Elképesztően jó az idei Beaujolais

Borszakemberek szerint "elképesztően" jó az idei Beaujolais, és azt remélik, hogy az elmúlt években tapasztalt visszaélések miatt megkopott hírnevű francia bor eladása ettől ismét új lendületet kaphat - tudósította az Inforádiót S.Ráduly János Franciaországból. A borászok "most vagy soha" felkiáltással mutatták be az idei Beaujolais Nouveau-t, azaz az új Beaujolais-t, melyet az immár közel ötven éves hagyománynak megfelelően november harmadik csütörtökén, pontban éjfélkor lehetett először megkóstolni.

Hogy egészen pontosan mi a gond az ötvenes évek óta világhírűvé vált, amúgy lilás színárnyalatú, fiatalos, könnyed és derűs borral? A "becsületes" bortermelők szerint a marketing stratégia, és az azzal járó "tisztességtelen" termelői eljárások. A november első csütörtökjére kihegyezett reklámkampány például azt eredményezte, hogy a Beaujolais-t immár mindössze néhány héten át, nagyjából december harmadik hetéig lehet értékesíteni, az érettebb, csak hónapokkal később piacra kerülő minőségi változat pedig alig érdekel valakit. A bor hírnevét az erdei gyümölcsöket, elsősorban a málnát idéző ízének "manipulálása" is alaposan megtépázta: a gyors meggazdagodást kereső termelők ugyanis különféle élesztőket vetettek be e célra, egyebek mellett ennek köszönhető például a banán ízű Beaujolais előállítása is, amelyen a hozzáértők immár évek óta viccelődnek. Nem véletlen tehát, hogy a még mindig meglehetősen erőteljes reklámkampány ellenére az új Beaujolais "bemutatása" egyre kevésbé számít eseménynek, az eladások pedig belföldön és külföldön egyaránt évek óta zsugorodnak. Japánban például, ahol ez a francia borfajta kifejezetten nagy népszerűségnek örvend, az eladások tavaly nem kevesebb, mint húsz százalékkal estek vissza. A termelők a 2009-es évjárattal most valóságos offenzívára készülnek, és nem csupán a bor részben elveszett becsületét igyekeznek visszaszerezni, hanem azt is be akarják bizonyítani, hogy a Franciaországban az eddigi sikerei ellenére továbbra is meglehetősen lenézett Beaujolais vidékén nem csupán néhány hetes, kizárólag azonnali fogyasztásra alkalmas, hanem komoly borokat is lehet készíteni. A szakértők azt mondják, erre még mindig van remény, amit szerintük az is jelez, hogy az utóbbi néhány évben az igazán nagy borokat adó szomszédos Burgund vidékén működő termelők közül többen szőlőt vásároltak Beaujolais-ban.

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.