Marius Berlemann, a ProWein vásárok igazgatója a budapesti sajtótájékoztató során elmondta, jövőre elsősorban Afrikára fókuszálnak. A szakmai látogatóküldő országok sorából pedig kiemelte még Amerikát, ahonnét annyian érkeznek a német ProWein idején Düsseldorfba, hogy a tengerentúlról 20 százalékkal nőtt a szakmai látogatók száma néhány éven belül.
Jövőre ismét jelen leszünk Düsseldorfban, Európa legnagyobb szeszesital szakkiállításán, ahol március 18-20. között hazai borok és pálinkák is szerepelnek. A Spirit pavilonban mutatjuk be a hazai pálinkák legjavát, mondta Daróczi László, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. A ProWeinon az AMC 43 négyzetméteres közösségi standdal és három hazai kiállítóval jelenik majd meg.
Marius Berlemann, a ProWein vásárok igazgatója ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy a jövő év márciusában, Düsseldorfban szerveződő borászati szakkiállításon újdonságként a kézműves termékekre, a kézműves sörökre és borokra koncentrálnak.
A ProWein 2018-ban már 10 csarnokban, több mint 500 kiállítói kóstoltatással és közel 20 szemináriummal, önállói kiállítói térbe elhelyezett bioborokkal mintegy 200 bioborászat árukínálatával várja a szakmai látogatókat. Az idei ProWein tapasztalatai kapcsán elhangzott, a minden idők legtöbb, összességében 60 ország, 6615 kiállítóját felmutató ProWein 58 500 szakmai látogatót vonzott 131 országból, így 6 év alatt 50 százalékkal sikerült a szervezőknek megemelnie a ProWein események látogatói számát. A vendégek kétharmada ezeken a szakvásárokon csúcsvezető és minden második látogató kereskedelmi üzletet is köt, borkedvelőket nem engednek be a kiállításra, kizárólag kereskedőket, tette hozzá a vásárigazgató.
Gál Zsombor, a Magyar Turisztikai Ügynökség Bor- es Gasztromarketing főosztályvezetője beszédében arra hívta fel a figyelmet, hogy a ProWein történeteben először az MTÜ 300 nm-nyi területű közösségi standjának közvetlen szomszédságában lesznek elhelyezve az önálló standdal érkező magyar kiállítók is, és ez alkalommal már a megújult arculati elemekkel ösztönzik a magyar borok megízlelésére, megvásárlására a látogatókat. A tervek szerint a magyar borok mellett az MTÜ a magyar gasztronómia megismertetése érdekében kóstoltatásokkal és különleges cateringgel is készül.
Forrás: Vendég & Hotel