Kávé-fronton és új shop-kínálattal erősít a Shell

Miután felmérték a hazai utazók szokásait, úgy döntöttek, hogy európai piacukkal összhangban, két új területre is fókuszálnak ezentúl magyarországi töltőállomásaikon.

A magyarok újra több időt töltenek úton, és a hosszú kilométerek megtétele során szeretnek egy finom kávéra megállni a töltőállomásokon. A Shell által a vásárlók körében végzett felmérés szerint a kávé az egyik fő indok, amiért az emberek eldöntik, mely töltőállomáson állnak meg tankolni, hallhattuk azon a sajtótájékoztatón, amelyet október 6-án, egy pesti állomáson tartottak.

Lassan vissza a normális kerékvágásba

A 2020-as és 2021-es felméréseken alapuló fogyasztói trendek azt mutatják, hogy a magyarok lassan visszatérnek a járvány előtti szokásaikhoz, és kezdenek többet utazni. Míg tavaly áprilisban a megkérdezettek 40 százaléka mondta azt, hogy kevesebbet kíván utazásra és nyaralásra költeni, addig 2021 márciusában már a válaszadók közel 40 százaléka jelezte, hogy belföldi utazásokat és nyaralásokat, 20 százalékuk pedig külföldi utazásokat tervez. "Örülünk, hogy a magyar autósok lassan visszatérnek a járványt megelőző időszak szokásaihoz. A Shell magyarországi töltőállomásain a kávéértékesítés volumene újra közel hasonló szinten van, mint 2020 elején", mondta Zákány Matild, a Shell Hungary Shop Üzletágának vezetője a tájékoztató alkalmával.

Nagyon is számít, hol milyen a kávé

Az NMS Market Research által végzett felmérés szerint a hosszú (több mint 3 órás) autóutak során a magyarok többsége rendszeresen megáll egy rövid pihenőre, általában töltőállomásokon. Ilyenkor pihennek, valamint felfrissülnek, miközben hideg vagy meleg ételt és italt is szívesen fogyasztanak. A felmérésben résztvevők számára a kávé minőségét leginkább a származási ország, az üzletben található, a prémium minőségű kávéital elkészítését biztosító professzionális kávégép, valamint a rendelkezésre álló kávétípusok széles választéka garantálja.

A kávé és a hosszú autóút együtt jár

A kávéfogyasztás gyakorisága Magyarországon egyenes arányban van a tankolások számával, így kiaknázható lehetőséget rejt, érdemes a töltőállomásokat rövid kávészünet helyszínévé alakítani. Ezt alátámasztja, hogy a vásárlók 2/3-a inkább a töltőállomáson fogyasztja el kávéját, hogy egyben rövid pihenőt is tartson.

A mobilitás változó trendjei szerint a jövőben a vásárlók valószínűleg több időt töltenek majd a Shell töltőállomásokon, hiszen kávézhatnak, hozzá hideg-meleg ételeket fogyaszthatnak, sőt akár be is vásárolhatnak a Tescoval kötött stratégiai megállapodásnak köszönhetően, szuper választékot kínálva 23 töltőállomásukon, a 0-24 órás nyitvatartás idején. 

Kétféle saját márkát kínálnak

A vállalat a kávéforgalmazási tapasztalataira és a shopjaiban nyújtott kávéházi élményre építve a Shell Café márka bevezetése mellett döntött számos európai országban, köztük Magyarországon is, hangzott még el. Az üzletek két egyedi kávékeveréket kínálnak, amelyeket világszerte elismert kávészakértők és pörkölőmesterek fejlesztettek ki. Ezek következők: egyik a "Dél-Amerika íze" elnevezésű kávékeverék (80% arabica, 20% robusta) egy intenzív, fűszeres ízvilágot hozva, a másik pedig az "Afrika íze" nevet kapta, ez lágyabb, gyümölcsösebb a másiknál, köszönhetően többek közt a 90% arabica és 10 % robusta tartalomnak.  Mindkét saját kávébrandjük teljes mértékben megfelel a legmagasabb szintű fenntarthatósági és etikai követelményeknek, a készítésükhöz használt kávészemek az Esőerdő Szövetség tanúsítványával rendelkeznek (Rainforest Alliance Certified™). Végül megtudtuk azt is, ahol nincsenek professzionális karos kávégépek - idén ilyennel 40 állomásukat szerelik fel -, ott a cég automata gépeket szerel fel, amelyek pont azt a minőséget képviselik, mint karos társaik. 

 

 

Forrás: Grayling Hungary


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.