A megkérdezett franciák 71 százaléka nemmel válaszolt arra a kérdésre, hogy kiismeri-e magát a borok között - derült ki a Terre de vins magazinban kedden nyilvánosságra hozott közvélemény-kutatásból. A telefonos felmérést májusban a ViaVoice közvélemény-kutató intézet készítette több mint ezer nagykorú bevonásával.
A válaszadók 43 százaléka árulta el, hogy "fogalma sincs" a borokról. Csak három százalékuk érezte úgy, hogy "sokat" tud róluk, 26 százalékuk pedig úgy vélte, "elég jól kiismeri magát".
A szakmagazin szerint a kutatás eredménye tükrözi a társadalmi különbségeket is. A vezető pozícióban lévők és a szabad foglalkozásúak 43 százaléka gondolta úgy, hogy jól ismeri a borokat. Az alkalmazottaknak csak 20 százaléka, a munkásoknak pedig 16 százaléka vélte ezt magáról.
A ViaVoice felmérése arra is rávilágított, hogy Franciaországban az "elit" jut hozzá a jó borokhoz, az alacsonyabb bevételű háztartásokban élők nem engedhetik meg maguknak fogyasztásukat.
A franciák jelentős hányada (51 százaléka) szerint szükség lenne arra, hogy a fiatalokat bevezessék a borok világába, és felhívják figyelmüket a mértéktartó fogyasztásra.
Forrás: MTI