Kamu értékeléssekkel csábítják a turistákat az oroszországi vb alatt

Kamuértékeléseket ígér orosz éttermeknek egy cég a legnépszerűbb turisztikai oldalon, hogy minél többen térjenek be ezekre a helyekre a foci-vb ideje alatt. A június 14-én kezdődő labdarúgó világbajnokságra több százezer turistát várnak Oroszországba.

Felkészülési mérkőzésekkel készül az orosz futball-válogatott a hazai rendezésű vb-re. A Szbornaja május 30-án Ausztria, június 5-én Törökország ellen játszik barátságos mérkőzést; majd június 14-én az Oroszország–Szaúd-Arábia nyitómeccsel megkezdődik a 21. labdarúgó világbajnokság.

Az oroszok az A csoportban később Uruguay-jal és Egyiptommal is megmérkőznek. A házigazdák minimális célja, hogy ebből a négyesből továbbjussanak. „Nagy megtiszteltetés ez nekünk, nagy dolog. Ritkán játszhatunk a világbajnokságon, főleg idehaza. Érezzük a nyomást, és meg is próbáljuk boldoggá tenni a hazánkat és a szurkolóinkat. Az a minimum, hogy a csoportunkból továbbjutunk. De az elődöntőbe is bejuthatunk” – mondta Daler Kujajev, a válogatott játékosa.

De nemcsak az orosz focisták akarnak mindenáron bizonyítani a világnak. Az országba a vb ideje alatt annyi külföldi érkezhet, mint amennyi turista máskor egy év alatt összesen. Ez pedig több százezer éhes szájat jelent. Ismeretlen helyen a legtöbben a Tripadvisor nevű weboldalt hívják segítségül, ott nézik meg, az adott városban mely éttermeket érdemes felkeresni, mik azok a helyek, amiket mások is jónak találtak. A legjobb helyek listájára felkerülni nem könnyű, de pénzzel ezt is meg lehet oldani. Egy marketinges cég nyíltan hirdeti, hogy a megrendelőket dicsérő ál-értékeléseket ír idegen nyelveken, hogy a turisták végül az ő ügyfelüket válasszák, ha megéheznek. Az adott város top10-es listájára 35 ezer rubelért, átszámítva 150 ezer forintért tesz fel egy éttermet a cég.

„Hamis értékelést írni nem bűn vagy megtévesztés, ahogy egyesek gondolják. Sokszor szükséges. Képzeljük el, hogy nyitottunk egy éttermet, és még kevés vendégünk van, úgyhogy nincsenek értékeléseink, ezért nincsenek új vendégeink. Ez egy ördögi kör” – magyarázta egy orosz marketingszakember. A Tripadvisor egyébként egy külön algoritmussal szűri ki a hamis hozzászólásokat, de a marketinges cég a reklámja szerint képes arra, hogy megkerülje ezt a mechanizmust.

Forrás: hírTV


A Botaniq Bár és a Bibo is ott a Gourmet Fesztiválon

A Botaniq Bár és a Bibo is ott a Gourmet Fesztiválon 

Michelin-csillagos éttermek, népszerű street food helyek, borászatok, cukrászdák és kézműves finomságok egy helyen.
Jég veled – búcsú az idei cseresznyetermés jórészétől

Jég veled – búcsú az idei cseresznyetermés jórészétől 

Idén luxuscikk lehet a cseresznye és az őszibarack is.
Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.