Kávé-fronton és új shop-kínálattal erősít a Shell

Miután felmérték a hazai utazók szokásait, úgy döntöttek, hogy európai piacukkal összhangban, két új területre is fókuszálnak ezentúl magyarországi töltőállomásaikon.

A magyarok újra több időt töltenek úton, és a hosszú kilométerek megtétele során szeretnek egy finom kávéra megállni a töltőállomásokon. A Shell által a vásárlók körében végzett felmérés szerint a kávé az egyik fő indok, amiért az emberek eldöntik, mely töltőállomáson állnak meg tankolni, hallhattuk azon a sajtótájékoztatón, amelyet október 6-án, egy pesti állomáson tartottak.

Lassan vissza a normális kerékvágásba

A 2020-as és 2021-es felméréseken alapuló fogyasztói trendek azt mutatják, hogy a magyarok lassan visszatérnek a járvány előtti szokásaikhoz, és kezdenek többet utazni. Míg tavaly áprilisban a megkérdezettek 40 százaléka mondta azt, hogy kevesebbet kíván utazásra és nyaralásra költeni, addig 2021 márciusában már a válaszadók közel 40 százaléka jelezte, hogy belföldi utazásokat és nyaralásokat, 20 százalékuk pedig külföldi utazásokat tervez. "Örülünk, hogy a magyar autósok lassan visszatérnek a járványt megelőző időszak szokásaihoz. A Shell magyarországi töltőállomásain a kávéértékesítés volumene újra közel hasonló szinten van, mint 2020 elején", mondta Zákány Matild, a Shell Hungary Shop Üzletágának vezetője a tájékoztató alkalmával.

Nagyon is számít, hol milyen a kávé

Az NMS Market Research által végzett felmérés szerint a hosszú (több mint 3 órás) autóutak során a magyarok többsége rendszeresen megáll egy rövid pihenőre, általában töltőállomásokon. Ilyenkor pihennek, valamint felfrissülnek, miközben hideg vagy meleg ételt és italt is szívesen fogyasztanak. A felmérésben résztvevők számára a kávé minőségét leginkább a származási ország, az üzletben található, a prémium minőségű kávéital elkészítését biztosító professzionális kávégép, valamint a rendelkezésre álló kávétípusok széles választéka garantálja.

A kávé és a hosszú autóút együtt jár

A kávéfogyasztás gyakorisága Magyarországon egyenes arányban van a tankolások számával, így kiaknázható lehetőséget rejt, érdemes a töltőállomásokat rövid kávészünet helyszínévé alakítani. Ezt alátámasztja, hogy a vásárlók 2/3-a inkább a töltőállomáson fogyasztja el kávéját, hogy egyben rövid pihenőt is tartson.

A mobilitás változó trendjei szerint a jövőben a vásárlók valószínűleg több időt töltenek majd a Shell töltőállomásokon, hiszen kávézhatnak, hozzá hideg-meleg ételeket fogyaszthatnak, sőt akár be is vásárolhatnak a Tescoval kötött stratégiai megállapodásnak köszönhetően, szuper választékot kínálva 23 töltőállomásukon, a 0-24 órás nyitvatartás idején. 

Kétféle saját márkát kínálnak

A vállalat a kávéforgalmazási tapasztalataira és a shopjaiban nyújtott kávéházi élményre építve a Shell Café márka bevezetése mellett döntött számos európai országban, köztük Magyarországon is, hangzott még el. Az üzletek két egyedi kávékeveréket kínálnak, amelyeket világszerte elismert kávészakértők és pörkölőmesterek fejlesztettek ki. Ezek következők: egyik a "Dél-Amerika íze" elnevezésű kávékeverék (80% arabica, 20% robusta) egy intenzív, fűszeres ízvilágot hozva, a másik pedig az "Afrika íze" nevet kapta, ez lágyabb, gyümölcsösebb a másiknál, köszönhetően többek közt a 90% arabica és 10 % robusta tartalomnak.  Mindkét saját kávébrandjük teljes mértékben megfelel a legmagasabb szintű fenntarthatósági és etikai követelményeknek, a készítésükhöz használt kávészemek az Esőerdő Szövetség tanúsítványával rendelkeznek (Rainforest Alliance Certified™). Végül megtudtuk azt is, ahol nincsenek professzionális karos kávégépek - idén ilyennel 40 állomásukat szerelik fel -, ott a cég automata gépeket szerel fel, amelyek pont azt a minőséget képviselik, mint karos társaik. 

 

 

Forrás: Grayling Hungary


Letarolta a fagy a cseh gyümölcsöket

Letarolta a fagy a cseh gyümölcsöket 

Az elmúlt száz év legnagyobb gyümölcskáráról számolnak be a cseh gyümölcstermesztők. A károkat az elmúlt napok fagyos időjárása okozta.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Új, buli előtti alapozóhely a pesti Duna-parton

Új, buli előtti alapozóhely a pesti Duna-parton 

Ahol leülsz a barátokkal találkozni egy közös program előtt, aztán onnan nem indulsz tovább.
Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.
Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?