Cégének életében akkor jött el a váltás pillanata, amikor 2014-2015-ben a „konkurencia” miatt először csak csökkentek a televíziós műsorra szóló megrendelések, majd azok egy idő után teljesen megszűntek.
Egy ideje már üzlettársaival – akik egyben családtagjai is – gondolkodtak azon, hogy a műsorkészítésen kívül más tevékenység után néznek, amivel a céget is életben tarthatják, valamint a tisztességes megélhetést is biztosítani tudják maguknak. A véletlen hozta a lehetőséget. Dékány Melinda és családja nem csak televíziós szakemberek, hanem kreatív „konyhatündérek” is, mindig is szívesen készítettek édességeket a rokonoknak, barátoknak, de amikor kísérletezni kezdtek azzal, hogy a megszokott süteményeken túl is elmerüljenek az amatőr cukrászat világában, hamar rádöbbentek, hogy házi bonbont készíteni otthon igen körülményes vállalkozás. A jó minőségű alapanyagokat nem lehet kis mennyiségben megvásárolni, a szükséges eszközök túl drágák, a hozzávalókat pedig olyan sok helyről kell beszerezni, hogy a vásárlókörúttal töltött időhöz szinte szabadságot kell kivenni.
Mivel már csaknem mindenhez lehet kapni egységcsomagot, Melinda számára logikusnak tűnt, hogy az internet segítségével keressen olyan otthoni bonbonkészítésre alkalmas készletet, ami tartalmazza a pontosan kimért alapanyagokat, az elkészítéshez szükséges eszközöket, valamint egy használható elkészítési útmutatót is. Hosszas kutatás után derült ki, hogy nem csak az országban nincs ilyen termék, de gyakorlatilag a világ más országaiban sem jutott eszébe senkinek ez a lehetőség. A kis csapat megérezte a piaci résnek tűnő lehetőséget.
Az ötlet tehát megszületett, de hogy vált valósággá? Első lépésként egy élelmiszeripari mérnök ismerős segítségével meghatározták, milyen racionális lépések kellenek ahhoz, hogy elérjék a kitűzött célt, ami egy olyan bonbonkészítő készlet kialakítása, amely minden hozzávalót tartalmaz ahhoz, hogy otthoni körülmények között bárki elkészíthesse saját bonbonjait prémium alapanyagokból költséges eszközök nélkül. Nem kis feladat volt az öntőforma anyagának megtalálása, amiben a bonbonok készülnek. Sok- sok próba és tesztelés után alakult ki egy olyan forma, amely árban és minőségben is kielégítette az elvárásokat.
Ezután következett a bonbonokhoz a megfelelő csokoládé temperálási mód kidolgozása (ezen múlik, hogy fényes és tökéletes állagú legyen az édesség bevonata), amely otthoni körülmények között is elvégezhető, drága eszközök (maghőmérő, márványlap) beszerzése nélkül. A gyakorlati megoldások kidolgozása során nem kis mennyiségű tesztbonbont fogyasztott el a család, míg végül kialakult az optimálishoz közeli változat. Ezt a szakaszt már szélesebb körű tesztelés követte: az egységcsomagokat, amelyek mindent tartalmaztak ahhoz, hogy bárki, akár tapasztalat nélkül is el tudja készíteni a bonbonokat, különböző nemű és korú embereknek osztották ki – gimnazista fiataloktól kezdve nyugdíjasokig.
Ettől kezdve felpörögtek az események, nekiláttak a csomagoló kialakításának a Nébih útmutatása szerint, megtervezték a készlethez tartozó díszdobozokat, csomagolóanyagokat és létrehozták a webshopot, melynek révén lehetővé vált a termék internetes értékesítése. Az induláskor két, úgynevezett száraztöltelékes bonbon elkészítéséhez szükséges csomagot forgalmaztak. Az egyiket kandírozott naranccsal, míg a másikat aszalt szilvával és fehér csokoládé töltelékkel készíthették el a szettek megvásárlói.
A termék piacra lépése után egyértelművé vált, hogy egyelőre tényleg nincs vetélytársuk, ezért több befektető is megkereste őket. Mivel már az összes saját megtakarításuk és ismerőstől kapott kölcsön is elfogyott, egy vállalkozóval együttműködési szerződést kötöttek, aki finanszírozza a fejlesztést, valamint a termékek piacra juttatásának költségeit. A fejlesztéseknek – és az ekkorra megjelenő befektetői tőkének – köszönhetően már olyan krémes töltelékek közül lehet választani, mint a Sacher krém, karamell krém és alkoholos fehércsokoládé-krém).
A fejlesztésnek köszönhetően alakították ki továbbá a táblás csokoládékészítő készleteiket, ahol 6-féle csokoládé alapból lehet választani (2 étcsoki, 2 tejcsoki és 2 fehér csokoládé alapból), különböző díszítéssel és ízesítéssel. Kiemelt hangsúlyt fektettek arra, hogy minden, ami a csomagokba kerül, a legmagasabb minőséget képviselje. Ezért többek között olyan gyártók termékeit használják, mint a belga Callebaut, és olyan speciális díszítéseket használnak, mint a brontei zöld pisztácia (melyet kizárólag kétévente az Etna lábánál szüretelnek). Márkanevük a WeHeartSweets lett, amely márkanévben a család édességek iránti szeretete köszön vissza. A csapat olyasmit álmodott meg, amivel reményeik szerint a nemzetközi piacokon is kitűnnek, ezért rengeteget dolgoznak, megszállottan hisznek a sikerben, és imádják a munkát, amit most végeznek.
Forrás: Vendég & Hotel