Pörögnek az unicumok

Megnövekedtek az italgyártó bevételei az idei üzleti év első felében, míg a külföldön lebonyolított, nagyobb összegű reklámkampány miatt profitágon visszaesésről számolt be a Zwack-ház menedzsmentje.

A Zwack Unicum bruttó árbevétele a cég üzleti évének szeptember végén lezárt első felében az előző év azonos időszakához mérten 5,9 százalékkal 18 234 millió forintra nőtt – olvasható a Világgazdaság cikkében.

Mint írják, a bruttó árbevétel idén már tartalmazza a január 1-jén bevezetett kötelező visszaváltási rendszer díjbevételét is, mely az első fél évben 165 millió forint volt. A nettó értékesítés – jövedéki adó, valamint DRS nélküli árbevétel – 8,6 százalékkal, 11 289 millió forintra bővült.

A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 5,3 százalékkal haladta meg a korábbi számokat, míg a saját termelésű termékek nettó árbevétele 7 240 millió forintra emelkedett.

Ezen belül a prémium termékek árbevétele 11,1 százalékkal ugrott meg, míg a minőségi termékek árbevétele alig bővült.

Nőtt az Unicum és a Kalumba márka árbevétele

Az Unicum márkaé 12,8, míg a Kalumbáé 37,1 százalékkal.

A forgalmazott termékek közül viszont a Diageo portfólió-árbevétele 1,4 százalékkal, míg az egyéb forgalmazott termékek árbevétele majdnem 18 százalékkal csökkent. 

Az április-szeptemberi bolti piackutatási adatok szerint a magyar adózott, kiskereskedelemre vonatkozó égetett szeszes italok piaca volumenben 4,1 százalékkal csökkent, míg értékben stagnált, írja a portál.  Ugyanebben az időszakban a Zwack értékesítése mennyiségre 6,5 százalékkal nőtt, míg bruttó értékben 12,6 százalékkal szárnyalta túl a bázist.


Fotó: Unicum Ház Facebook oldala

Az export 15,1 százalékkal, 1205 millió forintra gyarapodott

Főleg a német piaci sikereknek köszönhetően a második negyedévben közel 13 százalékkal bővült a kivitel árbevétel, itt ebben a negyedévben több mint 140 százalékkal nőtt a forgalom, de 25 százalékkal emelkedett a vámmentes boltokban értékesített termékek árbevétele is.

A legnagyobb növekedést azonban a szolgáltatások üzletága érte el, ahol a forgalom 52,5 százalékkal, 755 millió forintig lőtt ki. 

A Világgazdaság külön kiemelte, hogy

„a növekvő árbevétel dacára az anyag jellegű ráfordítások 4,4 százalékkal csökkentek, és így a bruttó fedezeti hányad 4,6 százalékponttal, 65,3 százalékra javult, amelynek háttérében az alapanyag-beszerzési árak mérséklődése, illetve a termékösszetétel kedvező alakulása áll.”

Eközben a személyi jellegű ráfordítások 9,2 százalékkal emelkedtek, mivel az üzleti év elején az italgyártó átlagosan 12 százalékos bérfejlesztést hajtott végre.

A működési eredmény 1461 millió forint lett, mely 1,7 százalékkal alacsonyabb az előző évinél.

 


Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.
Kék otellós keszthelyi desszert a Balaton sütije

Kék otellós keszthelyi desszert a Balaton sütije 

A desszert már megjelenésében is a Balaton hangulatát idézi.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.