Elképesztően jó az idei Beaujolais

Borszakemberek szerint "elképesztően" jó az idei Beaujolais, és azt remélik, hogy az elmúlt években tapasztalt visszaélések miatt megkopott hírnevű francia bor eladása ettől ismét új lendületet kaphat - tudósította az Inforádiót S.Ráduly János Franciaországból. A borászok "most vagy soha" felkiáltással mutatták be az idei Beaujolais Nouveau-t, azaz az új Beaujolais-t, melyet az immár közel ötven éves hagyománynak megfelelően november harmadik csütörtökén, pontban éjfélkor lehetett először megkóstolni.

Hogy egészen pontosan mi a gond az ötvenes évek óta világhírűvé vált, amúgy lilás színárnyalatú, fiatalos, könnyed és derűs borral? A "becsületes" bortermelők szerint a marketing stratégia, és az azzal járó "tisztességtelen" termelői eljárások. A november első csütörtökjére kihegyezett reklámkampány például azt eredményezte, hogy a Beaujolais-t immár mindössze néhány héten át, nagyjából december harmadik hetéig lehet értékesíteni, az érettebb, csak hónapokkal később piacra kerülő minőségi változat pedig alig érdekel valakit. A bor hírnevét az erdei gyümölcsöket, elsősorban a málnát idéző ízének "manipulálása" is alaposan megtépázta: a gyors meggazdagodást kereső termelők ugyanis különféle élesztőket vetettek be e célra, egyebek mellett ennek köszönhető például a banán ízű Beaujolais előállítása is, amelyen a hozzáértők immár évek óta viccelődnek. Nem véletlen tehát, hogy a még mindig meglehetősen erőteljes reklámkampány ellenére az új Beaujolais "bemutatása" egyre kevésbé számít eseménynek, az eladások pedig belföldön és külföldön egyaránt évek óta zsugorodnak. Japánban például, ahol ez a francia borfajta kifejezetten nagy népszerűségnek örvend, az eladások tavaly nem kevesebb, mint húsz százalékkal estek vissza. A termelők a 2009-es évjárattal most valóságos offenzívára készülnek, és nem csupán a bor részben elveszett becsületét igyekeznek visszaszerezni, hanem azt is be akarják bizonyítani, hogy a Franciaországban az eddigi sikerei ellenére továbbra is meglehetősen lenézett Beaujolais vidékén nem csupán néhány hetes, kizárólag azonnali fogyasztásra alkalmas, hanem komoly borokat is lehet készíteni. A szakértők azt mondják, erre még mindig van remény, amit szerintük az is jelez, hogy az utóbbi néhány évben az igazán nagy borokat adó szomszédos Burgund vidékén működő termelők közül többen szőlőt vásároltak Beaujolais-ban.

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista 

Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.
Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.