Azok az éttermek, amelyek 80 százalékban megfelelnek a száz pontból álló higiéniai ellenőrzőlistának, Fehér Liliom tanúsítványt, matricát és lobogót kapnak, valamint felkerülnek a www.feherliliom.hu weboldalon található adatbázisba, valamint hozzájutnak egy részletes elemzéshez a hiányosságaikról. A címet az az étterem tarthatja meg, amely évi két auditálást vállal.
A magyarországi étteremlátogatókat a közterületi reklám – molinó, city light, járműreklám, szórólap - , az írott sajtó – Nők Lapja, Figyelő, FHM, Cosmopolitan, Maxima, Wellness, Exit valamint az Estmédia, szaklapok - és az internet segítségével érik el. Az étteremhigiéniai programot 2004-ben indította Isztambul egyik negyedének önkormányzata és a Johnson Diversey cég néhány szakértője. A Fehér Liliom 2007-ben jutott el Lengyelországba, idén Magyarországon valósítják meg, 2009-ben pedig Csehországban vezetik be. A tervek szerint 2009-ben Magyarország kiemelt turisztikai régiói is bekerülnek a programba, majd a rendszert kiterjesztik az egész országra és minimum 450 éttermet auditálnak. A kampányt támogatja az ÁNTSZ, a Magyar Gasztronómiai Szövetség, a Magyar Vendéglátó Szövetség, a Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Szállodaszövetség.