Nem lesz többé műanyag játék az egyik gyorsétteremlánc menüjéhez

A Burger King nem ad többé műanyag játékot a menüjéhez - Nagy-Britanniában. A régieket pedig visszagyűjti (azokat is, amik nem tőlük származnak), hogy újrahasznosítás után  szerszámok és játszótéri eszközök részekeiként élednek újjá.

Elsőként Nagy-Britanniában zárul le az a meghatározó korszak, amiben a Burger King bizonyos vásárlások mellé ajándék műanyagjátékot adott. A mókás kis ajándékok kivonása egyelőre csak a brit piacot érinti, de a cég tervezi az akció kiterjesztését más országokba is. Fernando Machado, a Burger King marketingvezetője azt mondja, hogy következő lépésként felkészül az USA.

A műanyagbábúk beszüntetésével egyidőben indul a gyorsétteremlánc „The Meltdown” nevű kampánya, amiben arra kérik a vásárlókat, hogy a burgerek mellé kapott játékaikat (azokat is, amik nem tőlük származnak) vigyék be az éttermeikben elhelyezett hulladékgyűjtőkbe. A figurákat szeptember végéig lehet leadni, utána pedig egy újrahasznosító üzembe mennek, ahol például szerszámok és játszótéri eszközök részekeiként élednek újjá. A Burger King számítása szerint a műanyagfigurák kivonása és az újrahasznosítás nagyjából 320 tonna egyszerhasználatos műanyagtól menti majd meg a Földet. A nagy összeolvasztó kampánynak lesz digitális, közterületi, PR, in-store és kísérleti lába is – ígéri a cég.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Burger King UK (@burgerkinguk) által megosztott bejegyzés, Szept 19., 2019, időpont: 5:26 (PDT időzóna szerint)

 „Az Egyesült Királyság az egyik legfontosabb globális piacunk. Ez a program pedig egy pilot, amivel megtesszük az első lépést a komolyabb változások felé annak érdekében, hogy visszaszorítsuk a műanyagfelhasználásunkat. A többi piacon egyelőre azt teszteljük, hogyan tudjuk 2025-re teljesen beszüntetni a természetes úton nem lebomló műanyag játékok gyártását” – idézi Fernando Machadot az AdWeek.

Frissítés: Ahogy pedig a BBC rámutatott, a Burger King drasztikus lépése nem sokkal azután következett, hogy egy brit testvérpár, Ella és Caitlin McEwan, petíciót indított, hogy a gyorséttermek szüntessék be a gyerekmenükhöz járó műanyagfigurák osztogatását. A petíciót eddig több mint 550 ezren írták alá.


Kibővült a pályázható kocsmák köre

Kibővült a pályázható kocsmák köre 

1000-2000 fő közötti települések lezárt üzleti évvel még nem rendelkező italüzletei is igényelhetik a 3 milliós támogatást.
Megérdemelt helyre került az Év Menedzsere elismerés

Megérdemelt helyre került az Év Menedzsere elismerés 

Egy esemény két helyszínen – a díjazottak között a hazai gasztrovonal elismert képviselője ott volt.
Megvan az idei Év Fagylaltja

Megvan az idei Év Fagylaltja 

2025. május 24-én a hajdúszoboszlói Szent István parkban rendezték az Év fagylaltja verseny döntőjét.
Magyar drazsét díjaztak egy rangos európai versenyen

Magyar drazsét díjaztak egy rangos európai versenyen 

Magyar aranyérem az egyik legrangosabb nemzetközi csokoládé versenyen. És ugyanezen az édes viadalon egy ezüstérmet is odaítéltek a hazai pályázónak.
A spanyol sztárséf is főz a Gourmet Fesztiválon

A spanyol sztárséf is főz a Gourmet Fesztiválon 

A május 24-i, szombat esti hatkezes főzés során Dani García és Giorgio Cavicchiolo (Alelí) valamint Varjú Imre (Flava) séfek együtt főznek.
Határokon átívelő ízek – két séf, három azonos alapanyaggal

Határokon átívelő ízek – két séf, három azonos alapanyaggal 

Gasztropárbaj a Michelin-csillagok árnyékában.
Növelte árbevételét a Zwack

Növelte árbevételét a Zwack 

A Zwack Unicum Nyrt. a 2024 április 1. és 2025 március 31. közötti 2024/2025-ös üzleti évben bruttó 38,788 milliárd forint árbevételt ért el.
Szőlő alapú gintermékek hazai szakemberektől

Szőlő alapú gintermékek hazai szakemberektől 

Közel 430 millió forint támogatással valósította meg a fejlesztést.
Híres csehországi sörfőzdék a nagy elődök nyomában

Híres csehországi sörfőzdék a nagy elődök nyomában 

Több, mint négy százalékkal többet készítette tavaly, mint 2023-ban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.