Kiváló séfekkel és színészekkel startol az év fenntarthatósági gasztrokampánya

Ki Mit Tesz - a konyha körül: zöldügyek, egészség, tudatosság címmel indít edukációs kampányt a Piqniq Budapest és a Mastercard. A kampány célja, hogy az étkezésünket érintő legégetőbb témakörökben - fenntarthatóságról, egészségtudatosságról, gazdaságosságról - adjon hasznos, könnyen érthető és konkrét eszközrendszert azoknak, akik fejlődnének és cselekednének jövőjük érdekében.

Régóta tudjuk, hogy lassabban, okosabban fenntarthatóbban kellene élni, és hogy most van itt az ideje pozitív, bátorító és előremutató megoldásokat eszközölni, hiszen túlzás nélkül a jövőnk a tét. A Piqniq Budapest, Magyarország leggyorsabban bővülő, gasztronómiai vállalkozókat, szakembereket, gyártókat és érdeklődőket összekötő tudásmegosztó közössége ezt felismerve indít progresszív, edukációs programot. A kampány keretein belül a húsfogyasztásról és a szezonalitásról éppúgy szó fog esni, mint a helyi alapanyagokról, fenntarthatóságról, zero waste-ről és élelmiszerbiztonságról.



A fenntarthatóság és az egészségtudatosság sokak számára nehezen megfogható témakör, amit ráadásul rengeteg téves előítélet is övez. Sokan gondolják például, hogy a felelősebb élet bonyolultabb és drágább, mint az, amit eddig megszoktunk, hogy nagyon körülményes a fenntartható termékek beszerzése. Mások attól tartanak, hogy a hússzegény életmód rengeteg lemondással jár, úgy vélik, hogy az egyes ember szemléletváltásának nincs globális hatása, vagy úgy gondolják, városi emberként esélyünk sincs arra, hogy valódi kapcsolatunk legyen az asztalukra kerülő étellel. Ezért bár a legtöbben szeretnénk tenni egy élhetőbb jövőért, sokan nem tudják, hogy milyen eszköztárral és hogyan tehetik meg az első hatékony lépéseket.

"A tudásmegosztás a szívügyünk, és egyre jobban érezzük, hogy ez nem terjedhet ki csak a vállalkozásokra, a vendégek, a fogyasztók edukációja ugyanannyira fontos. Az ételeken keresztül (függetlenül attól, hogy otthon, vagy profi konyhában készülnek) mindkét oldal gyakorlatiasan tanulhat arról, hol és hogyan tud a maga területén változtatni, reagálni napjaink kihívásaira" - mondta Bánhalmi Kata, a Piqniq Budapest egyik alapítója.



A Mastercarddal közös kampány szereplői - Tischler Petra, Makai Edina (SALT) és Keve Márton (101 Bistro) séfek, illetve Ónodi Eszter és Thuróczy Szabolcs színészek és Petur András műsorvezető - gyakorlatias témák mentén az egészséges életmóddal és fenntarthatósággal kapcsolatos sztereotípiákat, tévhiteket és városi legendákat cáfolnak meg és videósorozatban mutatják be saját változásukkal kapcsolatos történeteiket.

Tischler Petra szakácsként a Nobu-ban kezdett, majd Anglia és az Egyesült Államok következett, ahol neves éttermekben halas pályákon dolgozott, a külföldi évek után itthon a Costes Downtown sous-chef pozícióját vállalta el. Makai Edina a bölcsészetet hátrahagyva váltott az éttermes világra, egyik kedvenc terepe a fermentálás, de attól sem ijed meg, ha hangyát kell feltálalnia. Keve Marci a mérnök-informatika szakot cserélte le a vendéglátásra, neves külföldi például a világ egyik legjobbjaként számon tartott Noma) éttermek után jött haza, 2020 év végén egy hiánypótló tajvani éttermet, a 101Bistrot nyitotta meg csapatával. Ónodi Eszter régóta elkötelezett a fenntarthatóság irányában, Thuróczy Szabolcs pedig - bár ezt az oldalát kevesebben ismerik - kifejezetten otthonosan mozog a konyhában. Érdeklődésük és személyes barátságuk szintén sokat ad majd a kampányhoz, melynek edukatív videói az alábbi témákat dolgozzák fel: helyi alapanyagok, hulladékmentesség, fenntarthatóság, szezonalitás, húsfogyasztás és  élelmiszerinformáció.



A fiatal séfekkel és közismert emberek szereplésével forgatott hatrészes edukációs videósorozatból kiderül, hogy tudatosabb fenntarthatósági eszköztárral, könnyebben és gyorsabban vezethetünk be új szokásokat a hétköznapokba és ennek köszönhetően több zöld és gazdaságos döntést leszünk képesek meghozni a saját és gyerekeink jövője érdekében.



A kampány weboldala: https://piqniq.hu/kimittesz/

 


Fedezzük fel újra a zöldségeket!

Fedezzük fel újra a zöldségeket! 

Napjainkban mind többen hagyják el a húst, és köteleződnek el a vegetáriánus vagy a vegán táplálkozás mellett, akár átmeneti jelleggel (pl. a veganuár alatt), akár véglegesen.
Jön a Nápolyi Pizzériák Éjszakája

Jön a Nápolyi Pizzériák Éjszakája 

 A kezdeményezés idén még több pizzériával/étteremmel folytatódik - az ország számos pontján. 
Tokaji borok sikerét hozta az idei borverseny

Tokaji borok sikerét hozta az idei borverseny 

Tokaji borok bizonyultak a legjobbnak a 3. Winelovers Wine Awards nemzetközi borversenyen, amelynek eredményeit szombaton hirdették ki a budapesti Corinthia Hotelben megtartott Winelovers 100 Nagykóstolón.
Így kapcsolódik össze az alkoholtrendek változása és a turizmus

Így kapcsolódik össze az alkoholtrendek változása és a turizmus 

A Spirit Tourism egy gyorsan fejlődő ágazat, ami lehetőséget kínál a helyi turizmus növekedésére, ezáltal munkahelyek teremtésére és a helyi gazdaságok fellendítésére.
Stratégiai partnerség egy rummal?

Stratégiai partnerség egy rummal? 

Bizony, a mai világban ez nagyon is megtörténhet. Hiszen az imént jelentették be, hogy a FLAVA Kitchen & More lett az Eminente rum márka első hazai képviselője.
Luxuscikk lett a körte

Luxuscikk lett a körte 

A legfeltűnőbb jelenség hosszú távon a terméspotenciál csökkenése. 
Idén is megrendezik az egyik legkedveltebb őszi eseményt

Idén is megrendezik az egyik legkedveltebb őszi eseményt 

A Mecseknádasdi Szőlő- és Bortermelők Egyesülete és a Pécs-Mecseki Borút Egyesület idén is megrendezi a Pécsi Borvidék egyik legkedveltebb őszi rendezvényét, a Mecseknádasdi Bor-Barangolót .
Világszínvonalú csokoládé készül Budapesten

Világszínvonalú csokoládé készül Budapesten 

Egyesével válogatott, tökéletes kakaóbabok Venezuela, Nicaragua, Tanzánia és Madagaszkár egzotikus termőterületeiről, ritka és egyedülálló ízvilág, high-tech, mégis manufakturális eljárások, és a mindezt megalapozó, sok évnyi kutatás.
Bezár a Várkert Bisztró

Bezár a Várkert Bisztró 

Nem a budai topvendéglátóegységről van szó, hanem a gyulai Várfürdőnél lévő bisztró zár be napokon belül.
Hamarosan Food Truck Show

Hamarosan Food Truck Show 

A Vámház körúton ünnepelnek a mozgó éttermek.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.