Egyesültek a soproni kékfrankosok

Egyedülálló módon folytatják boraik népszerűsítését a Soproni borvidék borászai és bormarketingesei. A soproni pincészetek megalapították a Soproni Kékfrankos Kft.-t, Magyarország első közösségi borkereskedelmi cégét. „Aki a Soproni Kékfrankos Kft.-től vásárol, az gyakorlatilag közvetlenül a pincészettől vásárolja a bort” – állítják a szervezők, akik szerint cégük klasszikus értelemben nem lesz versenytársa a többi borkereskedőnek.

„A Soproni Kékfrankos Kft.-t 2010. március 9-én indítottuk útjára, hogy egy klasszikus bor kis- és nagykereskedelmi társaság révén erősítsük a soproni borok piaci pozícióit” – közölte a vállalkozás induló sajtótájékoztatóján Taschner Kurt borász, a társaság ügyvezetője. A közel húsz alapító szindikátusi nyilatkozatot írt alá, amelyben rögzítették legfőbb céljukat, hogy a Soproni borvidék borai minél több borkedvelőhöz jussanak el itthon és külföldön. A cég különlegessége, hogy a nyereségorientált vállalkozás tulajdonosai nonprofit szervezetek: a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. és a Soproni Borút Egyesület. E közel egy évtizede működő civil szervezetek közös érdeke a Soproni borvidék és borászatainak fejlődése, a soproni borok piacának megtartása és bővítése, valamint a helyi borturizmus fellendítése. A Soproni Kékfrankos Kft. mindezidáig példanélküli mivoltát hazánkban az adja, hogy a két tulajdonos révén szinte valamennyi soproni borászat a Kft. közvetett tulajdonosa, a cég így igazi közösségi borkereskedésnek tekinthető. „Aki a Soproni Kékfrankos Kft.-től vásárol, gyakorlatilag közvetlenül a termelőtől szerzi be borait” – mondta Jandl Kálmán borász, ügyvezető. „Ez a vitathatatlan versenyelőny, amelyet terveink szerint minél jobban igyekszünk majd kihasználni a jövőben” – tette hozzá a szakember. A Kft. kisebbségi tulajdonosa a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. közel 10 éve végez közösségi bormarketing tevékenységet a borvidéken, számos akció és rendezvény fűződik a nevükhöz, többek között immáron több mint öt éve szervezik a Kékfrankos Nyár programsorozatot, amely több mint 15 ezer borkedvelőt vonz évente a Soproni borvidékre. A tulajdonosi várakozások szerint a vállalkozás két éven belül akár „termőre is fordulhat”, azaz üzleti eredményt is realizálhat. Az üzleti életben megszokottól eltérő módon azonban, a Soproni Kékfrankos Kft. esetében az eredmény kizárólag a tulajdonosok egyetértésével közösségi célra fordítható a borvidék, a soproni borászatok és boraik érdekében. Közösségi célként fogható fel a helyi rendezvények támogatása, a közösségi kommunikációs kampányok a hazai, vagy külföldi lapokban, a borturizmus fellendítését célzó akciók, de akár a fővárosban rendezett soproni fesztivál is. „A Soproni Kékfrankos Kft. küldetése éppen ezért kettős: a hagyományos értelemben vett borkereskedelmi tevékenységek mellett a marketing és PR-munka jelentősége is kiemelkedő” – jelentette ki Rigler Zsolt ügyvezető. „A piacon jelenleg működő borkereskedő cégekkel is felvesszük a kapcsolatot, hiszen azt is feladatul kaptuk a tulajdonosoktól, hogy segítsük őket információval, borral, pincelátogatási és tanulási lehetőséggel. Klasszikus értelemben véve tehát nem leszünk versenytársak a piacon” – fűzte hozzá. A Soproni Kékfrankos Kft. tevékenységének kiegészítő jellegű feladatai közé tartozik, hogy minél több olyan bor-viszonteladással foglalkozó véleményformáló kereskedő és vendéglátós szakembert, sommelier-t, szakírót utaztasson be a borvidékre, akik mindennapi munkájuk során gyakran találkozhatnak a soproni borokkal. „Meggyőződésünk, hogy egy-egy soproni bortúrát követően alapvetően megváltozik az emberek Soproni borvidékről és borairól alkotott képe, az esetleges előítéletek elillannak. Az élmények okozta kötődés pedig várakozásaink szerint éppen hosszú távú céljaink elérését segítheti, mert véleményünk szerint a hazai éttermek borlapjairól nem hiányozhat a méltán világhírű tokaji aszú mellől a soproni kékfrankos sem” – mondta Szabó Borbála, az újdonsült Soproni Kékfrankos Kft. kereskedelmi vezetője. A Kft. induló szortimentjében 15 soproni pincészet 29 kiváló bora szerepel, a szép és igen sokarcú (!) kékfrankos mellett a könnyű üde fehérboroktól a rosékon és nagy vörösborokon át kései szüretelésű desszert bor is megtalálható. A portfólió összeállításánál fő szempont volt, hogy a pincészetek a borvidékre különösen jellemző tételeikkel jelenjenek meg oly módon, hogy minden borkategóriában képviseltesse magát a fehértől a vörösborokig, a száraztól az édes ízekig. A Soproni Kékfrankos Kft. kínálatában a borok mellett kizárólag soproni illetőségű, a borhoz és a gasztronómiához köthető partnercégek termékei lesznek megtalálhatók a jövőben. A Kft. indulásakor már hivatalos viszonteladó partnere a Csonka és Fiai Kft.-nek, a világszínvonalú Trendglass hőálló üvegáruk gyártójának és a Stölzle-Lausitz GmbH. kristálypoharak kizárólagos hazai importőrének. Hosszú távon terveink szerint helyi termelők lekvárjával, szalámival, csokoládéval és más különleges gasztronómiához köthető termékekkel bővül majd a Kft. kínálata.

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.