Elképesztően jó az idei Beaujolais

Borszakemberek szerint "elképesztően" jó az idei Beaujolais, és azt remélik, hogy az elmúlt években tapasztalt visszaélések miatt megkopott hírnevű francia bor eladása ettől ismét új lendületet kaphat - tudósította az Inforádiót S.Ráduly János Franciaországból. A borászok "most vagy soha" felkiáltással mutatták be az idei Beaujolais Nouveau-t, azaz az új Beaujolais-t, melyet az immár közel ötven éves hagyománynak megfelelően november harmadik csütörtökén, pontban éjfélkor lehetett először megkóstolni.

Hogy egészen pontosan mi a gond az ötvenes évek óta világhírűvé vált, amúgy lilás színárnyalatú, fiatalos, könnyed és derűs borral? A "becsületes" bortermelők szerint a marketing stratégia, és az azzal járó "tisztességtelen" termelői eljárások. A november első csütörtökjére kihegyezett reklámkampány például azt eredményezte, hogy a Beaujolais-t immár mindössze néhány héten át, nagyjából december harmadik hetéig lehet értékesíteni, az érettebb, csak hónapokkal később piacra kerülő minőségi változat pedig alig érdekel valakit. A bor hírnevét az erdei gyümölcsöket, elsősorban a málnát idéző ízének "manipulálása" is alaposan megtépázta: a gyors meggazdagodást kereső termelők ugyanis különféle élesztőket vetettek be e célra, egyebek mellett ennek köszönhető például a banán ízű Beaujolais előállítása is, amelyen a hozzáértők immár évek óta viccelődnek. Nem véletlen tehát, hogy a még mindig meglehetősen erőteljes reklámkampány ellenére az új Beaujolais "bemutatása" egyre kevésbé számít eseménynek, az eladások pedig belföldön és külföldön egyaránt évek óta zsugorodnak. Japánban például, ahol ez a francia borfajta kifejezetten nagy népszerűségnek örvend, az eladások tavaly nem kevesebb, mint húsz százalékkal estek vissza. A termelők a 2009-es évjárattal most valóságos offenzívára készülnek, és nem csupán a bor részben elveszett becsületét igyekeznek visszaszerezni, hanem azt is be akarják bizonyítani, hogy a Franciaországban az eddigi sikerei ellenére továbbra is meglehetősen lenézett Beaujolais vidékén nem csupán néhány hetes, kizárólag azonnali fogyasztásra alkalmas, hanem komoly borokat is lehet készíteni. A szakértők azt mondják, erre még mindig van remény, amit szerintük az is jelez, hogy az utóbbi néhány évben az igazán nagy borokat adó szomszédos Burgund vidékén működő termelők közül többen szőlőt vásároltak Beaujolais-ban.

Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.