Pörögnek az unicumok

Megnövekedtek az italgyártó bevételei az idei üzleti év első felében, míg a külföldön lebonyolított, nagyobb összegű reklámkampány miatt profitágon visszaesésről számolt be a Zwack-ház menedzsmentje.

A Zwack Unicum bruttó árbevétele a cég üzleti évének szeptember végén lezárt első felében az előző év azonos időszakához mérten 5,9 százalékkal 18 234 millió forintra nőtt – olvasható a Világgazdaság cikkében.

Mint írják, a bruttó árbevétel idén már tartalmazza a január 1-jén bevezetett kötelező visszaváltási rendszer díjbevételét is, mely az első fél évben 165 millió forint volt. A nettó értékesítés – jövedéki adó, valamint DRS nélküli árbevétel – 8,6 százalékkal, 11 289 millió forintra bővült.

A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 5,3 százalékkal haladta meg a korábbi számokat, míg a saját termelésű termékek nettó árbevétele 7 240 millió forintra emelkedett.

Ezen belül a prémium termékek árbevétele 11,1 százalékkal ugrott meg, míg a minőségi termékek árbevétele alig bővült.

Nőtt az Unicum és a Kalumba márka árbevétele

Az Unicum márkaé 12,8, míg a Kalumbáé 37,1 százalékkal.

A forgalmazott termékek közül viszont a Diageo portfólió-árbevétele 1,4 százalékkal, míg az egyéb forgalmazott termékek árbevétele majdnem 18 százalékkal csökkent. 

Az április-szeptemberi bolti piackutatási adatok szerint a magyar adózott, kiskereskedelemre vonatkozó égetett szeszes italok piaca volumenben 4,1 százalékkal csökkent, míg értékben stagnált, írja a portál.  Ugyanebben az időszakban a Zwack értékesítése mennyiségre 6,5 százalékkal nőtt, míg bruttó értékben 12,6 százalékkal szárnyalta túl a bázist.


Fotó: Unicum Ház Facebook oldala

Az export 15,1 százalékkal, 1205 millió forintra gyarapodott

Főleg a német piaci sikereknek köszönhetően a második negyedévben közel 13 százalékkal bővült a kivitel árbevétel, itt ebben a negyedévben több mint 140 százalékkal nőtt a forgalom, de 25 százalékkal emelkedett a vámmentes boltokban értékesített termékek árbevétele is.

A legnagyobb növekedést azonban a szolgáltatások üzletága érte el, ahol a forgalom 52,5 százalékkal, 755 millió forintig lőtt ki. 

A Világgazdaság külön kiemelte, hogy

„a növekvő árbevétel dacára az anyag jellegű ráfordítások 4,4 százalékkal csökkentek, és így a bruttó fedezeti hányad 4,6 százalékponttal, 65,3 százalékra javult, amelynek háttérében az alapanyag-beszerzési árak mérséklődése, illetve a termékösszetétel kedvező alakulása áll.”

Eközben a személyi jellegű ráfordítások 9,2 százalékkal emelkedtek, mivel az üzleti év elején az italgyártó átlagosan 12 százalékos bérfejlesztést hajtott végre.

A működési eredmény 1461 millió forint lett, mely 1,7 százalékkal alacsonyabb az előző évinél.

 


A vendégek elismerését nyerte el a Mystery Hotel Budapest étterme

A vendégek elismerését nyerte el a Mystery Hotel Budapest étterme 

Több kategóriában hirdették ki a 2024. őszi Étterem Hét legjobb éttermeit.
30 éves a METRO – méltó módon ünnepelt

30 éves a METRO – méltó módon ünnepelt 

Partnereivel és munkatársakkal ünnepelte a METRO Nagykereskedelem magyarországi fennállásának 30. évfordulóját a Millenárison, 2024. október 24-én.
Szőlőlékóstoló rendezvény Budapesten

Szőlőlékóstoló rendezvény Budapesten 

A fővárosban rendezik az első magyar szőlőlékóstolót.
Rászálltak a hatóságok az ételfutárokra

Rászálltak a hatóságok az ételfutárokra 

Az utóbbi időben jelentősen megnövekedett a fogyasztóvédelmi hatósághoz érkezett panaszok az ételkihordó cégek tevékenységével kapcsolatban.
Elfogadott idehaza a növényi alapú életszemlélet?

Elfogadott idehaza a növényi alapú életszemlélet? 

Nyitni kell  – ez volt a Budaörsön rendezett Növényi Konferencia legfontosabb gondolata.
Tojásválság Szlovákiában

Tojásválság Szlovákiában 

Brutál elszálltak az árak, és a jelek szerint nem ér véget a nehéz helyzet – az árak a hiány miatt tovább emelkedhetnek.
METRO: friss kutatás a vendéglátóipar helyzetéről

METRO: friss kutatás a vendéglátóipar helyzetéről 

Partnereit kérdezte a METRO.
Márton-napi vacsorával készül a budapesti topétterem

Márton-napi vacsorával készül a budapesti topétterem 

A hagyományos fogásokat egy csipetnyi modernséggel ötvözik.
Csődvédelmi eljárás alatt az ismert amerikai étteremlánc

Csődvédelmi eljárás alatt az ismert amerikai étteremlánc 

A problémák nem csak hazánkban jelentkeztek.
Meglepő döntés egy budapesti kávézó esetén

Meglepő döntés egy budapesti kávézó esetén 

Különleges ízvilággal és egy érdekes kísérlettel várja a vendégeket a budapesti Vivina's Cafe & Roastery.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.