Kiváló séfekkel és színészekkel startol az év fenntarthatósági gasztrokampánya

Ki Mit Tesz - a konyha körül: zöldügyek, egészség, tudatosság címmel indít edukációs kampányt a Piqniq Budapest és a Mastercard. A kampány célja, hogy az étkezésünket érintő legégetőbb témakörökben - fenntarthatóságról, egészségtudatosságról, gazdaságosságról - adjon hasznos, könnyen érthető és konkrét eszközrendszert azoknak, akik fejlődnének és cselekednének jövőjük érdekében.

Régóta tudjuk, hogy lassabban, okosabban fenntarthatóbban kellene élni, és hogy most van itt az ideje pozitív, bátorító és előremutató megoldásokat eszközölni, hiszen túlzás nélkül a jövőnk a tét. A Piqniq Budapest, Magyarország leggyorsabban bővülő, gasztronómiai vállalkozókat, szakembereket, gyártókat és érdeklődőket összekötő tudásmegosztó közössége ezt felismerve indít progresszív, edukációs programot. A kampány keretein belül a húsfogyasztásról és a szezonalitásról éppúgy szó fog esni, mint a helyi alapanyagokról, fenntarthatóságról, zero waste-ről és élelmiszerbiztonságról.



A fenntarthatóság és az egészségtudatosság sokak számára nehezen megfogható témakör, amit ráadásul rengeteg téves előítélet is övez. Sokan gondolják például, hogy a felelősebb élet bonyolultabb és drágább, mint az, amit eddig megszoktunk, hogy nagyon körülményes a fenntartható termékek beszerzése. Mások attól tartanak, hogy a hússzegény életmód rengeteg lemondással jár, úgy vélik, hogy az egyes ember szemléletváltásának nincs globális hatása, vagy úgy gondolják, városi emberként esélyünk sincs arra, hogy valódi kapcsolatunk legyen az asztalukra kerülő étellel. Ezért bár a legtöbben szeretnénk tenni egy élhetőbb jövőért, sokan nem tudják, hogy milyen eszköztárral és hogyan tehetik meg az első hatékony lépéseket.

"A tudásmegosztás a szívügyünk, és egyre jobban érezzük, hogy ez nem terjedhet ki csak a vállalkozásokra, a vendégek, a fogyasztók edukációja ugyanannyira fontos. Az ételeken keresztül (függetlenül attól, hogy otthon, vagy profi konyhában készülnek) mindkét oldal gyakorlatiasan tanulhat arról, hol és hogyan tud a maga területén változtatni, reagálni napjaink kihívásaira" - mondta Bánhalmi Kata, a Piqniq Budapest egyik alapítója.



A Mastercarddal közös kampány szereplői - Tischler Petra, Makai Edina (SALT) és Keve Márton (101 Bistro) séfek, illetve Ónodi Eszter és Thuróczy Szabolcs színészek és Petur András műsorvezető - gyakorlatias témák mentén az egészséges életmóddal és fenntarthatósággal kapcsolatos sztereotípiákat, tévhiteket és városi legendákat cáfolnak meg és videósorozatban mutatják be saját változásukkal kapcsolatos történeteiket.

Tischler Petra szakácsként a Nobu-ban kezdett, majd Anglia és az Egyesült Államok következett, ahol neves éttermekben halas pályákon dolgozott, a külföldi évek után itthon a Costes Downtown sous-chef pozícióját vállalta el. Makai Edina a bölcsészetet hátrahagyva váltott az éttermes világra, egyik kedvenc terepe a fermentálás, de attól sem ijed meg, ha hangyát kell feltálalnia. Keve Marci a mérnök-informatika szakot cserélte le a vendéglátásra, neves külföldi például a világ egyik legjobbjaként számon tartott Noma) éttermek után jött haza, 2020 év végén egy hiánypótló tajvani éttermet, a 101Bistrot nyitotta meg csapatával. Ónodi Eszter régóta elkötelezett a fenntarthatóság irányában, Thuróczy Szabolcs pedig - bár ezt az oldalát kevesebben ismerik - kifejezetten otthonosan mozog a konyhában. Érdeklődésük és személyes barátságuk szintén sokat ad majd a kampányhoz, melynek edukatív videói az alábbi témákat dolgozzák fel: helyi alapanyagok, hulladékmentesség, fenntarthatóság, szezonalitás, húsfogyasztás és  élelmiszerinformáció.



A fiatal séfekkel és közismert emberek szereplésével forgatott hatrészes edukációs videósorozatból kiderül, hogy tudatosabb fenntarthatósági eszköztárral, könnyebben és gyorsabban vezethetünk be új szokásokat a hétköznapokba és ennek köszönhetően több zöld és gazdaságos döntést leszünk képesek meghozni a saját és gyerekeink jövője érdekében.



A kampány weboldala: https://piqniq.hu/kimittesz/

 


Indul a fagylaltszezon: íme, a 2025-ös trendek és árak

Indul a fagylaltszezon: íme, a 2025-ös trendek és árak 

Az idei év egyik slágere a „Dubai csoki” lehet, amely már 2024 végén is nagy sikert aratott.
Ez a spanyol város az európai gasztronómia fővárosa 2025-ben

Ez a spanyol város az európai gasztronómia fővárosa 2025-ben 

Legyőzte Portót, Párizst és Nápolyt, legalábbis a Time Out által megkérdezett gasztroszakértők és több ezer helyi szerint.
Kettő az egyben: hazai kézműves márkák bemutatkozása brunch közben

Kettő az egyben: hazai kézműves márkák bemutatkozása brunch közben 

Egyedülálló környezetben a hazai kézműves márkák.
Rangos elismerés egy gyulai prémium terméknek

Rangos elismerés egy gyulai prémium terméknek 

Aranyérmet kapott a Gyulai Kávélikőr.
50 millió dolláros kártérítést fizet a Starbucks egy vendégpanasz miatt

50 millió dolláros kártérítést fizet a Starbucks egy vendégpanasz miatt 

Annak a férfinak jár a kártérítés, akire még 2020-ban ömlött rá a forró kávé a lánc egyik amerikai tagjában.
Volt diákjait várja a vendéglátóipari iskola

Volt diákjait várja a vendéglátóipari iskola 

A program célja a kötődés megtartása, az iskola szakmai kapcsolatainak megerősítése és a mostani diákok pályaorientációjának támogatása.
Kiosztották a XXI. Synvino Borverseny díjait

Kiosztották a XXI. Synvino Borverseny díjait 

A borversenyre az ország 18 borvidékéről 226 fehér-, 121 vörösbort és 53 rozét neveztek be, amelyek több mint fele a 2024-es évjáratból került ki.
Csodahelyek Buda gasztro-negyedében

Csodahelyek Buda gasztro-negyedében 

A Margit-negyed egyre inkább Budapest egyik legizgalmasabb gasztronómiai és kulturális helyszínévé válik.
Kihirdették a Magyar Sommelier Szövetség díjait

Kihirdették a Magyar Sommelier Szövetség díjait 

Tizenegyedik alkalommal döntött a Par Excellence díj odaítéléséről a Magyar Sommelier Szövetség (Masosz), amely hat kategóriában ismerte el a magyar bor- és gasztrokultúra szakembereit.
Megjelent az árrésstopról a rendelet – a kisboltokra nem vonatkozik

Megjelent az árrésstopról a rendelet – a kisboltokra nem vonatkozik 

Ötmillió forintos bírságra számíthatnak azok a boltok, ahol megszegik az árrésstopot.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.