Folytatódik a minőségi pálinkafogyasztás népszerűsítése

Idén is folytatódik a hazai gyümölcs- és törkölypálinka presztízsépítését célzó kommunikáció. Míg a tavalyi év kampánya igyekezett megszabadítani a pálinkaképet az elmúlt évtizedek alatt rárakódott negatív képzettársításoktól, az Agrármarketing Centrum 2009-ben az egyik legfontosabb magyar termék mögött rejlő misztikumra, a gyümölcsben rejlő titok felvillantására koncentrál.

Mintegy három éve kezdődött el az a folyamat, amelynek célja, hogy megváltoztassa az egyik legfontosabb hungarikumhoz, a pálinkához való általános fogyasztói hozzáállást. A projektgazda AMC elsődleges célja természetesen nem az, hogy több szeszesitalt vásároljanak a fogyasztók, hanem hogy tudatos fogyasztásra ösztönözze a hazai pálinkaélvezőket, így arra biztat, hogy a silány helyett mindig a jobb minőséget válasszák. Célja továbbá, hogy a vásárlók előnyben részesítsék a pálinkát a külföldi szeszesitalokkal szemben. A magyar pálinka versenyképességének megteremtése két évvel ezelőtt a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a szakmai szervezetek összefogásával indult. A szervezetek közös stratégiát készítettek, amelyben a hazai gyümölcs- és törkölypálinka presztízsének emelését, a pálinka imázsának javítását, valamint nemzeti italként való pozicionálását tűzték ki legfontosabb célként a közösségi marketing eszközeivel. A folyamat első lépéseként felmérték a hazai piacot annak érdekében, hogy a pálinkához kapcsolódó üzenetek a valós igények ismeretén alapuljanak, és alkalmasak legyenek a célcsoport hatékony megszólítására. A 2008-as kampány célja minderre alapozva a pálinka imázsának átalakítása volt, vagyis az italhoz köthető negatív megítélések leválasztása a termékről. Az idei évben a pálinka fogyasztásának új alapokra helyezése, az ital divatossá, „trendivé” tétele fogalmazódott meg legfontosabb célként. Az AMC kampánya – ennek megfelelően – igyekszik megmutatni a termék misztikumát, a kulturált fogyasztásra ösztönző mögöttes értékrendszert. A köztéri eszközökkel és online felületekkel operáló kampány üzenete, kreatív formavilága, valamint a vásárlást ösztönző PR-eszközök közös, szinergikus hatása mind a „titok”, a „rejtett érték” üzenetét hivatottak eljuttatni a fogyasztóhoz. A kampány egyik eszközeként a www.palinkaoldal.hu oldalon hamarosan elérhető Pálinkajellemek alkalmazás segítségével mindenki megtalálhatja a személyiségéhez leginkább passzoló pálinkafajtát, ezzel is sugallva, hogy amiképpen az embereknek, a pálinkáknak is önálló személyiségük van. A decemberben megrendezendő Pálinkaakadémia és mixerverseny pedig az ital széles körű felhasználhatóságának üzenetét hordozza, összekapcsolva a koktélok csillogó világát a pálinka nemes, meghatározó vonásaival. E rendezvényen az ország leghíresebb mixerei mutatják be egy-egy eredetvédett pálinka köré álmodott koktélkülönlegességeiket. A tavalyi és az idei kampány is elsősorban azt a célt szolgálja, hogy mind szélesebb körben váljanak ismertté a pálinka vitathatatlan értékei, amelyek pozitív irányba befolyásolhatják az italhoz kapcsolódó attitűdöket, valamint a pálinka mint nemzeti ital imázsát.

Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.