Kamu értékeléssekkel csábítják a turistákat az oroszországi vb alatt

Kamuértékeléseket ígér orosz éttermeknek egy cég a legnépszerűbb turisztikai oldalon, hogy minél többen térjenek be ezekre a helyekre a foci-vb ideje alatt. A június 14-én kezdődő labdarúgó világbajnokságra több százezer turistát várnak Oroszországba.

Felkészülési mérkőzésekkel készül az orosz futball-válogatott a hazai rendezésű vb-re. A Szbornaja május 30-án Ausztria, június 5-én Törökország ellen játszik barátságos mérkőzést; majd június 14-én az Oroszország–Szaúd-Arábia nyitómeccsel megkezdődik a 21. labdarúgó világbajnokság.

Az oroszok az A csoportban később Uruguay-jal és Egyiptommal is megmérkőznek. A házigazdák minimális célja, hogy ebből a négyesből továbbjussanak. „Nagy megtiszteltetés ez nekünk, nagy dolog. Ritkán játszhatunk a világbajnokságon, főleg idehaza. Érezzük a nyomást, és meg is próbáljuk boldoggá tenni a hazánkat és a szurkolóinkat. Az a minimum, hogy a csoportunkból továbbjutunk. De az elődöntőbe is bejuthatunk” – mondta Daler Kujajev, a válogatott játékosa.

De nemcsak az orosz focisták akarnak mindenáron bizonyítani a világnak. Az országba a vb ideje alatt annyi külföldi érkezhet, mint amennyi turista máskor egy év alatt összesen. Ez pedig több százezer éhes szájat jelent. Ismeretlen helyen a legtöbben a Tripadvisor nevű weboldalt hívják segítségül, ott nézik meg, az adott városban mely éttermeket érdemes felkeresni, mik azok a helyek, amiket mások is jónak találtak. A legjobb helyek listájára felkerülni nem könnyű, de pénzzel ezt is meg lehet oldani. Egy marketinges cég nyíltan hirdeti, hogy a megrendelőket dicsérő ál-értékeléseket ír idegen nyelveken, hogy a turisták végül az ő ügyfelüket válasszák, ha megéheznek. Az adott város top10-es listájára 35 ezer rubelért, átszámítva 150 ezer forintért tesz fel egy éttermet a cég.

„Hamis értékelést írni nem bűn vagy megtévesztés, ahogy egyesek gondolják. Sokszor szükséges. Képzeljük el, hogy nyitottunk egy éttermet, és még kevés vendégünk van, úgyhogy nincsenek értékeléseink, ezért nincsenek új vendégeink. Ez egy ördögi kör” – magyarázta egy orosz marketingszakember. A Tripadvisor egyébként egy külön algoritmussal szűri ki a hamis hozzászólásokat, de a marketinges cég a reklámja szerint képes arra, hogy megkerülje ezt a mechanizmust.

Forrás: hírTV


Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől

Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől 

Évtizedes hagyományokkal rendelkezik a Kisfaludy-ház a balatoni vendéglátás területén, most mégis bezárt.
Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra

Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra 

A rangos elismerést a vendéglátó szakma legjobbjai kaphatják, évente legfeljebb hárman.
Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten

Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten 

A budapesti Récsei Centerben lévő felújított élelmiszerbolt több mint 100 négyzetméteren kínál termékeket.
Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban

Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban 

A Rovinjban található Agli Amici megtartotta két Michelin-csillagát, az egycsillagos éttermek száma pedig tízről tizenkettőre emelkedett Horvátországban.
Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség

Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség 

A villányi borvidék szőlőfajtáinak nagy része fogékony a kórokozóra, a terjedés csak hatékony megelőző intézkedésekkel akadályozható meg.
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen

Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen  

Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi borvidék.
Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.