Pörögnek az unicumok

Megnövekedtek az italgyártó bevételei az idei üzleti év első felében, míg a külföldön lebonyolított, nagyobb összegű reklámkampány miatt profitágon visszaesésről számolt be a Zwack-ház menedzsmentje.

A Zwack Unicum bruttó árbevétele a cég üzleti évének szeptember végén lezárt első felében az előző év azonos időszakához mérten 5,9 százalékkal 18 234 millió forintra nőtt – olvasható a Világgazdaság cikkében.

Mint írják, a bruttó árbevétel idén már tartalmazza a január 1-jén bevezetett kötelező visszaváltási rendszer díjbevételét is, mely az első fél évben 165 millió forint volt. A nettó értékesítés – jövedéki adó, valamint DRS nélküli árbevétel – 8,6 százalékkal, 11 289 millió forintra bővült.

A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 5,3 százalékkal haladta meg a korábbi számokat, míg a saját termelésű termékek nettó árbevétele 7 240 millió forintra emelkedett.

Ezen belül a prémium termékek árbevétele 11,1 százalékkal ugrott meg, míg a minőségi termékek árbevétele alig bővült.

Nőtt az Unicum és a Kalumba márka árbevétele

Az Unicum márkaé 12,8, míg a Kalumbáé 37,1 százalékkal.

A forgalmazott termékek közül viszont a Diageo portfólió-árbevétele 1,4 százalékkal, míg az egyéb forgalmazott termékek árbevétele majdnem 18 százalékkal csökkent. 

Az április-szeptemberi bolti piackutatási adatok szerint a magyar adózott, kiskereskedelemre vonatkozó égetett szeszes italok piaca volumenben 4,1 százalékkal csökkent, míg értékben stagnált, írja a portál.  Ugyanebben az időszakban a Zwack értékesítése mennyiségre 6,5 százalékkal nőtt, míg bruttó értékben 12,6 százalékkal szárnyalta túl a bázist.


Fotó: Unicum Ház Facebook oldala

Az export 15,1 százalékkal, 1205 millió forintra gyarapodott

Főleg a német piaci sikereknek köszönhetően a második negyedévben közel 13 százalékkal bővült a kivitel árbevétel, itt ebben a negyedévben több mint 140 százalékkal nőtt a forgalom, de 25 százalékkal emelkedett a vámmentes boltokban értékesített termékek árbevétele is.

A legnagyobb növekedést azonban a szolgáltatások üzletága érte el, ahol a forgalom 52,5 százalékkal, 755 millió forintig lőtt ki. 

A Világgazdaság külön kiemelte, hogy

„a növekvő árbevétel dacára az anyag jellegű ráfordítások 4,4 százalékkal csökkentek, és így a bruttó fedezeti hányad 4,6 százalékponttal, 65,3 százalékra javult, amelynek háttérében az alapanyag-beszerzési árak mérséklődése, illetve a termékösszetétel kedvező alakulása áll.”

Eközben a személyi jellegű ráfordítások 9,2 százalékkal emelkedtek, mivel az üzleti év elején az italgyártó átlagosan 12 százalékos bérfejlesztést hajtott végre.

A működési eredmény 1461 millió forint lett, mely 1,7 százalékkal alacsonyabb az előző évinél.

 


Michelin Guide díjkiosztó: íme, az idei hazai díjazottak teljes listája

Michelin Guide díjkiosztó: íme, az idei hazai díjazottak teljes listája 

A világ vezető étteremkalauza, a Michelin Guide 2024. december 10-i magyarországi díjátadóján kiderült, hogy országos szinten 78 étterem került be a francia kalauz magyarországi ajánlójába.
Január elsején életbe lép a szervízdíj változásáról szóló rendelet

Január elsején életbe lép a szervízdíj változásáról szóló rendelet 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter aláírta azt a rendeletet, amely szabályozza a szervizdíjakat.
Mész vagy maradsz, Osama?

Mész vagy maradsz, Osama? 

Osama Kutaini , szír származású séf neve mára megkerülhetetlenné vált a hazai gasztro területén. Tehetségét sosem kispályán mutatta meg: mindig is a fine dining csúcskategóriás világában, ötcsillagos éttermek konyháján alkotott.
High-end japán életérzés – kerek évfordulóval

High-end japán életérzés – kerek évfordulóval 

Idén 30 éves az a márka, amely világszerte lenyűgözi rajongóit.
Jövőre  megújul a ProWein

Jövőre megújul a ProWein  

„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel, illetve új csarnokelrendezéssel mutatkozik be a ProWein 2025.
Kiderült, melyek a magyarok kedvenc karácsonyi fogásai

Kiderült, melyek a magyarok kedvenc karácsonyi fogásai 

Országos kutatás: drágább lesz az ünnepi menü, mint tavaly.
Ahol bezárul egy ajtó – ott mindig kinyílik egy másik

Ahol bezárul egy ajtó – ott mindig kinyílik egy másik 

Karácsonyi ajándékként megnyílt a főváros egyik legizgalmasabb gasztronómiáját és álomdesign megoldásait kínáló rooftop bár és étterme, a BiBo Budapest.
Kitehetik a gyászszalagot a Mozartkugeln rajongók

Kitehetik a gyászszalagot a Mozartkugeln rajongók 

December 5-én gurult le az utolsó Mozart golyó Salzburgban, ugyanis az azt gyártó nagyvállalat bezárta ausztriai üzemét.
Az Agrártárca szerint jól fogynak a rozé borok

Az Agrártárca szerint jól fogynak a rozé borok 

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) tavalyi felmérése szerint 2017-hez képest 5 százalékkal nőtt a magyarországi rozéfogyasztás, míg a vörösboré mérséklődött.
Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.