lánc első magyarországi négycsillagos business hotelként üzemelő tagja.

A nulladik nap előadásai közül kiemelkedett a Sziget-fesztivál létrehozójának, valamint az első magyarországi Michelin-csillaggal rendelkező Costes társtulajdonosának, Gerendai Károly inkább kötetlen beszélgetésnek minősülő, mintsem prezentációja. A Szigettel kapcsolatban elmondta, az egy hétig tartó rendezvény 6,5 milliárdos forgalmával ma már Magyarország legnagyobb programsorozata, amelynek alkalmával 50 ezer jegyet értékesítenek külföldön – és mivel a Szigeten 25 ezer ember fér el – a többi látogató természetesen Budapest más szálláshelyeit tölti, vagyis jelentős turistavonzatot, és ezzel együtt komoly idegenforgalmi bevételt generál a fővárosnak a Sziget. Ezért aztán több mint érdekes, jegyezte meg a főszervező, hogy mivel vitán felül ez a hazai legnagyobb turistaattrakció, a fővárosi vezetés – hosszas egyeztetés, alkudozás után – „csak” 150 millió forint terhet pakol a szigetesekre: 50 millió forint bérleti díjat kér a helyért, és 100 millió forint értékben kötelezi a szervezőket, hogy eladjanak különböző szolgáltatásokat a látogatóknak. Gerendai még a témával kapcsolatban megjegyezte: túl sok ma már a hazai fesztivál, abszolút túlkínálat van e téren, és ezzel nem vagyunk egyedül: Európában is dúl a fesztivál-láz. 2012-ben 2000 új fesztiválprogram indult, viszont 3000 meg is szűnt – érdeklődés híján.

A foglalási portálok működéséről szóló kerekasztalnak beharangozott, de inkább négy érdekes, rövid prezentációt magába foglaló együttgondolkodás a szállodás szakma egyik komoly problémáját feszegette: a nagykereskedők, az OTA foglalásainak árpolitikájával szemben mit tehet ma a szállodás? Bogár Zoltán (Danubius Hotels) szerint az a fő probléma, hogy a nagykereskedőkkel való együttműködés során a szállodás elveszti a kontrollt az árai fölött, és hiba öntik tonnaszám a vendéget az ilyen portálok, a szálloda üzletét ez inkább rombolja, mintsem előrevinné. Fáska Gábor (Opera Garden) szerint a budapesti szállodások esetében a nagy nemzetközi foglaló portálok (booking.com, Expedia) elveszik a helyet, a lehetőséget a direkt foglaló vendégektől, és az is gond, hogy sokszor túl nagy kontingens igénnyel lépnek fel e portálok. „Csak erős idegzetűeknek!” címmel tartotta előadását Fejér Péter (Velence Resort and Spa), aki szomorú szívvel állapította meg, hogy milyen nagymértékben függnek a hazai vidéki wellness szállodák az OTÁ-tól, és mennyire agresszív módon használják ki a lehetőségeiket a foglalási portálok.

„Ez tulajdonképpen bújtatott kuponozás”, vonta meg a következtetést a Velencei-tavi házi szakember. Szekerka András (Hunguest Hotels) ennél sokkal sarkosabban fogalmazott, szerinte a kuponos történet hazánkban az ostobaság diadalmenete. Arra is felhívta a figyelmet, milyen hibás magatartás egy szállodás részéről, ha mondjuk, a recepcióst bízzák meg a ház weblapjának kialakításával, gondozásával, valamint keresőoptimalizálási feladatokkal. Érdekes ellenpontként vetette fel a közönség soraiból egy hozzászóló, hogy pont a Hunguest részéről különös hallani a kuponok elleni kifakadást, hiszen ők maguk is működtetnek kuponos oldalt. A válasz erre az volt, hogy ez náluk tapasztalatszerzésre alkalmas eszközként funkcionál.

A nap szintén jelentős pontja volt, amikor a Starwood Hotels and Resorts nevében Thomas Willms első alelnök, a Kelet-Közép-Európa régió vezetője köszöntötte a magyar szállodás szakmát a kecskeméti házban, aki bemutatta a nemzetközi brandet, amelybe immár több mint 70 szálloda tartozik. Az alelnök feladatkörébe tartozik az új házak nyitásának felügyelete, valamint a bővítések irányítása. Így első magyarországi házuk nyitásánál is aktívan részt vett a topmenedzser. Aki kifejtette, hogy luxusmárkáik bővítése mellett céljuk az is, hogy minél több olyan franchise-rendszerben működtetett hotel létrehozásában működjenek közre, amilyen a kecskeméti négycsillagos Four Point by Sheraton is.


Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.
Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese 

Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.
Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen 

Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.
Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival 

Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.
Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál

Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál 

A tradíció és az innováció összefonódása kürtőskalács ünnepén.
Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje

Tíz éve Tatán – Pesti István, Magyarország egyik legjobb séfje 

Az ország egyik legnevesebb séfje szerepel kiadónk, a Klasszis Média idén is megrendezésre kerülő, szállodákat és éttermeket megcélzó designversenyének zsűrijében.
Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból

Kóstoló régi magyar szőlőfajták boraiból 

A nagykóstolón több mint húsz Kárpát-medencei pincészet mintegy ötven borával ismerkedhetnek meg a látogatók.
Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején

Új koktélok és pezsgőpremierek a főváros tetején 

Ismét megnyitotta kapuit Budapest egyik legkülönlegesebb skybarja, a Hilton Budapest szálloda tetején található White Raven.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.